Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@16:43:15 GMT

چرا عارف بیانیه انصرافش را پس گرفت؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۵۹۵۶

چرا عارف بیانیه انصرافش را پس گرفت؟

درحالی‌که از صبح امروز برخی رسانه‌ها از انصراف محمدرضا عارف از کاندیداتوری در انتخابات خبر می‌دادند، دفتر وی این خبر را تکذیب کرد.

سرویس سیاست مشرق-محمدرضا عارف رئیس شورای منحله سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در آغازین لحظات صبح امروز در یک بیانیه انصرافش از حضور در انتخابات را اعلام کرده، در متن منتشرشده آمده بود: حضور این‌جانب در این شرایط قطعاً بر پیچیدگی انتخاب می‌افزاید و رقابت‌های درون جریان اصلاحات را به سمت واگرایی سوق خواهد داد و تجربه تلخ سال ۸۴ را تکرار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، ضمن تشکر مجدد و صمیمانه از همه شما عزیزان، عدم ورود به کارزار انتخابات را اعلام کردم.»

در انتخابات سال ۱۳۹۲ عارف به نفع روحانی کنار کشید. بعدها عارف انصرافش از انتخابات را اصرار و نظر سازی محافل اصلاح‌طلب خواند.

اما بیانیه انصراف عارف به‌سرعت تکذیب شد، یکی از نزدیکان عارف با تأکید بر اینکه این بیانیه غیررسمی است، انصراف عارف از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را نه تأیید و نه رد کرد. او خاطرنشان کرد: آقای عارف تصمیم نهایی خود را روز شنبه خواهند گرفت.

به نظر می‌رسد، عارف همچنان منتظر است نظر رسمی جبهه اصلاحات پیرامون نامزدی خود را جویا شده و با تخمین شرایط موجود اعلام انصراف کند.

طبق مصوبه جبهه اصلاحات ایران، کاندیداهای نهایی اصلاح‌طلبان برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ اردیبهشت (فردا) اعلام می‌شوند، البته پیش‌ازاین محمد عطریان فر در گفتگو با مشرق گفته است که اصلاح‌طلبان تحت هیچ شرایطی شانسی برای پیروزی عارف در انتخابات قائل نشده و به روی رئیس سابق فراکسیون امید سرمایه‌گذاری نخواهند کرد.

انتشار بیانیه عارف نشانه ای از اختلافات عمیق در میان اصلاح طلبان است، در حالی که مصوبه نهاد اجماع ساز، انتخاب یک نامزد اصلاح طلب تمام عیار است، برخی از اعضای این جبهه فرش قرمز را زیر پای لاریجانی پهن کرده اند. بیانیه عارف اعتراض کم رمق این کهنه سیاست مدار اصلاح طلب بر محفل تصمیم گیر خاتمی با هدایت بهزاد نبوی در انتخابات است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین انتخابات 1400 محمدرضا عارف محمد خاتمی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بورس از بانک ملت در مورد خرید پرسپولیس توضیح خواست/ بوی انصراف می آید؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در چند روز گذشته بحث واگذاری 1 درصد از سهام پرسپولیس به بانک ملت مطرح شده است اما هر روز که می گذرد اتفاقات جدیدتری رخ می دهد.

امروز مصاحبه ای از سوی مدیر مالی بانک ملت منتشر شده که گفته از خرید پرسپولیس استقبال نمی‌کنیم! او در ادامه گفته مصوبه ای برای خرید سهام پرسپولیس نداشته اند. این در شرایطی است که در روزهای گذشته هیچ کی از مسئولان مربوطه در مورد این واگذاری خبر منفی نداده بودند.

از سوی دیگر نامه ای امروز رسانه ای شده که سازمان بورس از بانک ملت در مورد دلایل خرید سهام باشگاه پرسپولیس توضیح خواسته است که در زیر می بینید:



موضوع این است که به قدری تناقض در این زمینه زیاد است و هیچ مسئولی هم گویا خودش را موظف به پاسخگویی نمی بیند. یکی از معضلات بزرگ پرسپولیس و استقلال برای اخذ مجوز حرفه ای از آسیا عدم مالکیت مشترک است. درهمین راستا دو باشگاه تا 20 فروردین برای تعیین تکلیف این موضوع فرصت دارند و درحالی که گفته می شد 11 فروردین قرار است هام پرسپولیس به بانک ملت واگذار شود اما امروز خبرهای متفاوتی منتشر شده و بوی انصراف این بانک از خرید سهام سرخپوشان را می دهد. هر چند که هنوز مسئولان وزارت اقتصاد و ورزش و جوانان واکنشی به این شایعات نداشته اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • بیانیه مجمع زنان اصلاح‌طلب درباره «زهرا شجاعی»
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • سازمان بورس از بانک ملت در مورد خرید پرسپولیس توضیح خواست/ بوی انصراف می آید؟
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • دعوا‌ها علنی می‌شود / اصلاح‌طلبان نقش لولو را بازی نکردند / اصولگرایان جوان می‌خواهند پدرخوانده‌ها را کنار بگذارند / مزاحم نظام می‌شوند
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • علیرضابیگی ، نماینده مجلس: به نظر می‌رسد، اصلاح طلبان و مستقلین از ترس نبویان و رسایی، زیر علم قالیباف می‌روند