Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:36:59 GMT

آخرین خبرها از وضعیت بازسازی راه‌های لرستان بعد از سیلاب

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۳۲۸۳

آخرین خبرها از وضعیت بازسازی راه‌های لرستان بعد از سیلاب

به گزارش خبرنگار مهر، عباس شرفی امروز جمعه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه در لرستان قریب به هشت هزار کیلومتر راه و بیش از ۱۴ هزار دستگاه پل و ابنیه فنی داریم اظهار داشت: در جریان سال ۹۸، از مجموع هشت هزار کیلومتر راههای استان، هزار کیلومتر تخریب و صدمه دید و از مجموع ۱۴ هزار دستگاه پل، قریب به ۹۰۰ دستگاه پل بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وعده خرداد برای افتتاح پل‌های تخریب شده در جریان سیلاب

وی عنوان کرد: بیش از دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در جریان سیلاب به راههای استان خسارت وارد شد و بیشترین خسارت‌ها به محورهای خرم آباد - پلدختر که در کنار رودخانه کشکان قرار داشت وارد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با تاکید بر اینکه بر اساس اعتبارات ابلاغی سیلاب در سال ۹۸، بازسازی و احداث ۱۴۰ دستگاه پل در دستور کار قرار گرفت افزود: در مهر ماه سال ۹۹، به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهور و حضور میدانی رئیس سازمان راهداری، قریب به ۱۰۳ تا ۱۰۴ دستگاه ابنیه فنی کوچک و بزرگ به بهره برداری رسید.

شرفی با بیان اینکه ما بقی ۱۴۰ دستگاه ابنیه و پلی که در دستور کار ساخت داشتیم، تلاش می‌کنیم که تا خرداد ماه به بهره برداری برسند گفت: تلاش می‌کنیم تا این بازه زمانی پل‌های بزرگی که حدود دو سال بوده مطالبه مردم هستند به بهره برداری برسند.

وی بیان داشت: پل «شهید سلیمانی»، پل «پران پرویز»، «حیات الغیب»، «برگلان سوخته»، «طاق عباس علی» و ۲۵ دستگاه پل از دهانه ۱۰ متر تا دهانه ۱۵۰ متر به بهره برداری خواهند رسید.

تنها ۸ درصد از اعتبارات اختصاص یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: پروژه‌هایی در بخش نگهداری راه‌ها، روکش آسفالت، بهسازی، حمل و نقل، راههای روستایی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی را در خرداد ماه با حضور مسئولان ملی و استانی به بهره برداری خواهیم رساند.

شرفی با بیان اینکه قریب به دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به راههای استان در جریان سیلاب خسارت وارد شد عنوان کرد: آنچه که تحت عنوان ساماندهی خسارت‌های سیلاب ابلاغ شد، حدود ۲۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: هشت درصد از اعتبارات اختصاص پیدا کرد و از این هشت درصد نیز ۸۰ درصد به صورت اسناد خزانه بود و با توجه به نرخ تورم، رقم واقعی ۲۳۰ میلیارد تومان ابلاغی، قریب به ۱۵۰ میلیارد تومان است، در این راستا بخش زیادی از محورها آن گونه مردم انتظار داشتند را نتوانستیم ساماندهی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه در نظر داریم در اعتبارات سال ۱۴۰۰، پروژه‌های سیلاب را که نقش اساسی در راههای استان دارند را به عنوان اولویت قرار دهیم گفت: پیگیر هستیم که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبادله موافقت نامه‌ها را داشته باشیم و بازسازی این پروژه‌ها را در سال ۱۴۰۰ به پایان برسانیم.

آخرین وضعیت جاده خرم آباد - پلدختر

شرفی در ادامه سخنان خود با اشاره به محور خرم آباد - پلدختر در جریان سیلاب ۹۸، بیشترین خسارت را متحمل شد گفت: این محور تقریباً در ۲۰ نقطه قطع کامل شد و ما با فروکش کردن سیلاب، عملیات ساماندهی این محور را با امکانات خود شروع کردیم و در ادامه با گسیل ماشین آلات و امکانات ۱۹ استان، در ۴۵ روز، ارتباط را برقرار کردیم.

وی بیان داشت: از ۱۸ مرداد ماه، ۱۰ دستگاه پل بزرگ با محوریت پل «چم مهر» را در این مسیر به بهره برداری رساندیم، ۲۰ کیلومتر از این محور ساماندهی اساسی شد، از ۱۷ اردیبهشت تا اواخر مرداد ماه ۹۸، ۱۰ دستگاه پل بزرگ را افتتاح کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: واریانت جدید در این محور در دست احداث است، برآورد اولیه این پروژه قریب به هزار میلیارد تومان است را در اولویت قرار گرفته است، بین یک تا دو قطعه آن نیز شروع شده است، در این محور هم در بخش راه و هم بخش ابنیه فعال هستیم، عمده پل‌های بزرگ به غیر از پل‌های «برگلان سوخته» و «بن لار» ساماندهی شده اند.

کد خبر 5211196

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان عباس شرفی سیلاب ویروس کرونا عید سعید فطر بوشهر نماز عید سعید فطر انتخابات 1400 واکسن کرونا آمار کرونا کرمانشاه گرگان عکس استانها شیوع کرونا اردبیل فطریه بسته معیشتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بهره برداری جریان سیلاب میلیارد تومان راههای استان دستگاه پل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حیدری عصر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهسازی و مرمت بافت تاریخی بوشهر در دستور کار است.

شهردار بوشهر اضافه کرد: ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شده و طرح جداره‌سازی بافت بوشهر بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

حیدری با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های گردشگری بوشهر بافت تاریخی بوشهر است گفت: ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر دارای قدمت حدود ۲ قرن دارند که بازسازی برخی از آنها در دستور کار قرار گرفته شده است.

اجرای طرح‌های متعدد عمران شهری

وی همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک بوشهر در مرمت و بازسازی ساختمان‌های قدیمی و تاریخی یک ضرورت است تصریح کرد: باید این دستگاه‌ها پای کار بیایند تا اهداف مورد نظر محقق شود.

شهردار بوشهر طرح‌های بازسازی و بازآفرینی بافت بوشهر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در محله تنکگ‌ها بافت فرسوده زیادی داریم که اقدامات لازم تدوین و اجرایی شده است.

حیدری طرح‌های عمران شهری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال با اجرا طرح‌های مختلف عمران شهری از جمله گذر مناطق جنوبی شهر بوشهر تحول مهمی ایجاد می‌شود.

کد خبر 6087017

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی