Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:53:15 GMT

رهبری تشکیل دولت معتقد به تحول و جوانان را ضروری می دانند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۱۸۳۸

رهبری تشکیل دولت معتقد به تحول و جوانان را ضروری می دانند

حجت الاسلام مصطفی رستمی چهارشنبه شب در وبینار تحلیل بیانات دیدار دانشجویی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای،  با دانشجویان در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال افزود: رهبر معظم انقلاب راهکار عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب را "تحول" و مولفه اصلی تحول را دولتی باورمند به  عناصر تحول آفرین در جامعه یعنی جوانان می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مطالبی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان عنوان کردند از سطح بالاتری در موضوعات منتخب ارایه شده توسط دانشجویان برخوردار بود به طوری که با موضوعات آماده شده از سوی معظم له برای این نشست برابری می کرد و نشان از یک کار فراوان تشکیلاتی مرتبط با موضوعات متنابه در جامعه داشت.

وی بیان کرد: همه موضوعات مطرح شده توسط دانشجویان در این نشست، موارد کلیدی و کلان جامعه و آسیب شناسی حکمرانی در حوزه های مختلف بود.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: دو بخش مجزا و جدی در بیانات رهبر معظم انقلاب وجود داشت که یک بخش ناظر به فعالیتهای دانشگاهی و تشکلی بود و بخش دیگر مربوط به سخنانی می شد که دانشجویان در حضور ایشان مطرح کردند.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: بخش نخست بیانات رهبر معظم انقلاب به حوزه تحول خواهی و ضرورتها و الزامات آن اشاره داشت که تعریف ایشان از تحول نه به مفهوم ارتجاع و نه به معنای مطلوب غرب گرایان بلکه به معنای حرکت جهادی و جهشی در همه بخشهای حکمرانی کشور در راستای تقویت مبانی و اصول و خطوط انقلاب در شیوه ها و روشها و نوآوری در این خصوص است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب تحول را شاه کلید رفع مشکلات کشور می دانند و فضای تحولی را هم به شکل اصول گرایانه و تقید و هم به شکل اصول گرایی اصلاح طلب بیان می کنند و تحول خواهی پایبند به اصول و مبانی و نوآوری در شیوه ها و ابتکارات را مورد تاکید قرار می دهند.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: متاسفانه هنوز تبیین درستی از پیشرفتهای حاصله پس از انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور در ابعاد مختلف انجام نگرفته است اما با مشکلات جدی مواجه هستیم که بخشی از آن میراث بجا مانده از حکمرانی حاکمان نالایق و حضور جریان سلطه گر و بخشی نیز ناشی از کند عمل کردن برخی از مسوولان در ۴۰ ساله گذشته از انقلاب است.

حجت الاسلام رستمی اضافه کرد: در کنار این، مشکلات مزمنی نیز در حوزه اقتصاد، عدالت و آسیبهای اجتماعی در کشور وجود دارد و غفلتهایی در این فضا انجام گرفته که علاج آن ورود و مطالبه جدی است، این موضوع باعث شده که برخی افراد به تدریج با انقلاب زاویه پیدا کنند و در برخی حوزه ها شاهد رکود، عدم پیشرفت و بعضا شاهد پسرفت باشیم.

وی بیان کرد: به واسطه مشکلات مزبور، ظرفیتهای معطل مانده ای در زیرساختها، منابع خدادادی، جمعیت، اقتصاد، موقعیت ژئوپلتیکی و منطقه ای کشور، حوزه های سیاسی و امنیتی وجود دارد که نیازمند تحول است و هر چقدر رفع مشکلات مزمن و تحول را به تاخیر بیاندازیم، حل آنها سختتر و هزینه هایش بیشتر می شود.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب موضوع تحول را یک حرکت کلی و عمومی و جامع می دانند که در بیانیه گام دوم انقلاب آن را از جوانان مطالبه کرده اند، در واقع فرمایشات معظم له در بین دانشجویان، تبیین مجدد و عصاره ای از بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه مطالبات بود.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: رهبر معظم انقلاب تحول را در دو حوزه حکمرانی در بخشهای مختلف کشور و سبک زندگی و مسائل اجتماعی می دانند، تحول مدنظر معظم له، تحولی است که در دو سطح عمومی و حاکمیتی رخ دهد.

