Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@08:48:23 GMT

آغاز بهره برداري از طرح‌هاي بزرگ مناطق آزاد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۴۱۱۳

خبرگزاری آریا- مراسم بهره برداری از 94 طرح بزرگ مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور و به صورت تصویری در مجموعه حافظیه تهران آغاز شد.
به گزارش آریا، در شصت و هفتمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی، ابتدا دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی گزارشی از برنامه‌ها و طرح‌ها در این مناطق ارائه می‌کند و پس از پاسخ به سوالات آقای روحانی، بهره برداری از این طرح‌ها آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان این مراسم هم رئیس جمهور سخنرانی می‌کند.
در این مراسم طرح‌های بزرگ صنعتی، گردشگری، تجاری، کشاورزی، نیروگاهی و زیربنایی در استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، البرز و قم به بهره برداری خواهد رسید.
38 طرح صنعتی و زیربنایی در منطقه آزاد ارس، هشت طرح تولیدی در منطقه آزاد اروند، 31 طرح تولیدی، تجاری و خدماتی در منطقه آزاد چابهار، 10 طرح شیلاتی، تولیدی و گردشگری در منطقه آزاد قشم، چهار طرح تولیدی و نیروگاهی در منطقه ویژه اقتصادی پیام و سه طرح تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان طرح‌هایی هستند که با دستور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
این طرح‌های ملی با سرمایه گذاری 6 هزار و 200 میلیارد تومان برای 2 هزار و 943 نفر هم اشتغال ایجاد کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهره برداری مناطق آزاد منطقه آزاد طرح تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشوق های مالیاتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به گونه ای دیده شده که تولید را در این مناطق تقویت کند

بهروز محبی نجم آبادی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به ویژگی های لایحه اصلاح مالیات های مستقیم و ضرورت بررسی این لایحه در مجلس گفت: جهش تولید، یکی از مباحث مهمی است که مقام معظم رهبری سالهاست به عنوان شعار سال مطرح می کنند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید صادرات محور باید با مشارکت بخش خصوصی درستکار پیش برود، ادامه داد: این تولید نباید با مدیریت دولتی که مفسده انگیز بوده و مشکلات خاص خود را دارد پیش برود.از این رو مشارکت عمومی حتما باید در راستای جهش تولید در دستور کار باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه لایحه اصلاح مالیات های مستقیم به صورت مستقیم حمایت عملی خود را از تولید نشان می دهد، بیان کرد: حمایت مالیاتی از تولید در مناطق محروم و کمتر برخوردار  و استفاده از فرصت لازم جهت توسعه در مناطق محروم در این لایحه به طور ویژه پیش بینی شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین مشوق های مالیاتی مناسب در لایحه اصلاح مالیات های مستقیم، گفت: همچنین این لایحه برای رونق تولید در مناطق ویژه و ازاد مشوق هایی را در نظر گرفته است. به واقع مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله مباحث مهم بوده و از این مناطق به عنوان بهشت سرمایه گذاری یاد می کنند، بنابراین قطعا باید برای این بخش ها مشوق های مالیاتی ارزشمندی وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشوق های مالیاتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به گونه ای دیده شده است که افراد تشویق شده و تولید را در این مناطق تقویت کنند و به سمت رشد اقتصادی بیشتر از محل رشد صادرات برویم که در این لایحه این موضوع دیده شده است. همچنین مالیات عملکرد تولید در این لایحه از 25 درصد به 15 درصد رسیده است که می تواند یک حمایت علنی از تولید قلمداد شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در کنار این لایحه باید قانون مالیات بر سوداگری نیز به درستی اجرا شود تا نقدینگی به سمت تولید گسیل شود، بیان کرد: همچنین در لایحه فوق به موضوع حمایت مالیاتی از سرمایه گذاری های خرد اشاره شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کسب و کارهای خرد مالیات فعالیت خود را پرداخت می کنند، ادامه داد: به واقع این کسب و کارها به سختی خود را اداره می کنند و درآمد گسترده ای ندارند از این رو ضرورت دارد به دلیل رفع مشکلات اجتماعی کشور، به بنگاه کوچک توجه جدی داشته باشیم. پیش بینی احکام لازم برای حمایت مالیاتی از سرمایه گذاری های خرد در این لایحه حمایت خوبی خواهد بود و ما باید تلاش کنیم، افرادی که درآمد پایینی دارند، در واقع مالیات کمتری پرداخت کنند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • وعده سازمان بازرسی منطقه ۳ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان
  • تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی
  • صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم| 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید 
  • بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد
  • بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در قشم
  • مشوق های مالیاتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به گونه ای دیده شده که تولید را در این مناطق تقویت کند