Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:01:50 GMT

۱۱ هکتار مزرعه گندم در سرپل‌ذهاب طعمه حریق شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۵۸۴۰

۱۱ هکتار مزرعه گندم در سرپل‌ذهاب طعمه حریق شد

نورالدین فرزادی پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی شب گذشته در مزارع گندم دشت ذهاب رخ داد که از مجموع اراضی دچار حریق پنج هکتار گندم و ۶ هکتار پسماند مزارع گندم دچار حریق شد.

وی اظهار داشت: امکانات شهرستان برای مقابله با آتش سوزی محدود است و در صورت بروز حادثه، امکانات موجود جوابگو نیست و با توجه به وسعت سرزمینی شهرستان اعزام آتش نشانان به مناطق روستایی زمان زیادی می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سرپل ذهاب تاکید کرد: دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا، بزرگان و خود کشاورزان باید امکانات ابتدایی را آماده داشته تا در صورت بروز حادثه نسبت به کنترل و جلوگیری از پیشرفت آن اقدامات اولیه را انجام دهند تا آتش نشانان به محل حادثه برسند.

فرزادی پور یادآور شد: ایجاد آتش سوزی در مزارع گندم به دلیل خصومت و اختلاف شخصی از انسانیت به دور است چون حاصل دسترنج یکسال کشاورز با این کار به هدر می‌رود.

وی اضافه کرد: حادثه هیچوقت خبر نمی‌کند و هر لحظه امکان و احتمال وقوع آن وجود دارد از این رو کشاورزان باید بیمه محصولات را جدی بگیرند تا در صورت بروز حادثه آسیب کمتری به آنها وارد شود.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: حضور و همراهی مردم محلی در کنترل و اطفای حریق مزارع گندم دشت ذهاب بسیار مهم بود و اگر این همراهی و تلاش بی وقفه وجود نداشت قطعا دامنه و گستره آتش خیلی فراتر رفته و خسارت بسیار بیشتر بود.

سرپل ذهاب ۸۸ هزار هکتار مرتع و جنگل و ۳۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها سرپل ذهاب آتش سوزی گندم اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب آتش سوزی گندم سرپل ذهاب آتش سوزی گندم اراضی کشاورزی اخبار کنکور مزارع گندم سرپل ذهاب آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه

به گزارش خبرآنلاین، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از وقوع آتش‌سوزی در یک مدرسه خبر داد.

کورش سبزعلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ساعت ۸:۳۰ امروز (۵ اردیبهشت‌ماه) از طریق تماس با سامانه ۱۲۵ موضوع وقوع آتش‌سوزی در دبیرستان دوره اول دخترانه اسماء در منطقه صنعتی کارون در کوی مجاهدین اطلاع‌رسانی شد و بلافاصله دو خودروی اطفای حریق، یک دستگاه خودروی امداد و نجات به همراه ۹ آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این حادثه به دلیل اتصال برق کولر رخ داده است، افزود: این حریق بعد از نیم ساعت مهار شد و خوشبختانه مصدومی نداشته است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: خسارت این حادثه در حد دودگرفتی اتاق مدیر مدرسه و وارد شدن خسارت به وسایل اداری بوده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899052

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال