Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@15:35:50 GMT

میزان درآمد قهرمان لیگ برتر مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۱۱۶۲

میزان درآمد قهرمان لیگ برتر مشخص شد

 لیگ برتر انگلیس قهرمان خود را شناخت و منچسترسیتی بدون اینکه پا به زمین بگذارد این هفته فاتح لیگ شد.

شکست منچستریونایتد، تنها رقیب سیتی در راه قهرمانی،  مقابل لسترسیتی به این معنی است که هیچ تیمی نمی‌تواند به شاگردان گواردیولا برسد و این مربی اسپانیایی موفق به همراه تیمش سومین قهرمانی در لیگ انگلیس در پنج سال اخیر را از آن خود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قهرمانی سود مالی خوبی نیز برای منچسرسیتی به همراه دارد. لیگ برتر انگلیس بالاترین مخاطب تلویزیونی را در سراسر دنیا دارد و به همین دلیل از حق پخش تلویزیونی مسابقات، درآمد سرشاری را به‌دست می‌آورد.

فروش حق پخش بازی‌های داخلی و قاره‌ای یکی از مهمترین منابع درآمد برای هر ۲۰ تیم حاضر در لیگ برتر است اما به طور ویژه آنهایی که در رتبه‌های بالاتر قرار می‌گیرند و بازی‌هایشان هم بیشتر پخش می‌شود درآمد بیشتری دارند. بخش دیگر درآمد نیز به تبلیغات محیطی مربوط می‌شود.

نشریه اقتصادی «فوربس» در گزارشی نوشته که پول حاصل از حق پخش بر اساس رتبه باشگاه‌ها در پایان فصل بین آنها تقسیم می‌شود. طبق این گزارش، منچسترسیتی به عنوان تیم قهرمان، ابتدا سهمی مساوی با ۱۹ تیم دیگر را از ۵۰ درصد کل درآمد لیگ می‌گیرد. در سال ۲۰۱۹ این رقم ۳۴ میلیون پوند بود. ۲۵ درصد از درآمد لیگ بسته به تعداد پخش بازی‌های هر تیم در انگلستان تقسیم می‌شود. بعد از آن نوبت به پرداخت بر اساس رتبه می‌رسد که به آن پرداخت شایستگی می‌گویند و شامل ۲۵ درصد پایانی کل درآمد لیگ برتر می‌شود.

آخرین باری که سیتی قهرمانی شد مبلغ ۱۵۰ میلیون پوند را به‌دست آورد اما امسال این رقم قطعاً کمتر خواهد شد چرا که کرونا باعث شده حضور تماشاگران و در نتیجه درآمد تیم‌ها کمتر شود.

منبع: خبرورزشی

منبع: فرارو

کلیدواژه: منچسترسیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

به گزارش "ورزش سه"، آینده اریک تن‌هاخ در الدترافورد در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. در حال حاضر نام‌های متعددی پیرامون باشگاه مطرح شده است.

زیدان ۵۱ ساله رؤیای مدیران منچستر یونایتد به‌خصوص سر جیم راتکلیف، مالک جدید باشگاه است. با این حال، افرادی مانند گرت ساوتگیت، گراهام پاتر و توماس توخل نیز برای این نقش پیشنهاد شده‌اند.

یورک ۵۲ ساله معتقد است که مرد فرانسوی می‌تواند منچستر یونایتد را به رقابت برای قهرمانی لیگ برتر و جام‌های دیگر برگرداند.
مهاجم سابق یونایتد همچنین مدعی شد که نامزدهای دیگر در پست مربی‌گری شیاطین سرخ ناموفق خواهند بود.

او گفت: «فعلا فکر نمی‌کنم که زیدان به منچستر یونایتد نزدیک باشد، اما او آنها را به جایی که به آن تعلق دارند برمی‌گرداند. با آمدن زیدان به باشگاه این باور به وجود خواهد آمد که یونایتد دوباره می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود.

نام‌های زیادی را حول باشگاه شنیده‌ام، اما به‌نظر من مربی‌گری باشگاه بزرگی مانند یونایتد کار بسیار دشواری است و همه نامزدها به‌جز زیدان، در صورت قبول مربی‌گری یونایتد، زنده زنده خورده خواهند شد!»

دیگر خبرها

  • شکست‌ناپذیران؛ 20 سال از آخرین قهرمانی آرسنال در لیگ برتر انگلیس گذشت / عکس
  • خلاصه بازی منچستریونایتد 4-2 شفیلدیونایتد (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • خلاصه بازی اورتون 2-0 لیورپول (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • خلاصه بازی آرسنال 5-0 چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۲۳/۲۴)
  • فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!