Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:57:48 GMT

تضعیف شورای نگهبان غیر عقلانی است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۶۲۱۹

تضعیف شورای نگهبان غیر عقلانی است

محمد رشیدی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات سبب تقویت هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد و رهبر معظم انقلاب به این مورد تاکید ویژه داشته و مردم بصیر ایران باید این خط را دنبال کنند.

وی با اشاره به برگزاری مناظرات گوناگون در کشور و استان‌ها، افزود: مناظرات انتخاباتی باید در فضای دوستی و در جهت اهداف انقلاب و حل مشکلات مردم باشد که موجب تضعیف انقلاب و دلسردی و دلخوری مردم نشود و از طرفی کاندیدها و طرفداران آنها هر کدام عقیده و تفکر خود را داشته و باید با احترام با یکدیگر برخورد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز اگر ایران دارای اقتدار ملی مثال‌زدنی و قدرت دفاعی بالا است که حرف نخست را در منطقه بیان می‌کند به پشتوانه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

رشیدی با بیان اینکه تضعیف شورای نگهبان امری حرام و غیرعقلانی است، بیان کرد: در تمام جهان شرایط و فیلترهایی برای انتخاب مدیران کشور وجود داشته و در کشور ما نیز بر اساس قانون اساسی که مورد تأیید مردم است شورای نگهبان عهده‌دار بررسی تأیید صلاحیت کاندیدها بوده و اگر فردی شورای نگهبان را قبول ندارد، ورود وی به انتخابات از ابتدا اشتباه بوده زیرا چهارچوب قانون اساسی را زیر سوال برده است.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل دولت جوان انقلابی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، دولتی که در مسیر انقلاب حرکت کند و چشمانش به دست کدخدا نباشد و استفاده از ظرفیت جوانان تحصیل کرده و متخصص و دانشمند داخلی را جایگزین غرب کند.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه با اشاره به نقش دیپلماسی در کشور، گفت: دیپلماسی فعال برای هر دولتی واجب است اما دیپلماسی بر پایه نگاه به غرب و خارج از کشور و بستن چشمان بر ظرفیت‌های داخلی اشتباه است و دستاورد برجام در ۶ سال گذشته متوقف کردن حرکت کشور در مسیر پیشرفت بوده است.

رشیدی ادامه داد: گفتمان مذاکره بدون استفاده از ظرفیت‌های داخلی امروز شکست خورده و مردم از تورم رنج می‌برند و بسیاری از فعالیت‌ها متوقف شده و کشور به دولتی نیاز دارد که شب و روز برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی با استفاده از ظرفیت جوانان تلاش کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جریان فتنه هر لحظه آمادگی دارد با استفاده از حداکثر امکانات فتنه ایجاد کند و معمولاً انتخابات بهترین فرصت ممکن بوده و مردم باید با بصیرت افزایی و افزایش آگاهی و حفظ آرامش کشور این نقشه دشمنان انقلاب را خنثی کنند.

وی با اشاره به نقش میدان در اقتدار ملی، تصریح کرد: اگر امروز ایران در اوج اقتدار و سربلندی است و تحریم‌ها بی اثر شده نتیجه دلاوری و رشادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم است و رهبر انقلاب بر تقویت هر چه بیشتر محور مقاومت در منطقه تاکید دارند.

رشیدی اضافه کرد: امروز هر کلام و تریبونی که محور مقاومت را تضعیف کند به جهان اسلام و مسلمانان ضربه وارد کرده و هیچ توجیهی قابل قبول نبوده و هر مسئولی که از این مرزها عبور کند از دایره انقلاب خارج شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط محور مقاومت، رژیم صهیونیستی به انزوا کشیده شده و گنبد آهنین اسرائیل دیگر مایه امنیت نیست و نابودی رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل نزدیک است.

کد خبر 5211404

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کرمانشاه مجلس شورای اسلامی محمد رشیدی انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان بررسی صلاحیت دیپلماسی و سیاست خارجی اقتصاد برجام مجمع نمایندگان کرمانشاه قاسم سلیمانی ویروس کرونا عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر انتخابات 1400 کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها واکسن کرونا گرگان اردبیل شیوع کرونا فطریه ماه رمضان ۱۴۰۰ شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند

به گزارش جماران، عصر امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه رئیس جمهور در جمع مردم غرب تهران در امام زاده حسن گفت: یاد شهدای مناطق غرب تهران به ویژه منطقه ۱۷ را گرامی می‌دارم به جانبازان و خانواده ایثارگران ادای احترام می کنم.

وی افزود: منطقه ۱۷ و ۱۸ و این منطقه امام زاده، مردمانی متدین انقلابی و با بصیرت و برای تهران بزرگ خانواده های تاثیر گذاری هستند.

رئیس جمهور گفت: یادمان نمی رود همواره این مناطق در دفاع مقدس در صف اصلی بودند و همواره یار انقلاب و یار رهبر فرزانه انقلاب بودند.

وی تصریح کرد: مردمان این منطقه تهران، مردمانی سخت کوش و همراه با انقلاب اسلامی بودند و بنده نسبت به همه مردم این مناطق ادای احترام می کنم.

وی خاطرنشان کرد: بنده دنبال این بودم که در یک فرصتی در جمع شما فرصت حضور پیدا کنم و حتما لازم بود در جمع مردم این منطقه عرض سلام و ادب داشته باشم.

رئیسی تاکید کرد: در این منطقه هستند چهره هایی که در عرصه های فرهنگی و ورزشی و اقتصادی انسان های موثری بودند.

وی افزود: بنای دولت توجه به خداست و بندگی خدا و قانون خدا و باید و نباید های الهی در همه عرصه های زندگی است.

وی در ادامه گفت: نکته دوم آن چه در وصایای شهدا آمده اجرای عدالت است و آنچه از امکانات و زمینه ها در کشور وجود دارد بر اساس عدالت توضیع شود و از سال اول دولت گفتیم بودجه ای که به مجلس می خواهد داده شود بر مبنای عدالت در مناطق مختلف کشور باشد.

رئیسی تصریح کرد: ما باید در ۱۰ هزار روستا مسئله تنش آبی را حل می کردیم و امروز نیمی از میزانی که هدف گذاری شد حل شده است.

وی افزود: ما در تهران خاموشی های زیادی داشتیم و ما ۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم و امروز با تولید برق ۸ هزار مگاواتاین موضوع، حل شده است.

وی در ادامه گفت: از مشکلات این مناطق و دیگر مناطق کشور مسئله مهم اشتغال بود که در برنامه ریزی دولت گفتیم باید یک میلیون شغل ایجاد می شد، اما بحمدالله ما از آن وعده ای که داده شد، عقب نیستیم و در خیلی از استان ها آمار بیکاری کاهشی شده و پنج درصد رسیده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این رابطه باید کار بسیار بشود و حتما باید کارهایی انجام داد که خانوادت های ما دغدغه بیکاری فرزندان شان نداشته باشند.

وی افزود: در موضوع مسکن، اگر یک میلیون مسکن ایجاد شود می تواند نیاز مردم را بر طرف کند، باید بگویم که قابل قیاس نیست میزان اراضی که به شهرهای کشور ایجاد شده حدود صد برابر گذشته است و اعلام کردیم که 2 میلیون 400 هزار مسکن در حال ساخت وجود دارد برای این که آنچه در قانون آمده و نیاز کشور مرتفع بشود.

رئیسی در ادامه گفت: مسئله اقتصادی نیازی کشور است و رهبری فرزانه انقلاب هم این موضوع را اولویت کشور اعلام کردند و در همین دولت به گواه کارشناسان اقتصادی رشد نقدینگی کنترل شده است.

دیگر خبرها

  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند