Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول کشاورزانی که تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده و فایل‌های آن‌ها به بانک ارسال شده است، پرداخت شدکه ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده بیش از ۶۴ هزار میلیارد ریال است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، خرید تضمینی گندم در حال حاضر در استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کرمان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویر احمد در جریان است و این میزان خرید در ۱۸۶ مرکز و از ۶۶ هزار کشاورز و در قالب ۲۰۲ هزار محموله خریداری شده که نسبت به مقطع مشابه سال گذشته از نظر مقدار خرید ۳ درصد افزایش و از نظر ارزش ۲ برابرشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



افزایش مقدار خرید گندم در سال‌ِجاری به دلیل شرایط اقلیمی کشور و برداشت زودتر (دو هفته ای) در مقایسه با سال گذشته اتفاق افتاده است.

ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده بیش از ۶۴ هزار میلیارد ریال است که با همت و تلاش دولت محترم، سازمان برنامه و بودجه و سیستم بانکی، پول گندم کشاورزانی که تا تاریخ هجدهم اردیبهشت‌ماه نسبت به تحویل گندم خود به مراکز خرید اقدام کرده‌اند، اطلاعات و مشخصات آن‌ها کامل بوده و فایل‌های آنان توسط مراکز خرید به بانک عامل ارسال شده به حساب آنان واریز شده است و تلاش می‌شود که در ادامه فصل خرید، روند پرداخت به همین شکل تداوم یافته و در حداقل زمان ممکن به حساب آنان واریز شود.

امسال هر کیلوگرم گندم با قیمت ۴۰۰۰ تومان به اضافه ۱۰۰۰ تومان جایزه تحویل خریداری می‌شود که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. با توجه به اضافه شدن مبلغِ جایزه‌ی تحویلِ گندم توسط دولت محترم (از قرار هر کیلوگرم ۱۰۰۰ تومان) به قیمت تضمینی قبل که ۴۰۰۰ تومان بود، این جایزه همچنین به کشاورزانی که پیش از تصویب جایزه ۱۰۰۰تومانی گندم خود را تحویل داده‌اند تعلق می‌گیرد و به‌زودی به حساب همه گندمکاران واریز خواهد شد.   بیشتر بخوانید: خرید تضمینی گندم در کشور از یک میلیون تن گذشت

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی گندمکاران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی گندمکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی

قاسم پیشه ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به گلایه مندی کشاورزان، جایزه تحویل گندم به ازای هرکیلو ۲ هزارتومان باید هرچه سریع تر توسط رئیس‌جمهور اعلام شود تا گندم تولیدی به هدر نرود.

او با بیان اینکه تخصیص جایزه گندم راهکاری موثر در راستای خودکفایی گندم محسوب می شود، افزود: بنابر اعلام معاونت زراعت، اگر دولت جایزه گندم را تخصیص دهد، پیش بینی می‌شود که میزان خرید از مرز ۱۱ میلیون تن فراتر رود.

پیشه ور ادامه داد: اگر جایزه خرید به گندم اختصاص نیابد، گندم تولیدی جایگزین خوراک دام و طیور یا به آن سوی مرزها قاچاق می‌شود که با این وجود دولت  برای تامین گندم مورد نیاز ناگزیر به واردات است.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با اعلام جایزه گندم، کشاورزان اطمینان خاطر دارند که دولت حمایتشان می‌کند، لذا این امر در پایداری تولید و جلوگیری از مهاجرت به شهرها تاثیر بسزایی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • برداشت گندم از مزارع مهران