Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحبا بیان کرد: چرا وقتی که سایر تولیدکنندگان این مالیات را می‌پردازند؛ مناطق آزاد معاف باشند. معافیت‌های دیگری برای تشویق سرمایه‌گذاری و تجارت در این مناطق وجود دارد.

به گزارش پول نیوز، غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد گفت: معافیت مالیاتی صرفا یکی از تسهیلاتی است که به فعالان در مناطق آزاد در یک دوره زمانی اختصاص می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحبا با بیان این که معافیت مالیاتی در مناطق آزاد دائمی نیست، افزود: در جهت شکل‌گیری مناطق آزاد و جذب سرمایه‌گذار این معافیت‌ها در نظرگرفته می‌شود.

وی ادامه داد: مالیات حق دولت، مبنا و وسیله‌ای برای اداره کشور است. در حال حاضر درآمدهای مالیاتی برای اداره کشور کافی نیست و بسیار رقم پایینی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید با اخذ مالیات به روش‌های مختلف، بدون اتکا به نفت حقوق کارمندان را پرداخت کنیم و از محل این درآمدها برای امور عمرانی و جاری کشور هزینه کنیم.

مرحبا بیان کرد: باید با جلوگیری از فرار مالیاتی، روش‌های نوین وصول مالیاتی را در کشور به کار گیریم. ضمن این که منابع مالیاتی جدید شناسایی و قوانین نیز باید اصلاح شود.

وی گفت: مالیات بر ارزش افزوده جزء قوانین کشور است و باید در سراسر کشور رعایت شود. چرا وقتی که سایر تولیدکنندگان این مالیات را می‌پردازند؛ مناطق آزاد معاف باشند. معافیت‌های دیگری برای تشویق سرمایه‌گذاری و تجارت در این مناطق وجود دارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: در خصوص سیاست‌های مالیاتی باید عدالت را در نظر گرفته و از تمام بنگاه‌های تجاری که مطابق قانون ملزم به پرداخت هستند، مالیات دریافت کنیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: معافیت مالیاتی مناطق آزاد مالیات مجلس سیاست های مالیاتی مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسین رجبی در این خصوص، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده در این دادستانی و با وصول مکاتبه از سوی سازمان امور مالیاتی کشور؛ نسبت به انتقال پرونده مالیاتی 9 شرکت تولیدی مستقر در استان که با عنایت به استقرار دفترشان در تهران وجوه مالیاتی خویش را به اداره مالیات تهران واریز می‌کردند، اقدام شد. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، افزود: همچنین تعداد 4 شرکت تولیدی دیگر نیز در مرحله بررسی و تصمیم‌گیری و انتقال به استان قزوین هستند که به محض قطعیت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین
  • امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد
  • امیرمنصور آریا در تور مالیات افتاد
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد مالیات معوق از بدهکاران مالیاتی
  • جزئیات مالیات کارگران و کارمندان در سال 1403 / سقف معافیت مالیات حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