وی بیان کرد: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب دانشجویان می توانند در فضای تحولی با پرداختن به موضوعات و ارایه جزئیات و در میان گذاشتن آن با مردم، هر موضوعی را به گفتمان عمومی جامعه تبدیل کنند تا در جهت گیری مسوولان یا انتخاب آنان در پستهای مدیریتی تاثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در جمع دانشجویان به اهمیت تشکلهای دانشجویی اشاره می کنند که مطالبات آنها باید به جهت گیری عمومی سوق یابد و ایشان تحول را برای رسیدن به اصول می دانند نه اینکه تحولی در اصول و آرمانهای انقلاب رخ دهد.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: رهبری تشکلها را مولفه اصلی در پیاده سازی سیاستها و دسترسی به آرمانهای انقلاب اسلامی یعنی استقرار عدالت اسلامی، حفظ جمهوریت اسلامی نظام، پیشرفت علمی و اقتدار در مناسبات بین المللی و بسیاری از موارد دیگر می دانند و یکی از مهمترین این آرمانها را اسلامی شدن دانشگاه ها عنوان می کنند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: رهبری اذعان دارند که با وجود همه تحولات و پختگی ها در ابتدای انقلاب، رسیدن به آرمان اسلامی شدن دانشگاه ها در ابتدا آسان به نظر می رسد اما به مرور پیچیدگی های آن زیاد شده و خیلی بیشتر ازچیزی بود که پیش بینی می شد.

حجت الاسلام  رستمی اظهار داشت: در این راستا آنچه در میدان عمل است با آنچه در آرمانهای انقلاب برای اسلامی شدن دانشگاه ها دیده شده، فاصله زیادی دارد، سند اسلامی شدن دانشگاه ها، سند خوبی است اما نیاز به بازخوانی و توجه و تکمیل دارد، هنوز این سند به جریان عمومی گفتمان دانشگاه ها تبدیل نشده است.

وی بیان کرد: راه منحصر به فرد تحقق تحول به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حضور جوانان است، از دیدگاه معظم له فکر نو، ابتکار، میل کامل به سمت حرکت، باور به تحول، دولت جوان انقلاب است به این معنا که بدنه دولت باید جوان باشد نه اینکه لزوما رییس دولت فرد جوانی قرار گیرد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: رهبری در فرمایشاتشانبه افت یادگیری در حوزه آموزشی، ارزیابی درست از یادگیری و تقلب در آزمون و یادگیریها، امیدآفرینی در بین دانشجویان، اشتغال دانشجویان، حوزه سربازی، تشکلهای پیشران دانشجویی و هدایت کننده فعالیتها و ضرورت امیدآفرینی تشکلها برای مشارکت مطلوب در فضای دانشجویی اشاره دقیق و مشروحی داشتند.

وی تقویت بنیه دینی و انقلابی و تذهیب نفس، برنامه ریزی و تلاش برای اثرگذاری فکری و بازتوجه به دانشگاه ها از سوی تشکلها را در این مسیر ضروری دانست.

برچسب‌ها مشهد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها مشهد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اخبار کنکور اسلامی شدن دانشگاه ها رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام معظم له

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت شعری که رهبر معظم انقلاب در دیدار شاعران خواندند+فیلم

به مناسبت ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) شب گذشته جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، رهبر کشورمان در این محفل بیت شعری را خواندند که در ادامه آمده است:

سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم
چون سرو در خزان نیز، رنگ بهار دارم

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  •  نقش حوزه علم و فناوری در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری
  • عکس/ دیدار اسماعیل هنیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • به‌به، به‌به، به این ژن خوب... | خواندن شعر درباره «آقازاده‌ها» در حضور رهبر انقلاب
  • بیت شعری که رهبر معظم انقلاب در دیدار شاعران خواندند+فیلم
  • دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب
  • رهبر معظم انقلاب امروز با شاعران افطار می‌کنند