Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@15:53:25 GMT

محسن رضایی: خطر زیادی حس می‌کنم، باید کاری کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۱۲۷۹

محسن رضایی: خطر زیادی حس می‌کنم، باید کاری کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشور ما به دولت فراگیر و برخوردار از عزم همگانی نیاز دارد که دست به یک نهضت و جنبش و قیام بزند و جهش تولید را رقم بزند و ظرف چهار سال، بیست سال کشور را پیشرفت بدهد.

به گزارش تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (چهارشنبه) در دیدار با جمعی از فعالان اجتماعی و فرهنگی سراسر کشور گفت: از خدای متعال می‌خواهم که در این روز‌های پایانی ماه رمضان، بتوانیم از برکات ماه خدا در جهت تهذیب نفس و همبستگی اجتماعی و کمک به هم نوع استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی افزود: مهمترین موضوع روز کشور، چگونگی اداره کشور است. نوعی هرج و مرج در صنایع، قیمت گذاری‌ها و بسیاری از امور مربوط اداره کشور دیده می‌شود. متاسفانه بسیاری از مردم ایران، بخاطر مشکلات اقتصادی و اجتماعی حال و دل خوشی ندارند و اگر نبود سرمایه‌هایی که ملت ایران در راه انقلاب و عزت ایران داده اند، قطعاً این مردم دردمند، رفتار دیگری با مسئولان ناآشنا با مشکلات مردم می‌کردند.

رضایی با اشاره به سیر تاریخی تشکیل دولت‌ها پس از انقلاب گفت: تاکنون از همه گروه‌های سیاسی در اداره کشور حضور داشته‌اند، اما می‌بینیم که با وجود تلاش‌های زیاد، مردم ایران بخاطر مشکلات اقتصادی و اجتماعی، حال و دل خوشی ندارند. اگر برای حل مشکلات گامی برنداریم، امید و ایمان مردم ما خدشه دار می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلات ایران، عقب ماندگی از برخی کشور‌های منطقه در استفاده از فرصت‌های اقتصادی و حتی عقب ماندن در استفاده از مزیت‌های اقتصادی سنتی خودمان است. آسمان پر مزیت ما را به فضای دیگر کشور‌های همسایه واگذار کرده‌اند. مزیت‌های ساحلی و بندری ما را به جنوب خلیج فارس برده‌اند. احیا و بازگرداندن این فضا‌های به سرقت رفته، برنامه باید مهمترین اولویت کار دولت آینده باشد.

محسن رضایی گفت: دولت آینده علاوه بر اینکه مزیت‌های کشور در حمل و نقل دریایی و هوایی و ریلی را فعال کند، باید ایران را به هاب صنایع غذایی منطقه تبدیل کند و زنجیره ارزش را در محصولات کشاورزی فعال کند.

وی افزود: همه ما در مقابل یک سوال تاریخی هستیم که اگر به آن پاسخ صحیحی ندهیم، نسل‌های آینده درباره ما یک قضاوت تلخ و تند خواهند کرد. در ده سال آینده ممکن است در برخی موضوعات مانند ترکیب جمعیتی به نقاط بدون بازگشت نزدیک شویم. تغییر اقلیم ایران و جهان، اوضاع را دگرگون خواهد کرد و حتی برخی از کارشناسان از احتمال تخلیه برخی از شهر‌ها خبر می‌دهند. دولت آینده باید برای مقابله علمی و موثر با تغییرات الگوی جمعیتی و تغییرات اقلیمی، برنامه داشته باشد.

رضایی گفت: تکنولوژی‌های جدید در ده سال آینده، نوع زندگی در جوامع را متحول خواهند کرد و پاسخ کشور، دولت و نخبگان دانشگاهی ما به این سوال تاریخی، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. بیست سال دیگر، قطعاً اصولگرا و اصلاح طلب بودن مسئولان معنایی ندارد و آنچه برای مردم مهم است کارآمدی دولت، پاسخگو بودن دولت و تشکیل یک ایران بزرگ اقتصادی برای دستیابی به زندگی خوب و سالم مادی و معنوی است.

رضایی گفت: کشور ما به دولت فراگیر و برخوردار از عزم همگانی نیاز دارد که دست به یک نهضت و جنبش و قیام بزند و جهش تولید را رقم بزند و ظرف چهار سال، بیست سال کشور را پیشرفت بدهد. بعضی مدیران کشور صدای آژیر خطر اقتصادی را نمی‌شوند. باید لزوم تحرک بخشی به جامعه را فریاد بزنیم.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: روزی که من از سپاه کنار کشیدم، برای دفع خطر اقتصادی بود. امروز خطری که احساس می‌کنم، ده برابر آن زمان است. مردم سقوط ارزش پول ملی را در فاصله این هشت سال به چشم دیدند. باید کاری بکنیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: محسن رضایی اصولگرایان انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم اقتصادی دولت سیزدهم نباید اشتباهات دولت قبلی را تکرار کند

بور بور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در ارتباط با عملکرد دولت سیزدهم در سال گذشته اظهار کرد: عده‌ای در جامعه ما نسبت به هر جریان سیاسی بدبین هستند و هر کار خوبی هم که انجام می‌شود را بدبینانه می‌بینند. عده‌ای نیز برعکس آن‌ها خوشبین هستند و هر کاری که دولت در آن ضعیف است را آن را هم قوی می بینند.

وی ادامه داد: باید درست تحلیل کرد تا مردم بتوانند به درستی در ارتباط با زمام دار اجرایی کشور قضاوت کنند. دولت سیزدهم با توجه به تحریم‌ها و همبستگی که میان کشور‌های عربی در ارتباط با مشکلات ما به وجود آمده و وهابیت و عربستان و داعش و سایر موضوعاتی که با کشور ما تنش‌هایی دارند با وجود همه این مسائل فعالیت وزارت امور خارجه ما خیلی خوب بود و و عملکرد خوبی داشتند.

وی افزود: در موضوعاتی مانند سازمان همکاری شانگهای و موضوعات چندجابه که در این شرایط با کشور‌های مختلف به وجود آوردند دولت موفق بوده است.

بوربور تاکید کرد: اما دولت در موضوعات اقتصادی متاسفانه بسیار ضعیف عمل کرده است. دلیل هم آن است که تیم اقتصادی دولت بی تجربه و ضعیف بودند و نتیجه هم این شده است که قیمت‌های اقلام در بازار به شکل عجیبی با افزایش مواجه شده است به عنوان مثال بعضی از افراد و مسئولین اقتصادی کنونی که حتی از قیمت بازار هم مطلع نیستند در تلویزیون صحبت می‌کنند و باعث می‌شوند که حتی قیمت‌ها افزایش پیدا کند. مثلا می‌گویند فلان میوه را پایین‌تر از قیمت بازار عرضه می‌کنیم، در شرایطی که در خیابان‌ها تولید کننده با قیمتی کمتر و کیفیتی بالاتر هم عرضه می‌کنند. این واقعیت بازار است و این بی اطلاعی توهین به مردم است. در موضوع اقتصادی تیم دولت سیزدهم مشکل داشت و ضعیف بود. تعزیرات حکومتی هم تنها به جریمه کردن اکتفا کرده است.

وی افزود: البته در این امر در کشور ما قانون هم مشکلاتی دارد، برخی از قوانین ما مربوط به قبل از انقلاب است و بعضی از جریمه‌ها هیچ اثری ندارد، مجلس در این سال‌ها قانونی را تصویب نکرده که جریمه‌ها به نرخ روز باشد .

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی تصریح کرد:معتقد هستم که تیم اقتصادی دولت کار را رها کرده، قیمت‌ها اجناس مشابه در کارخانه‌های متفاوت با یکدیگر تفاوت دارد،‌ این نشان می دهد که نظم و ثباتی در بحث اقتصادی کشور وجود ندارد .

وی افزود: از آقای رئیسی و تیمش می‌خواهیم که آن‌هایی که کارآیی ندارند کنار بروند، پس از گذشت ۲ سال از دولت می‌توان ارزیابی کرد که عملکرد مدیران در بخش اقتصادی به چه شکل بوده است. دولت سیزدهم باید بداند که مردم در فشار اقتصادی هستند و همین باعث می‌شود که مردم ما به نظام ما بد بین شوند.

بوربور ادامه داد: رهبری بار‌ها درباره بحث اقتصادی تذکر دادند و دولت‌ها توجه‌ای نکردند. دولت قبل متاسفانه با مقروض کردن دولت بعدی و همفکری با خارجی‌ها مملکت را به مسیری رساند که این مسیر شرایط را برای دولت فعلی غیر قابل کنترل و اداره می‌کند.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: دولت در بی برنامگی دولت قبلی گرفتار شده، اما تیم فعلی دولت سیزدهم نیز متاسفانه تیم هماهنگی نیست و نتیجه اش هم تورم و قیمت ارز فعلی ما است.

بوبور ادامه داد:خیلی از کشور‌های اطراف ما که مشکلات بیشتر از ما هم دارند شرایط ارزی شان مثل ما این شکل بد نیست. ما تولید داخل را به قیمت ارز خارجی وابسته کردیم و این جوابگو نیست و باعث مشکل می‌شود. تیم اقتصادی دولت آن قدر ضعیف است که فکر‌ می کند با موضوع دلار مسافرتی قیمت ارز را کنترل کند، در صورتی که عده‌ای به دلیل همین موضوع خلاف می‌کنند این اشتباه همان اشتباه دولت‌های قبلی است؛ و اگر شرایط تغییر پیدا نکند با مشلات بدتری مواجه خواهیم شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • منظومه اقتصادی رهبر انقلاب در نامگذاری سال‌ها
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست
  • گیر و گور اقتصاد ایران چیست؟
  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • تیم اقتصادی دولت سیزدهم نباید اشتباهات دولت قبلی را تکرار کند
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
  • نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
  • ناگفته‌های محسن رضایی از مهدی باکری