Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@02:34:50 GMT

توسعه بخش پایین دستی صنعت پتروشیمی در ماهشهر

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۴۱۷۶

توسعه بخش پایین دستی صنعت پتروشیمی در ماهشهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در حاشیه سفر دو روزه و بازدید میدانی از مجتمع‌ها و طرح‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر گفت: از آنجا که یکی از اهداف بلند مدت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مسیر توسعه پایدار و هوشمندانه صنعت، اجرای پروژه‌های پایین‌دست مبتنی بر خوراک‌های پایه در پتروشیمی‌ها (به جز خوراک‌های نفت و گاز) است، در این سفر از روند عملیاتی این پروژه‌ها در منطقه ماهشهر بازدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه مهمترین هدف شرکت ملی صنایع پتروشیمی اجرای طرح‌های پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش است، افزود: با اجرای پروژه‌های پایین‌دست در صنعت پتروشیمی و بهره‌برداری از آن‌ها، در چند سال آینده چهره صنعت پتروشیمی با تنوع‌سازی سبد محصولات تغییر می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: در تلاش هستیم که در منطقه ماهشهر که حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد ظرفیت صنعت پتروشیمی را به خود اختصاص داده است، طرح‌های پایین‌دست پتروشیمی با استفاده از خوراک‌های پایه خود صنعت اجرا شود. صنعت پتروشیمی به شدت نیازمند متنوع‌سازی سبد محصولات در تولید محصولات نهایی است، بنابراین شرکت ملی صنایع پتروشیمی درصدد توسعه زنجیره تولید محصولات نهایی است که با تحقق این امر ضمن ایجاد یک صنعت تاب‌آور، کشور از واردات محصولات گران بی‌نیاز می‌شود.

این مقام مسئول یکی از اهداف توسعه پایدار و هوشمندانه صنعت پتروشیمی در بلند مدت را تولید پروپیلن در صنعت خواند و اظهار کرد: نکته مهم و حائز اهمیت در اجرای طرح‌های پتروشیمی تأمین نیاز ۳ میلیون تنی صنعت به پروپیلن است، بنابراین در مسیر تأمین نیاز صنعت، طرح PDH سلمان فارسی نخستین طرح فعال است که در حال حاضر با تأمین دانش فنی خارجی، پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد. در همین راستا، عملیات اجرایی طرح PDH پتروشیمی هیرسا نیز آغاز شده است و اجرای این طرح وضع مناسبی دارد.

به گفته محمدی، نخستین طرحی که از مسیر گاز طبیعی به سمت پروپیلن می‌رود، طرح GTP اسلام‌آباد غرب است که از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اجرا می‌شود، هم‌اکنون پیمانکار EPC این طرح انتخاب شده است و طی هفته آینده کار اجرایی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون ظرفیت تولید و نیاز صنعت به پروپیلن در کشور نسبت یک به ۴ میلیون تن در سال است و امیدواریم با توسعه زنجیره پروپیلن، ضمن تولید محصولات ارزشمند و مورد نیاز صنایع داخلی از واردات جلوگیری کنیم، یادآور شد: صنعت پتروشیمی در حال تعریف و اجرای طرح‌های تولید پروپیلن است، به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۴، در این صنعت کمبود پروپیلن نداشته باشیم و از این مسیر بتوانیم زنجیره اجرای طرح‌های مشتق از پروپیلن را گسترش دهیم.

کد خبر 5211294

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت ملی صنایع پتروشیمی بهزاد محمدی منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر محصولات پتروشیمی قیمت دلار شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران اقتصاد آمریکا قیمت نفت ویروس کرونا تولید نفت اقتصاد چین بازار سهام بورس تهران قیمت سکه بهار آزادی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو شرکت ملی صنایع پتروشیمی صنعت پتروشیمی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  افراسیاب گراوند با اعلام این مطلب اظهار کرد: این جشنواره روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس افزود: اجرای موسیقی زنده آشیقی، اجرای گروه‌های هنری، اجرای بازی‌های بومی‌محلی، تفریحی و همگانی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، سوارکاری، قایق‌رانی، پخت و توزیع غذای محلی، راه‌اندازی غرفه‌های کشاورزی و دامی و پرواز پاراگلایدر از  برنامه‌های جشنواره هستند.

او گفت: این جشنواره به همت شهرداری سلماس و با مشارکت اداراتی مانند ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ‌... برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است