Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@22:37:04 GMT

حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین باید فورا متوقف شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۵۸۷۹

حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین باید فورا متوقف شود

رئیس‌جمهور گفت: حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و غزه باید فورا متوقف شود و نباید اجازه دهیم این مردم مظلوم بیش از این مورد ظلم و ستم قرار گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی در گفتگوی تلفنی با امیر قطر، ضمن تبریک عید سعید فطر به دولت و مردم این کشور، تاکید کرد: لازم است کشورهای اسلامی برای دفاع از مردم فلسطین و آزادی این کشور و مقابله با تجاوزات و اقدامات خصمانه و نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی که در روزهای اخیر و در ماه مبارک رمضان شاهد آن بودیم، با یکدیگر همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی فلسطین را پاره تن جهان اسلام دانست و افزود: حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و غزه باید فورا متوقف شود و نباید اجازه دهیم این مردم مظلوم بیش از این مورد ظلم و ستم قرار بگیرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه هم‌افزایی کشورهای اسلامی با محور فلسطین یک هدف اساسی است، اظهار داشت: سازمان همکاری های اسلامی درخصوص تحولات اخیر در فلسطین باید نقش فعال تری داشته باشد زیرا این سازمان اساسا برای بحران فلسطین و مسجد الاقصی ایجاد شده است.

روحانی در ادامه با اشاره به اوضاع یمن و با تاکید بر اینکه بحران یمن راه حل نظامی نداشته و ندارد، بر ضرورت همکاری و تلاش برای حل بحران این کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد انگیزه های صلح جویانه با محوریت سازمان ملل برای برقراری صلح و آرامش در یمن نتیجه دهد.

رئیس جمهور در این گفتگوی تلفنی همچنین با اشاره به روابط خوب و رو به گسترش دو کشور و رویکرد دوجانبه خوبی که در این زمینه آغاز شده است بر توسعه و تعمیق روابط در زمینه های مختلف سیاسی ،اقتصادی و تجاری تاکید و ابراز امیدواری کرد اجرایی و عملیاتی شدن طرح عظیم ارتباط حمل و نقل معروف به جاده ابریشم، موجب رونق بیشتر اقتصادی بین کشورهای شمال و جنوب خلیج فارس شود.

امیر قطر: مشکلات یمن راه حل نظامی ندارد

«شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به دولت و ملت ایران از موضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات و درگیری های اخیر فلسطین قدردانی کرد و گفت: قطر در محکومیت و پیگیری توقف هر چه سریع تر حملات به فلسطینیان با ایران هم نظر بوده و خواهان نقش آفرینی موثر سازمان کنفرانس اسلامی در این زمینه است.

امیر قطر همچنین با تایید رویکرد کشورمان در قبال درگیری های یمن، اظهار داشت: قطر معتقد است مشکلات یمن راه حل نظامی ندارد و بر این باوریم که همه بازیگران صحنه یمن نیز به این نتیجه رسیده اند که تنها راه حل بحران، نشستن پشت میز مذاکره است.

شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی همچنین از رویکرد حکیمانه و مدبرانه رئیس‌جمهور کشورمان در حل و فصل مسائل منطقه‌ای و بین المللی تجلیل کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی مردم فلسطین رئیس جمهور امیر قطر راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم

وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به کشف گورهای دسته‌جمعی در فلسطین ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد کابل از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه حکومت طالبان در بیانیه‌ای به کشف گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» در شهر خان یونس فلسطین واکنش نشان داد.

در این بیانیه وزارت خارجه حکومت طالبان آمده است: پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه این بیمارستان که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

وزارت خارجه حکومت طالبان ضمن محکومیت این جنایات تصریح کرد افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

پیش از این نیز «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان در پیامی درباره فلسطین گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند طالبان: کشورهای اسلامی برای توقف نسل‌کشی در غزه کاری کنند طالبان: نشست دوحه به جای افغانستان باید بر وضعیت غزه و فلسطین تمرکز می‌کرد

وی تاکید کرده بود: «ما از تمام کشورهای اسلامی حتی جهان می‌خواهیم که هرچه زودتر دست ظلم رژیم اسرائیل را کوتاه سازند تا در آنجا تجاوز پایان یابد، به ویژه امت اسلامی مسئولیت دارد که از داعیه فلسطینیان مظلوم حمایت کامل نماید و با یک صدا در محدوده امکانات خویش در کنار فلسطینی‌ها بایستند».

آخندزاده اعلام کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون  هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • حملات شدید اسرائیل علیه نوار غزه در دویست و یکمین روز جنگ
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند