Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@17:40:03 GMT

استقبال هنرمندان اسکو و سهند از جشنواره های فرهنگی و هنری

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۱۴۱۲

استقبال هنرمندان اسکو و سهند از جشنواره های فرهنگی و هنری

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو نسبت به استقبال اهالی فرهنگ و هنر شهرهای اسکو و سهند از جشنواره‌های «عکاسی شهر من، شهر سالم» و «همه‌ی دختران شهر من» ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدعلی قلی‌زاده» امروز در اختتامیه جشنواره‌های «عکاسی شهر من، شهر سالم» و «همه‌ی دختران شهر من» به ارایه گزارشی از روند برگزاری این رویدادهای فرهنگی و هنری در منطقه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو خاطرنشان کرد: سومین جشنواره‌ همه‌ دختران شهر من در تابستان سال گذشته در رشته‌های ادبی و هنری و در موضوعات نقش دختران در توسعه‌ی شهر، دختران امروز، مادران فردا، دختران و امید به زندگی، و دختران و سبک زندگی کلید خورده بود که بیش از 250 اثر به دبیرخانه‌ جشنواره واصل شد.

وی افزود: با توجه به آماده‌سازی شهر سهند برای عضویت در جامعه‌ی شهرهای ایمن و مروج سلامت، یکی از برنامه‌های کمیته‌ی فرهنگی و اطلاع‌رسانی برگزاری مسابقه‌ی عکاسی با موضوع شهر من، شهر سالم بود که با هدف ترغیب شهروندان و ایجاد حساسیت و جلب مشارکت شهروندان نسبت به موضوع، در محور های توسعه ی شهر ، فرهنگ و آپارتمان نشینی ،ایثار و همدلی در سهند و طرح ها و پروژه های ماندگار شهر  برگزار شد و بیش از 120 اثر از 80 هنرمند به این جشنواره ارسال شد.

دبیر برگزاری سومین جشنواره‌ی همه‌ی دختران شهر من افزود: در نظر داشتیم مراسم اختتامیه‌ی این جشنواره را در شهریور ماه سال گذشته و هم‌زمان با هفته‌ی وحدت برگزار کنیم که به دلیل شیوع بیماری کرونا و افزایش میزان مبتلایان و تصمیم ستاد مقابله با بیماری کرونا مبنی بر عدم برگزاری هر گونه تجمع، این مراسم با تاخیر برگزار شد و امروز مجبور شدیم با حضور منتخبین و افراد برگزیده آیین اختتامیه‌ی این جشنواره را برگزار کنیم.

همچنین «بابک رضی‌منش» در سخنانی از عوامل برگزاری این جشنواره‌ها در راستای رشد و توسعه‌ی شهر سهند قدردانی کرد و با اشاره به پیوستن قریب‌الوقوع این شهر به جامعه‌ی شهرهای ایمن و مروج سلامت اظهار داشت: یک شهر توسعه‌یافته نیازمند شهروندان توسعه‌یافته است.

فرماندار شهرستان اسکو گفت: اصحاب فرهنگ و هنر از جمله‌ ذخایر ارزشمند و منابع انسانی یک شهر هستند که نقش موثری در هدایت اقشار مختلف جامعه با زبان هنر به سمت توسعه دارند. بنابراین، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری مانند جشنواره‌ی عکاسی شهر من، شهر سالم را می‌توان در این راستا ارزیابی کرد.

گفتنی است، این جشنواره ها با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای تجسمی و فیلم و عکس شهرستان و با همکاری فرمانداری ،شبکه جامع سلامت شهرستان و شهرداری سهند برگزار شد و  طی نمایشگاهی آثار منتخب در  حاشیه معرفی برگزیدگان در ساختمان شهرداری سهند به نمایش گذاشته شد.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمد قلیزاده مراسم تجلیل دختران شهر من ی فرهنگی شهر سالم توسعه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر جشنواره فرهنگی-هنری اتقان انتخاب شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد چکشیان معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی در مراسمی محمدرضا باقری مدیرعامل موسسه سوره هنر حوزه هنری را به عنوان نخستین دبیر جشنواره فرهنگی و هنری اتقان منصوب کرد.

در بخشی از متن این حکم آمده است: «انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، ضمن ترغیب و تشویق هنرمندان به حضور در بخش‌های مختلف جشنواره، زمینه بهره‌مندی از ظرفیت‌های بی‌بدیل و تأثیرگذار هنر در ترویج و تعمیق ارزش و جایگاه کار و تلاش و ارتقاء فرهنگ کارِ ایرانی-اسلامی را فراهم آورید.»
یادآوری می‌شود که فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «اتقان» با هدف ارتقای فرهنگ کار و تلاش و تبدیل آن به گفتمان عمومی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی از اسفند سال گذشته منتشر شد.

این جشنواره فرهنگی به منظور تولید محتوای ادبی – هنری در حوزه فرهنگ کار، ترویج و اشاعه مؤلفه‌های فرهنگ کار و حمایت و در بخش‌هایهنر‌های تجسمی (پوستر و کاریکاتور)، عکاسی، طنز، شعر، نثر، استندآپ کمدی، ادبیات (شعر، داستانک، داستان کوتاه)، هنر‌های نمایشی (تئاتر خیابانی – تئاتر کوتاه (صحنه‌ای) از هنرمندان به صورت سراسری برگزار می‌شود. آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار به جشنواره اتقان تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شده و اختتامیه آن تیرماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • جزییات جشنواره عکس نیکوکاری تشریح شد
  • استقبال ۵هزار نفر از جشنواره فرهنگی و هنری ورزشی سلماس
  • دبیر جشنواره فرهنگی-هنری اتقان انتخاب شد
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود