Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حملات گسترده موشکی مقاومت فلسطین به تل آویو، تماس تلفنی فرماندهان ارتش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، دیدار ظریف با بشار اسد در دمشق، نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و چین در وین و گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و آمریکا درباره برجام از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حملات گسترده موشکی مقاومت فلسطین به تل آویو

رسانه‌های صهیونیستی از شنیده‌شدن صدای آژیر هشدار حملات موشکی در مناطق مرکزی تل‌آویو از جمله فرودگاه «بن‌گوریون» خبر دادند.

شبکه «المیادین» گزارش داد که گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، در واکنش به بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه، موج جدیدی از عملیات راکتی و موشکی علیه تل‌آویو را آغاز کرده است.

رسانه‌های عربی نوشتند در مناطق «باقة الغربیة، أم‌الفحم، حریش، تل أویو-یافا، بنی براک، بات یام، جفعتایم، هرتزیلیا، حولون، بیتاح تکفا، ریشون لتسیون، رمات غان، رمات هشارون، رعنانا، هود هشارون، تیرا، کفار سابا، جفعات شموئیل، کریات اونو، رحوفوت، بئر یعقوب، نیس زیونا، الرملة، أو یهودا، یهود مونوسون، سفیون، اللد، کادیما تسوران، عسقلان، یفنی»، صدای آژیر هشدار بلند شده و موشک‌هایی به سمت آنها شلیک شده است.

خبرنگاران اسرائیلی نیز گزارش دادند که صدای چندین انفجار در حومه تل‌آویو از جمله فرودگاه بن‌گوریون شنیده شده است.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، موشک‌های مقاومت فلسطین برای اولین‌بار به فواصلی بسیار دورتر از تل‌آویو، تا شهرهای اشغالی «ناصره» و «حیفا» رسیدند.

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که موشک‌باران شدیدی با هدف مناطق پرجمعیت در تل‌آویو آغاز شده است.

تصاویر منتشر شده از تل‌آویو حاکی از برخورد یک فروند از موشک‌ها به مرکز این شهر است.

خبرنگاران اسرائیلی همچنین گزارش دادند که چند ساختمان در ریشون لتسیون مورد اصابت راکت و موشک قرار گرفتند.

رسانه‌های عربی با انتشار تصویری نوشتند: «هواپیمایی که از بروکسل آمده بود در نتیجه حملات موشکی مقاومت فلسطین نتوانست در فرودگاه بن‌گورین بنشیند و مشغول چرخیدن در آسمان است».

شبکه «المسیره» نیز خبر داد یک فروند موشک مستقیماً در منطقه نحلل و نزدیک پایگاه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برخورد کرده است.

شبکه «الجزیره»‌ نیز به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد:‌ «تعدادی از ساختمان‌ها در شهر تل‌آویو مورد اصابت موشک‌های مقاومت قرار گرفتند و خسارات زیادی به آنها وارد شد».

المیادین به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد: «خاخام صفد خواستار کشتن اعراب شده است».

گردان‌های القسام نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که موج جدیدی از شلیک موشک‌ها را به سمت مواضع صهیونیست‌ها در قدس اشغالی روانه کرده است.

وبگاه الجزیره نوشت: سه صهیونیست حین فرار به پناهگاه در تل‌آویو بعد از شنیدن صدای آژیر هشدار، زخمی شدند.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، تمام پروازهای ورودی به فرودگاه بن‌گوریون تغییر مسیر دادند.

گردان‌های القسام بار دیگر از شلیک‌شدن گروه دیگری از موشک‌ها به سمت تل‌آویو و همچنین شهرک «اشدود» خبر داد.

خبرنگار شبکه الجزیره در خبری فوری گزارش داد که یک فرمانده میدانی گروه‌های مقاومت در نوار غزه، از عملیات ترور رژیم صهیونیستی، جان سالم به‌در برده است.

روزنامه «هاآرتص» گزارش داد در پی برخورد یک فروند موشک مقاومت به ساختمانی در منطقه «پتخ تیکوا» واقع در تل‌آویو، ۵ صهیونیست مجروح شدند.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین خبر دادند که در پی این برخورد، آتش‌سوزی بزرگی رخ داده و برق آن منطقه نیز قطع شده است.

تماس تلفنی فرماندهان ارتش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی

با افزایش حجم تبادل آتش بین رژیم صهیونیستی و نوار غزه طی روزهای اخیر، فرماندهان ارتش‌های آمریکا و این رژیم با هم تلفنی صحبت کردند.

ستاد مشترک ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «مارک میلی» با «آویو کوخاوی» فرمانده ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این ستاد، میلی و کوخاوی وضعیت امنیتی کنونی که در رژیم صهیونیستی و بر اثر درگیری‌ها با گروه‌های مقاومت در نوار غزه برقرار است را بررسی کردند.

جزئیات بیشتری از محتوای این تماس تلفنی، رسانه‌ای نشده است.

پیش از این نیز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو کرده بود.

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: «بایدن حملات راکتی حماس و دیگر گروه‌های تروریستی به اورشلیم (قدس اشغالی) و تل‌آویو را محکوم کرد. او حمایت تزلزل‌ناپذیر خود از امنیت اسرائیل و حق آن برای دفاع از خود را اعلام کرد».

دیدار ظریف با بشار اسد در دمشق

وزیر امور خارجه کشورمان که به سوریه سفر کرده است با بشار اسد رییس جمهور سوریه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفت وگو وتبادل نظر پرداخت.

 محمد جواد ظریف در این دیدار با ابراز خرسندی از تمهیدات دولت سوریه در زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ابراز امیدواری برای برگزاری موفق آن، حمایت جمهوری اسلامی ایران از انتخابات در سوریه را اعلام کرد.

وی با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و در حق مردم بی گناه فلسطین و با محکوم دانستن اقدامات این رژیم برضرورت ورود سازمان های بین المللی و همچنین سازمان همکاری اسلامی در پیگیری حقوق مردم فلسطین و قدس شریف، بر نقش کشور های پیشگام محور مقاومت در این خصوص تاکید کرد.

موضوعات روابط دوجانبه به ویژه همکاری‌ها در حوزه های اقتصادی و فرهنگی و همچنین پیگیری گشایش سرکنسولگری‌های کشورمان در شهرهای حلب و متعاقبا لاذقیه از جمله دیگر موضوعات مطرح شده از سوی ظریف در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین رییس جمهور سوریه را در جریان آخرین تحولات گفت وگوهای وین و همچنین تحرکات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با دیگر کشورهای منطقه قرار داد.

بشار اسد رییس جمهور سوریه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از سوریه در جنگ با داعش، انجام این سفر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوریه و همچنین وضعیت سرزمین های اشغالی را بااهمیت خواند و دیدگاه سوریه در موضوعات مورد گفت و گو را تشریح کرد.

نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و چین در وین

در ادامه رایزنی‌های فشرده در وین، نشست سه‌جانبه‌ای با حضور روسای هیأت‌های ایران، روسیه و چین روز چهارشنبه در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در پایتخت اتریش برگزار شد.

حاضران در نشست به بررسی و هماهنگی مواضع سه کشور در مذاکرات پرداخته و در خصوص برخی موضوعات حائز اهمیت در زمینه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای رایزنی کردند.

در این نشست، نمایندگان روسیه و چین ضمن یادآوری نقش فعال ایران در پیشرفت گفت‌وگوها، بار دیگر بر حمایت خود در رفع موثر تحریم‌ها علیه مردم ایران تأکید کردند.

سه کشور همچنین تسریع پیشرفت در گفت‌وگوها را خواستار شدند.

گفتنی است رایزنی‌ها و دیدارها بین هیأت‌های ایران و کشورهای ۱+۴ همچنان در قالب کارگروه‌های سه‌گانه و نشست‌های دو و چندجانبه در سطوح مختلف ادامه دارد.

روز گذشته هم دیدارهایی بین سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران، «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و روسای هیأت‌های سه کشور اروپایی برگزار شده بود.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند. این نشست با یک روز تاخیر به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا به کرونا در روز پنجشنبه ۲۶ فروردین برگزار و مقرر شد که نشست‌های کارشناسی به کار خود ادامه دهند.

