Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خواستار برگزاری فوری نشست گروه چهار صلح خاورمیانه برای بررسی وضع سرزمین های اشغالی فلسطین شد.

به گزارش منیبان، لاوروف روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در مسکو گفت: نشست گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه در سطح وزیران خارجه باید برای (بررسی وضعیت مناقشه فلسطین و اسراییل) هرچه زودتر برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه از روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است. 

لاوروف گفت: امروز ما به این تفاهم رسیدیم که مهم ترین وظیفه ما در شرایط کنونی برگزاری فوری نشست گروه چهار میانجی گران خاورمیانه است. 

 وی افزود: ما این کار را به دبیر کل سازمان ملل به عنوان هماهنگ کننده گروه چهار بین المللی خاورمیانه می سپاریم تا با همکاری و تماس با طرف های دینفع، مقدمات این شست فراهم شود. 

لاوروف خاطرنشان کرد: طرف روسی ایده آغاز گفت و گوها گروه چهار خاورمیانه با اسراییل، فلسطین و کشورهای عربی دارای روابط دیپلماتیک با اسراییل و عربستان سعودی به عنوان مبتکر صلح عربی را مطرح کرده است.  

 وی ادامه داد: انجام این اقدام آسانتر از برگزاری نشست با اعضای بیشتر است. 

شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه "باب العمود" و کوی الشیخ جراح ناآرام است.

به دنبال شرایط بحرانی قدس، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر و "بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی شرایط تشکیل جلسه امنیتی دادند.

بر اساس آخرین اطلاعات، دستکم ۳۵ فلسطینی در غزه و ۵ تن از اهالی سرزمینهای تحت اشغال رژیم صهیونیستی در پی شدیدترین حملات در طول سال‌های گذشته کشته شدند.

روسیه از رویکردهای دبیر کل سازمان ملل برای حل مناقشه ها حمایت می کند

لاوروف در بخش دیگری از نشست خبری گفت که روسیه از رویکردهای بیطرفانه آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در قبال طرف های مناقشه های در دستور کار سازمان ملل حمایت می کند.

وی افزود: ما از عزم دبیر کل سازمان ملل برای حل و فصل مناقشه ها از راههای دیپلماتیک و سیاسی حمایت می کنیم و برای کمک به حل و فصل بحران ها آمادگی داریم.

وزیر خارجه روسیه گفت که در دیدار با گوترش، درخصوص مسائل سوریه، لیبی، افغانستان، یمن و مساله قبرس با وی گفت و گو کرده است. 

 وی همچنین به خطر تحریم های یکجانبه و اقدامات نظامی یکجانبه برخی کشورهای غربی ازجمله آمریکا بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت که تحریم های یکجانبه غیرقانونی است و به آسیب پذیرترین اقشار جوامع مورد هدف تحریم ها ضربه وارد می کند و وضعیت را به بن بست می کشانند.

لاوروف همچنین بر آمادگی روسیه برای همکاری با تولید کنندگان خارجی واکسن کرونا تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دبیر کل سازمان ملل مسکو خاورمیانه فلسطین سازمان ملل اتحادیه اروپا کشورهای عربی عربستان سعودی رژیم صهیونیستی جنگ غزه روسیه یمن کشورهای غربی شورای امنیت سازمان ملل خاورمیانه روسیه فلسطین لاوروف دبیر کل سازمان ملل نشست گروه گروه چهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم می‌کنیم. کارشکنی آمریکا در اجرای مسئولیت تاریخی شورای امنیت درباره حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا است که همواره اصول عمل جمعی بین‌المللی را زیرپا می‌گذارد و کورکورانه از رژیم اشغالگر اسرائیل جانبداری می‌کند.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: این اقدام آمریکا تنها منجر به افزیش بی ثباتی و ناامنی در خاورمیانه می‌شود.

آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر را که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند.

تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

پیشتر نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشور‌ها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود.

این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • این کشور در شورای امنیت خواستار فوری تحریم اسرائیل شد
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران