Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی با پادشاه عربستان با ابراز نگرانی از اوضاع فلسطین اشغالی، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد

به گزارش برنا؛ از منابع رسمی پاکستان، «عمران‌خان» چهارشنبه شب در تماس تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقه، فلسطین و جهان اسلام تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت‌وگوی تلفنی نخست وزیر پاکستان با پادشاه سعودی تنها چند روز پس از سفر اخیر عمران‌خان به عربستان و دیدار با ولیعهد عربستان انجام می‌شود.

دفتر نخست وزیری پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عمران‌خان با ابراز نگرانی نسبت به تحولات اخیر فلسطین تاکید کرد که حملات فجیع نیروهای اشغالگر اسرائیلی در ماه رمضان به فلسطینیان و بی حرمتی به مسجد الاقصی سرپیچی از هنجارهای انسان دوستانه و و قوانین بین المللی است.

نخست وزیر پاکستان درباره تحولات منطقه، جهان اسلام و همچنین گسترش همکاری‌های دوجانبه با عربستان نیز بحث و تبادل نظر کرد.

عمران‌خان چهارشنبه شب در تماس تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز آخرین تحولات مربوط به فلسطین و حملات اسرائیل به غزه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

نخست وزیر پاکستان امروز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: من نخست وزیر پاکستان هستم و ما (شانه به شانه) در کنار غزه و فلسطین هستیم.

وزارت امورخارجه پاکستان نیز شب گذشته با صدور بیانیه‌ای، تداوم حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه را به شدت محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست تا جلوی اقدامات تجاوزگرانه و زورگویانه اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین را بگیرد.

درگیری در مرز غزه با فلسطین اشغالی در پی اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و قدس  شریف در روزهای اخیر بالا گرفته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین پیش از این در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و بیت المقدس از حملاتی با عنوان، «سیف القدس» خبر داده بودند.

به گزارش سازمان بهداشت فلسطین مستقر در غزه تاکنون بر اثر حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست کم ۵۶ فلسطینی از جمله ۱۴ کودک شهید و ۳۳۵ زخمی شدند.

اقدام‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی با محکومیت کشورها ، نهادهای بین المللی و سازمان های حقوقی بشری مواجه شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فلسطین جهان اسلام پاکستان عربستان ماه رمضان مسجد جهان رجب طیب اردوغان ترکیه غزه جامعه رژیم صهیونیستی پاکستان عربستان فلسطین بن سلمان عمران خان نخست وزیر پاکستان رژیم صهیونیستی عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۱۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم جنایات رژیم صهیونیستی با شهادت ۱۱ فلسطینی

منابع خبری امروز (چهارشنبه) از تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت تعدادی از فلسطینی‌ها خبر دادند.

به گزارش مشرق و به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی امروز نیز همانند روزهای گذشته، مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کرد.

در جریان حملات امروز، رژیم اشغالگر به منازل مسکونی در رفح واقع در جنوب غزه ۱۱ غیرنظامی شهید شدند.

اشغالگران همچنین در شرق اردوگاه «البریج» در مرکز غزه، درگیری های شدیدی با اشغالگران داشتند و این اردوگاه را بمباران کردند.

بر پایه این گزارش، در نتیجه بمباران شهر «الاسری» واقع در شمال غرب اردوگاه «النصیرات» غزه نیز یک نفر شهید و چند نفر مجروح شدند.

همچنین اشغالگران در نزدیکی مسجد «السوسی» در اردوگاه «الشاطی» غزه یک منزل مسکونی را بمباران کردند و چندین نفر مجروح شدند.

در منطقه «الدرج» یک منزل مسکونی بمباران شد و در نتیجه این تجاوز، چند نفر شهید و مجروح شدند.

اشغالگران تجمع غیرنظامیان فلسطینی در گذرگاه کارنی واقع در شرق غزه را نیز هدف قرار دادند و چندین نفر شهید و زخمی کردند.

منابع خبری همچنین گزارش دادند که نیروهای ارتش صهیونیستی برای دهمین روز متوالی بیمارستان «الشفا» را در غزه محاصره کرده‌اند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت فلسطین با گذشت بیش از ۱۷۰ روز از حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون، آمار شهدای فلسطینی به بیش از ۳۲ هزار نفر افزایش یافته است.

همچنین طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین در غزه، طی این مدت بیش از ۷۴ هزار فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی مجروح شده اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • موج جدید حملات موشکی لبنان به اسرائیل/ اصابت چند موشک به شلومی
  • حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان
  • جزئیات شهادت ۴ رزمنده حزب‌الله در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۴ رزمنده حزب‌الله در حملات رژیم صهیونیستی
  • تداوم جنایات رژیم صهیونیستی با شهادت ۱۱ فلسطینی
  • پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل | اراضی فلسطین فورا باید بازگردانده شود
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • بنابر نتایج یک نظرسنجی: ۵۷ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو رضایت ندارند
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با اسماعیل هنیه در تهران