Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شادنوش گفت: این اهدا با ایثار و فداکاری خانواده سید عبدالوحید هاشمی کمانگر ٤٠ ساله که به علت تصادف، مرگ مغزی شده بود صورت گرفت.

وی ادامه داد: عمل برداشت عضو در بیمارستان شهید رهنمون یزد انجام و قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران منتقل شد.

شادنوش ادامه داد: با همکاری تیم‌های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد و ایران، فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز قلب اهدایی با جت به تهران انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این عضو در بیمارستان شهید رجایی با موفقیت به بیمار ۱۳ ساله پیوند شده و حیات دوباره به او بخشید.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت گفت: با این اقدام خداپسندانه و رضایت خانواده پیوند قلب این عزیز در بیمارستان شهید رجایی تهران و کبد و کلیه‌ها از یزد به شیراز منتقل شدند تا نجات بخش جان دیگر هموطنانمان باشند.

وی ضمن تسلیت به خانواده مرحوم هاشمی کمانگر و طلب غفران و رحمت الهی برای ایشان، از حرکت زیبا و انسان دوستانه این خانواده قدردانی کرد.

شادنوش همچنین با اشاره به نزدیک شدن به هفته گرامیداشت اهدای عضو و پیوند اعضا افزود: نهادینه سازی فرهنگ اهدای عضو در کشور جزو نیازهای اساسی و محوری ما در اهدای عضو است.

وی بیان کرد: در چند سال اخیر خانواده‌های بسیاری این افتخار و سربلندی را دارند که در کنار از دست دادن عزیزشان، به خانواده دیگری زندگی بخشیده اند.

شادنوش با اشاره به اینکه ایران در خصوص اهدای عضو در خاورمیانه رتبه نخست را دارد، افزود: در کنار ظرفیت‌های تخصص و دانش پیوند، توجه به لزوم افزایش باورهای اهدای عضو در جامعه ضروری است، باور به این موضوع که مرگ ما می‌تواند در حیات دوباره بخشیدن به شخص دیگر نقش پر رنگی داشته باشد. بنابراین چنانچه مسیر فرهنگ‌سازی تداوم داشته باشد تلاش‌های ما به بار خواهد نشست.

کد خبر 5211301

منبع: مهر

کلیدواژه: پیوند قلب اهدای عضو ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا کووید 19 داروخانه علیرضا زالی سازمان غذا و دارو سازمان بیمه سلامت اهدای خون سلامت روان علیرضا رئیسی دانشگاه علوم پزشکی ایران محدودیت های کرونایی بیمارستان شهید اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهار صد و هشتاد و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم امیرحسین عادلی، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان حکیم نیشابور پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد این جوان مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به بانوی ۶۰ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی گفت: همچنین قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم این دانشگاه و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد
  • نخست وزیر انگلیس: تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • سوناک: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست
  • آمار پایین اهدای عضو در کشور
  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت