Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا با اشاره به حادثه تروریستی در افغانستان نوشت که هرگونه سکوت و بی تحرکی جامعه بین المللی به ویژه سازمان های منطقه ای و بین المللی حقوق بشری در قبال آمران و عاملان این اقدام مجرمانه تروریستی،گستاخی بیشتر تروریسم و ناامنی را رقم زده و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه و بین المللی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا ، متن نامه زهره الهیان به رئیس  کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا به شرح زیر است:
سرکار خانم ماریا ارنا 
رئیس محترم کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا
همانگونه که مستحضرید؛ متاسفانه طی هفته‌های اخیر گسترش اقدامات هدفمند تروریستی در برخی مناطق افغانستان، بالاخص حمله تروریستی به مدرسه‌ سیدالشهدا(ع) در شهر کابل که منجر به شهادت و جراحت جمع کثیری از دختران دانش آموز شد، حکایت از برنامه ریزی‌های شوم به منظور تشدید اختلافات قومی و مذهبی در افغانستان دارد. اقدامات جنایتکارانه عناصر سازمان یافته در ترور غیرنظامیان و مردم بی دفاع و مظلوم افغانستان در حالی صورت می گیرد که این کشور درگیر برخی مسائل سیاسی داخلی می باشد. 
مایلم به عنوان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی تأکید نمایم در چنین شرایطی مسئولیت جامعه جهانی ایجاب می کند که ملت افغانستان را مورد حمایت جدی خود قرار داده و در مقابله مؤثر با این قبیل اقدامات تروریستی و جنایتکارانه یاری رساند.
کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم نمودن اینگونه اعمال مجرمانه و تروریستی که مصداق بارز نقض آشکار قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و نادیده گرفتن مبانی انسانی و اخلاقی و اصول مسلم حقوق بشر می باشد، تأکید می نماید، هرگونه سکوت و بی تحرکی جامعه بین المللی به ویژه سازمان های منطقه ای و بین المللی حقوق بشری در قبال آمران و عاملان این اقدام مجرمانه تروریستی،گستاخی بیشتر تروریسم و ناامنی را رقم زده و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه و بین المللی به شمار می رود.
در پایان از سرکارعالی انتظار می‌رود در واکنش به اینگونه اقدامات ضدبشری که قلب هر انسان آزادیخواهی را جریحه‌دار می سازد، با اتخاذ اقدامات مشترک و جمعی در جهت جلوگیری از تکرار چنین فجایع تروریستی در سراسر جهان تلاش نمائید.
فرصت را مغتنم شمرده، احترامات فائقه خویش را تقدیم می دارد.
زهره الهیان
رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی
جمهوری اسلامی ایران.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زهره الهیان ایران و افغانستان مجلس شورای اسلامی کمیته حقوق بشر بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است

نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی، در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه و امر به‌ معروف و نهی از منکر طالبان گفت، تبلیغات از سوی رسانه‌ها مبنی بر نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است.

بخیت همچنان با تقدیر از تلاش‌ها و دست‌آوردهای طالبان در عرصه‌های مختلف، بر تعامل و هم‌فکری مستقیم کشورهای عضو این سازمان با امارت اسلامی تأکید کرد.

از سویی هم در این دیدار  آمنه، رییس عمومی امور خانواده و فرهنگی سازمان همکاری اسلامی گفت با در نظر داشت اولویت‌ها آماده کمک به افغانستان در عرصه‌های مختلف هستند.

در همین‌حال سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار در مورد توجه ویژه ریاست طالبان به جلوگیری از خون‌ریزی در کشور، تأمین امنیت، محو داعش، مشارکت فعال زنان در بخش‌های صحت، تعلیم و تربیه، تجارت و سایر عرصه‌ها و حقوق زنان معلومات داد.

از سویی هم دفتر مطبوعاتی وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر، از دیدار طارق علی بخیت، معاون سازمان همکاری اسلامی و نماینده ویژه این سازمان برای ‎افغانستان و هیأت همراه با شیخ محمد خالد حنفی، سرپرست این وزارت خبر می‌دهد.

به گفته این وزارت، نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی از تلاش وزارت امر به معروف در زمینه از میان برداشتن منکرات ستایش کرد.

هیأت سازمان همکاری اسلامی تبلیغات از سوی رسانه‌ها مبنی بر نقض حقوق زنان در افغانستان را نادرست و بی‌اساس خواند.

این هیأت افزود سازمان همکاری اسلامی به تعامل مثبت با طالبان باور دارد و به حمایت خود از افغانستان در بخش‌های مختلف ادامه می‌دهد.

با این حال شیخ محمد خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر در این دیدار گفت طالبان طی سه‌سال حق میراث هزاران زن را واپس گرفت و به آن‌ها تسلیم کرد. 

حنفی تاکید کرد گروه طالبان به حقوق مشروع زنان متعهد است و به هیچ‌کسی اجازه پامال کردن حقوق زنان را نمی‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • مخبر: کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • تقدیراز اقدامات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در صیانت از حقوق بیت المال
  • سخنگوی وزارت خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی «زمین پاک» تلاش جدی دارد / لزوم توقف فوری اقدامات مخرب صهیونیست‌ها
  • کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند
  • واکنش کنعانی به اقدامات ضد محیط زیستی رژیم اسرائیل
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است