نشست کمیسیون مشترک برجام نیز روز شنبه ۲۸ فروردین ماه در وین برگزار شد و در این چند روز رایزنی‌ها در سطوح کارشناسی و کارگروه‌ها ادامه داشت. نشست بعدی هم روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه در وین برگزار و هیأت‌های توافق کردند که دوباره گفت‌وگوها را از سر بگیرند که نشست مزبور سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل وین برگزار شد و عصر شنبه یازدهم اردیبهشت ماه نیز روسای هیأت‌های ایران و ۱+۴ در جلسه‌ای دوباره گردهم آمدند و مقرر شد دور جدید نشست روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار شود که این نشست نیز برگزار شد و از آن روز رایزنی ها در وین در جریان است.

گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و آمریکا درباره برجام

وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در تماس تلفنی در خصوص برجام و موضوعات مربوط به ثبات راهبردی جهانی مذاکره و تبادل نظر کردند.

 وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: سرگئی لاوروف و انتونی بلینکن در تماسی تلفنی درباره رویکردهای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره و ازسرگیری اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت و گو کردند.

روسیه عضو گروه ۱+۴ است و از چند هفته پیش مذاکرات بین اعضای این گروه و ایران در وین برای احیای برجام در شکل امضا شده در سال ۲۰۱۵ جریان دارد.

در این مذاکرات در مورد بازگشت آمریکا به برجام پس از دو سال خروج از این توافق بین المللی به دستور ترامپ و تعهدات ایران در چارچوب توافق گفت و گو می شود.

وزیران خارجه روسیه و آمریکا در ادامه مذاکره تلفنی موضوعات مربوط به ثبات راهبردی (مسائل هسته ای و موشکی) را بررسی کردند.

دو طرف امکان همکاری دو کشور در شورای قطب شمال از جمله در رابطه با آغاز ریاست دوره ای روسیه بر این شورا از ۲۰ ماه می ( ۳۰ اردیبهشت) در ریکیاویک پایتخت ایسلند را بررسی کردند.

لاوروف و بلینکن توافق کردند که در حاشیه این اجلاس دیدار و درخصوص مسائل کلیدی دوجانبه و دستور کار بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کنند.

در گفت و گوی دو طرف، برنامه تماس های مقامهای دو کشور ازجمله پیشنهاد واشنگتن برای برگزاری اجلاس سران روسیه و آمریکا مطرح و بررسی شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 عید فطر دعای روز بیست و نهم رمضان تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام روسیه چین تحولات فلسطین اسرائیل عربستان نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 عید فطر دعای روز بیست و نهم رمضان فرماندهان ارتش های آمریکا خارجه روسیه و آمریکا موشکی مقاومت فلسطین جمهوری اسلامی ایران نشست سه جانبه ای رژیم صهیونیستی روسیه و چین بشار اسد امور خارجه تماس تلفنی گفت وگوها برگزار شد رایزنی ها نوار غزه رسانه ها گفت و گو موشک ها هسته ای تل آویو مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حزب الله لبنان اعلام کرد شهرک مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف حمله قرار داده است.

در همین ارتباط مقاومت اسلامی حزب الله اعلام کرد که در واکنش به کشتار حنین، شهرک «مارگلیوت» با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت.

مقاومت اسلامی حزب الله همچنین اعلام کرد که سربازان دشمن اسرائیلی در شهرک المناره در ساختمانی که در آن مستقر بودند، هدف گرفته شدند.

رسانه‌های نظامی در مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرده‌اند که تا کنون ۱۹۹۸ عملیات در جبهه‌های پشتیبانی لبنان، یمن و عراق طی ۲۰۰ روز انجام شده است.

پیشتر نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف موضع العاصی با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ موضع الرادار در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های اشغالی «حرش رامیم» و «تله الکرنتینا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که ۵ موشک از سمت لبنان به سوی «مرگلیوت» شلیک شده و آژیر هشدار در این منطقه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «وادی البیاض» و منطقه «الساقیه» در شهرک «حولا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» و حمله توپخانه‌ای ارتش این رژیم به اطراف «حولا» و «وادی شبعا» در جنوب لبنان خبر داد.

کد خبر 6087108

دیگر خبرها

  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • اعتراف رسانه‌های عبری به حجم سنگین حملات موشکی حزب الله
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت
  • قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان
  • حملات موشکی مقاومت به «سدیروت»/ شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی