Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز عید سیعد فطر در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام با تبریک عید سعید فطر، با بیان اینکه فلسفه روزه گرفتن ماه مبارک رمضان تقوا و خودسازی است که انسان یک ماه با نفس اماره خود مبارزه می‌کند، گفت: پایان ماه مبارک رمضان به عنوان عید نامگذاری شده و این روز، عید بندگی انسان بعد از یک ماه روزه داری و مبارزه با نفس و کسب تقوای الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام  کریمی تبار با اشاره به اینکه عیدی خداوند متعال در پایان ماه مبارک رمضان، آمرزش گناهان است، یادآور شد: توفیق انجام کار‌های نیک، کنترل نفس اماره، کمک به نیازمندان و شریک شدن در شادی و حل مشکل دیگران، عیدی است که خداوند متعال به انسان‌های روزه دار در پایان ماه مبارک رمضان عطا می‌کند.

او با اشاره به اینکه وقتی که نماز و روزه انسان، مقبول رضای خداوند قرار گیرد در روح و اعمال انسان متاثر است، اضافه کرد: نمازی که مقبول درگاه الهی باشد بازدارنده انسان از منکرات و فحشا است، انسان در دنیا زندگی می‌کند به طور طبیعی با دنیا مانوس است و از یاد خدا غفلت می‌کند و انسانی که روزه می‌گیرد از این غفلت خارج می‌شود و تلاش می‌کند چراغ قبر خود و آخرتش را روشن کند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: یکی از بدترین عذاب‌های خداوند متعال که برای برخی‌ها قایل شده است این است که از یاد خدا غفلت می‌کنند و به خود فراموشی مبتلا می‌شوند، به فکر جمع کردن اموال دنیا هستند و لذت‌های مادی برای آن‌ها هدف می‌شود و از دنیای آخرت غافل می‌شوند در حالی که دنیا دار فنا است.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه خداوند متعال می‌فرماید به یاد من باشید تا من هم شما را یاد کنم، اظهار کرد: دعا اوج احساس نیاز و بندگی در برابر خداوند متعال است، دست نیاز به سوی خداوند متعال برداریم که خداوند رئوف و مهربان، آمرزنده و بخشایشگر است و از خدا بخواهیم توفیق دهد که در مسیر بندگی قرار گیریم.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز عید فطر امام جمعه ماه مبارک رمضان خداوند متعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان با بیان اینکه در سال پیش رو نسبت به اصلاح برخی امور اقدام خواهد شد، گفت: این مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته و سعی دارد در این راستا نقش‌آفرینی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل قربانی شامگاه چهارشنبه _هشتم فرودین _در نشست نوروزی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان ضمن تبریک میلاد امام حسن (ع) اظهار کرد: مجمع نیروهای انقلاب حدود ۱۴ سال پیش شکل گرفته و تا به امروز فعالیت مؤثری داشته است.

وی با بیان اینکه این مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است و سعی دارد در این راستا نقش‌آفرینی کند، افزود: سال گذشته به‌واسطه برگزاری انتخابات سال پر کاری برای مجمع نیروهای انقلاب بود؛ این مجمع از حدود ۴۰ تشکل و یکصد نفر عضو حقوقی تشکیل شده و در مقاطع مختلف به انجام مسئولیت‌های خود می‌پردازد.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان با بیان اینکه در سال پیش رو نسبت به اصلاح برخی امور اقدام خواهد شد، تاکید کرد: در سال گذشته شاهد بی مهری‌هایی بودیم اما خوشبختانه درگیر هیچیک از حاشیه‌سازی‌ها نشدیم.

کد خبر 739795

دیگر خبرها

  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • طاغوت‌ها می‌خواهند رابطه انسان را با خداوند از بین ببرند
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • فواید گرسنگی و روزه در ماه رمضان
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • مومن با تقوا پیشه کردن راه وحدت را پیش گرفته و از اختلاف دوری می کند
  • دو تفسیر از خلیفه‌اللهی انسان/ تفاوت رأفت و رحمت خداوند
  • رمضان را دریاب
  • کوشکی: شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم/ آقایان رئیسی و اژه ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عج) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در جمهوری اسلامی ایران دارید؟