Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@13:23:43 GMT

احتمال واردات ۷ تا ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا در خرداد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۴۶۶۰

احتمال واردات ۷ تا ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا در خرداد

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، «کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به وضعیت تولید داخل واکسن اسپوتنیک روسی، بیان کرد: چهار شرکت متقاضی تولید اسپوتنیک بودند و از این چهار شرکت سه شرکت به طرف روس معرفی شدند و زیرساخت‌های دو شرکت مورد تایید قرار گرفته است ولی این که در مرحله‌ی تولید قرار گرفته و خروجی داشته باشند، تا الان این اتفاق نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد تا چند هفته‌ی آتی هم همچنان تولید داخلی اسپوتنیک را نداشته باشیم.

جهانپور در مورد انتقادات مبنی بر مرتبط نبودن فعالیت برخی از شرکت‌ها که برای واردات واکسن کرونا اقدام کردند، افزود: به هر حال این موضوعی است که در ستاد ملی کرونا مطرح شده و موضوع به وزارت بهداشت مربوط نیست.
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: شرکت‌هایی که حداقل مستندات اولیه را داشتند و احتمال دسترسی به واکسن در آنها وجود داشت، برایشان مجوز صادر شد که تا امروز هیچکدام وارداتی نداشتند.

وی در پاسخ به این سوال که لزومی به مرتبط بودن شرکت‌های واردکننده با حوزه سلامت است یا نه؟ بیان کرد: لزومی ندارد، ولی به هر حال باید از وارد کنندگان و شرکت‌هایی باشند که در این زمینه سابقه روشنی داشته باشند، ولی اصل موضوع این است که این مسایل در ستاد ملی تصویب می‌شود و صدور مجوز برای واکسنی که اصالت دارد و مورد بررسی قرار گرفته، داده می‌شود.

جهانپور در مورد تولیدات واکسن داخلی، گفت: واکسن کوایران برکت تولیدات اولیه را با پذیرش ریسک از طرف سازنده شروع کرده، چون هنوز مجوز مصرف دریافت نکرده، مطالعات تا خرداد ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: واکسن پاستور هم در خرداد ماه مراحل تولید خود را آغاز خواهد کرد و واکسن‌های دیگر از اواخر تابستان و پاییز وارد این مدار خواهند شد.

جهانپور در مورد واکسن‌های وارداتی گفت: تا الان ۳ میلیون و ۱۹۵ هزار دوز واکسن وارد کشور شده و در شرایط بهداشتی توزیع شده است و حداقل دو میلیون دوز تا پایان اردیبهشت ماه وارد می‌شود.

وی افزود: بعد از این هم در خرداد ماه امیدواریم با تحقق وعده‌هایی که داده شده، بیش از ۷ الی ۱۰ میلیون واکسن را وارد کشور کنیم.

جهانپور با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر صادرات واکسن کرونای داخلی، در پاسخ به موضوع تایید سازمان جهانی بهداشت، گفت: لزوما به تایید who نیاز ندارد و این بیشتر به شروط خریدار مربوط است، کما اینکه بیشتر واکسن‌های دنیا هنوز تایید سازمان جهانی بهداشت را ندارد و شاید در شروط خرید یک کشور این موضوع باشد و شاید هم نباشد و الزامی در آن نیست اما می‌تواند جزو شروط خریدار باشد.

وی در مورد اولویت خبرنگاران برای تزریق واکسن افزود: بر اساس سند ملی واکسیناسیون، گروه‌های شغلی آموزشی، خبرنگاری، خدمات و ... شامل فاز سوم واکسیناسیون هستند و اگر غیر از این اتفاق بیفتد تخلف صورت گرفته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 عید فطر کیانوش جهانپور واردات واکسن سازمان غذا و دارو نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد

مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن‌های پلی ساکاریدی و ایمپلنت‌های ارتوپدی با حضور معاون اول و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در پارک فناوری پردیس افتتاح شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس با حضور محمد مخبر؛ معاون اول رئیس جمهور، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا؛ رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک افتتاح شد.

یکی از این شرکت‌ها، شرکت رهپویان فناور صادق است که در سال 1398 با هدف تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت فعالیت خود را آغاز کرد. فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود 1500 متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که عصر سه‌شنبه مورد بهره‌برداری قرار گرفت، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ مجوزهای لازم وارد بازار شود.

پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود

افتتاح نخستین مرکز شتابدهی و هم‌آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در شرکت رهپویان فناور صادق از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. این مرکز در راستای حمایت از استارتاپ‌های حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت‌کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از 150 مرکز پزشکی در داخل کشور به کشورهای آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه