Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@08:47:27 GMT

سناتورهای جمهوری‌خواه خواستار توقف مذاکرات برجام شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۳۰۵۲

سناتورهای جمهوری‌خواه خواستار توقف مذاکرات برجام شدند

سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدای آمریکا با همراهی گروهی متشکل از ۴۲ سناتور جمهوریخواه دیگر خواستار توقف گفتگوهای وین برای بازگشت آمریکا به برجام شد.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه نیوزویک، «مارکو روبیو» سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدای آمریکا هدایت گروهی متشکل از ۴۲ سناتور جمهوریخواه دیگر را برعهده دارد که روز چهارشنبه در نامه‌ای خطاب به «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور از او می‌خواهند تا مذاکرات هسته‌ای در وین برای بازگشت واشنگتن به برجام را به بهانه حمایت مالی تهران از جنبش حماس متوقف نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، مقامات ایران و ایالات متحده با همراهی کشورهای عضو گروه ۱+۴ (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) در نشست مشترک وین در حال رایزنی برای بازگشت متقابل به برجام هستند؛ توافقی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا در اقدامی یکجانبه خروج رسمی خود را از آن اعلام و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را مجدداً وضع کرد.

این ۴۳ سناتور جمهوریخواه آمریکا در نامه خود مدعی شدند: «ظرف چند روز گذشته، تروریست‌های فلسطینی (!) در غزه که توسط ایران تأمین مالی می‌شوند، دست به یک سری حملات راکتی علیه اسرائیل (فلسطین اشغالی) زده‌اند. آنها (فلسطینیان) شهروندان و شهرهای اسرائیل از جمله پایتخت اسرائیل (قدس اشغالی) را هدف قرار می‌دهند. اینکه اعضای دولت شما (جو بایدن) هم اکنون در وین در حال مذاکره با ایران، کشور حامی تروریسم در جهان، هستید مایه تأسف و ناراحتی است».

در ادامه این نامه آمده است: «حضور ایالات متحده در مذاکرات فعال با ایران و ارائه میلیاردها دلار (به ایران) به طور بالقوه از طریق لغو تحریم‌ها بدون تردید به حمایت ایران از حماس و سازمان‌های تروریستی دیگری که به مردم آمریکا و متحدان ما حمله می‌کنند، کمک خواهد کرد. از این رو، ما از شما می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر به گفتگوها با ایران پایان دهید و روشن کنید که تحریم‌ها لغو نخواهد شد».

این گروه از سناتورهای جمهوریخواه در ادامه یادآور شدند که دولت ایالات متحده جنبش حماس را از دهه ۱۹۹۰ میلادی در زمره سازمان‌های تروریستی قرار داده است و اینکه دولت ایران از حملات راکتی این گروه در جریان درگیری کنونی میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان «آشکارا حمایت می‌کند».

آنها همچنین خواستار آن شدند که بایدن به صراحت «از حقِ اسرائیل برای دفاع از خود (!) در برابر هرگونه حمله تروریستی پشتیبانی کند».

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین ایران مارکو روبیو جنبش حماس اخبار داغ برجام سناتور جمهوریخواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس

منبعی فلسطینی از فشارهای آمریکا و رژیم اسرائیل به قطر در قضیه مذاکرات اخیر برای دست یابی به آتش بس و توافق خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین المللل خبرگزاری تسنیم، منبعی فلسطینی امروز سه شنبه به شبکه المیادین لبنان گفت که دولت قطر مدتی پیش تحت فشارهای شدید آمریکا و اسرائیل قرار گرفت تا در ارتباط با مذاکرات، عین این فشارها را بر حماس اعمال کند.

این منبع گفت که «اینکه اخیرا وزیر خارجه قطر گفته است که کشورش درصدد ارزیابی وساطت خود است، پشت پرده واقعی این قضیه است.»

به گفته این منبع، حماس به همه طرف‌های مرتبط با مذاکرات آتش بس اعلام کرده است که بر وساطت قطر در این پرونده اصرار دارد و هیچ جایگزینی در این خصوص را قبول نمی‌‌کند.»

این منبع همچنین گفت که آمریکا از ترکیه خواسته در روند مذاکرات به‌ بن بست رسیده ورود کند و بر جنبش حماس برای تلطیف موضعش فشار بیاورد. به گفته این منبع، حماس از مداخله ترکیه و حضورش در پرونده مسئله فلسطین استقبال می‌کند ولی این حضور به معنای جایگزین کردن آن با قطر نیست.

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر ساعتی پیش اعلام کرد که ما نیاز به این داریم که در تلاش‌های میانجی‌گرانه خود در این مرحله از مذاکرات بازبینی کنیم و دوحه به این تلاش‌های خود در بحران غزه پایبند است.

انصاری همچنین گفت که وزیرانی در کابینه نتانیاهو اظهارات منفی درباره نقش قطر به زبان آورده‌اند و هیچ طرفی در جامعه جهانی نمی‌تواند حمله به رفح را که از اساس درگیری مشکلات است، بپذیرد. او گفت که ما همه باید با جدیت برای ممانعت از حمله احتمالی اسرائیل به رفح (در جنوب غزه) تلاش کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنین در واکنش به ادعای‌های منتشر شده مبنی بر درخواست قطر از حماس برای تعطیلی دفاترش در این کشور گفت: هیچ توجیهی برای پایان دادن به فعالیت دفتر حماس در دوحه تا زمانی که تلاش‌های میانجی‌گرانه قطر ادامه دارد، وجود ندارد.

تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزهگفتگوی رئیسی با امیر قطر: اقدام علیه ایران پاسخ سهمگین دارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد