Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مسلمانان از اقشار مختلف با رعایت اصول بهداشتی در مراکز اسلامی، مساجد، حسینیه‌ها و تکایای سراسر آلمان گردهم آمده تا پس از یک ماه روزه داری و شب زنده داری در این آیین معنوی شرکت کنند.

شیعیان مقیم هامبورگ نماز عید فطر را در مرکز  اسلامی و سایر مراکز شیعی این شهر برپا کردند. مرکز اسلامی هامبورگ که از مهمترین مراکز  تجمع شیعیان در این شهر محسوب می شود، نماز عید فطر را در زمان‌های مختلف برگزار کرد تا فرصت برای شرکت شمار بیشتری از نمازگزاران فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماز عید مرکز اسلامی هامبورگ به امامت حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد هادی مفتح اقامه شد. وی در خطبه های نماز عید ضمن توصیه همه مسلمانان به رعایت تقوای الهی گفت که عید فطر روز قدردانی از خداوند متعال بخاطر یک ماه روزه داری و میزبانی از روزه داران است.

رئیس مرکز اسلامی همچنین با دعوت مسلمانان به وحدت و همدلی ابراز امیدواری کرد که مشکلات جهان اسلام به ویژه حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، با تلاش و اتحاد مسلمانان پایان یابد.  

گفتنی است که مرکز اسلامی هامبورگ در طول ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی را به صورت آنلاین برای روزه‌داران تداریک دیده بود.

این مرکز در طول بیش از نیم قرن پایگاهی برای تعمیق و توسعه تفکّر اسلام ناب نزد مسلمانان و همچنین آشنا شدن اروپائیان با مکتب قرآن و اهل البیت علیهم السلام بوده و به عنوان یکی از اوّلین مراکز مهم اسلامی در اروپای مرکزی، قسمتی از تاریخ حضور اسلام در این قارّه به شمار می رود. 

بر اساس آخرین سرشماری های رسمی حدود ۴ میلیون مسلمان در آلمان زندگی می‌کنند که ۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان امروز (پنجشنبه) با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود عید سعید فطر را به مسلمانان تبریک گفت و افزود که دو عنصر همبستگی و حمایت از بشریت، اساس آیین عید فطر است. «بیایید این اصول و ارزش‌ها را گرامی بداریم.»

برچسب‌ها عید سعید فطر ویروس کرونا آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر ویروس کرونا آلمان عید سعید فطر ویروس کرونا آلمان اخبار کنکور مرکز اسلامی هامبورگ نماز عید عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهروموم یک رستوران در شادگان

سیدغالب موسوی سرپرست مرکز بهداشت شادگان گفت: باهدف حفظ سلامت مردم و پیشگیری از بیماری ها، در بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت و رئیس اداره اماکن شادگان یک رستوران به علت نواقص متعدد، رعایت نکردن توصیه و شیوه نامه‌های بهداشتی براساس قانون مهروموم شد.

در این بازرسی‌ها نیز برای برخی واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف اخطاریه صادر شد. 

 افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی در همه ساعات شبانه روز می‌توانند به سامانه ۱۹۰ بهداشت شکایات و گزارشات خود اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری لازم انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • مهروموم یک رستوران در شادگان
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • جزئیات حریق مغازه تولید رنگ در خیابان معراج / لزوم رعایت اصول ایمنی در مراکز تجاری و بازار
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان