Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:35:32 GMT

آئین سنتی قره بایرام در آستارا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۵۸۱۴

آئین سنتی قره بایرام در آستارا برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در آستارا خانواده هایی که طی یکسال گذشته عزیزان خود را از دست داده اند، در روز عید فطر بر سر مزار رفتگان خود می روند و سایر مردم نیز در آرامستان ها حضور یافته و به خانواده‌های داغدار تسلیت می گویند.

بسیاری از اهالی آستارا روز پنجشنبه بعد از اقامه نماز عید سعید فطر، آئین سنتی قره بایرام را بجا آوردند و برخی نیز مقداری حلوا و نان محلی نذری را با رعایت موازین بهداشتی توزیع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور در بقاع متبرکه پیر قطب الدین و شیخ محمود خیوی از عارفان وارسته ، بقعه امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) و آرامستان های مجاور آنها از دیگر رسوم اهالی شهرستان آستارا در عید فطر است.

 آئین سنتی قره بایرام همیشه در خانه ها و مساجد برگزار می شد و امسال به دلیل شرایط کرونایی، با رعایت پروتکل ها در آرامستان ها ترتیب یافت.

کمیته امداد امام (ره) نیز با برپایی ایستگاه‌های جمع آوری زکات، به جمع آوری نذورات و زکات فطریه مردم پرداخت.

بهرام تسلی نیا مدیر کمیته امداد امام (ره) آستارا در این رابطه گفت: ۸۷ پایگاه جمع آوری زکات فطریه با همکاری اداره بهزیستی دایر شده و ۴۲ پایگاه در روستاها و ۴۵ پایگاه در شهرهای آستارا و لوندویل فعال است.

به گفته وی مردم مؤمن آستارا در عید فطر سال گذشته، حدود ۶ میلیارد ریال زکات فطریه به صندوق‌ های کمیته امداد واریز کرده بودند و پیش بینی می شود امسال این میزان به حدود هفت میلیارد ریال برسد.

آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و ۱۱ هزار نفر در این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

برچسب‌ها عید سعید فطر آستارا ویروس کرونا کمیته امداد امام خمینی پیام تسلیت مرگ و میر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر آستارا ویروس کرونا عید سعید فطر آستارا ویروس کرونا کمیته امداد امام خمینی پیام تسلیت مرگ و میر اخبار کنکور کمیته امداد امام عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۵۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۴۴ سری جهیزیه به نوعروسان و زوجهای جوان در پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور فرماندار پیرانشهر و مسئولان شهرستانی، ۴۴ سری جهیزیه با ارزش ۱٫۷ میلیارد تومان به نوعروسان و زوج های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد شهرستان پیرانشهر اهداء شد.

در طول یک سال گذشته مجموع ۱۸۱ سری جهیزیه به ارزش ۷٫۵ میلیارد تومان به نوعروسان و افراد تحت پوشش توسط کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان پیرانشهر اهداء شده است.

دیگر خبرها

  • ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری اهدا شد
  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس
  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته
  • اعطای ۴۴ سری جهیزیه به نوعروسان و زوجهای جوان در پیرانشهر
  • ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد