Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

خبرگزاری فارس - پردیس: این خبر را فرزند متوفی در تماس با سامانه فارس من به خبرگزاری فارس اعلام کرد و گفت: ما در شهرک پردیس تهران زندگی می کنیم. متاسفانه چند روز پیش وقتی مادر ما دچار سکته مغزی شد با اورژانس منطقه تماس گرفتیم که متاسفانه اعلام کردند خودرویی برای اعزام ندارند. بدتر اینکه در این منطقه با این سطح وسعت و جمعیت، به گفته مسوولین اورژانس تنها دو خودرو وجود دارد که انهم در آن لحظه در محل حاضر نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فرزند آن مرحومه حتی تلفن های اورژانس منطقه مستمر بوق اشغال می زدند و این نشان می دهد که حداقل های زیرساختی و ارتباطی ضروری برای اورژانس منطقه وجود ندارد.

گفته می شود در نهایت از حکیمیه تهران ماشین ارسال شده است که حدود یک ساعت با تاخیر به شهرک پردیس رسیده و همین نیز باعث شده است مرحومه شرایط سخت‌تری پیدا کند و عمرش به دنیا نباشد.

پسر این خانم تصریح داشت که خود نماینده ها و پژشک اورژانس معترف بودند که اگر زودتر خودرو درمان می‌رسید مادرشما زنده بود و الان در بیمارستان تحت درمان قرار می گرفت.

نقص های زیرساختی در شهرک پردیس تهران در حالی است که این منطقه با حداقل  ۲۰۰ هزار نفر جمعیت از شهرک های توسعه یافته استان تهران محسوب می شود.

ثبت این گزارش در سامانه فارس من از این جهت است که مسوولین درمانی پایتخت فکری برای شهرک پردیس ودیگر مناطق اطراف تهران داشته باشند. چنین حوادثی تلخ و گزنده ای وقتی در پایتخت کشور اتفاق می افتد، بیم آن می رود دیگر شهرهاو مناطق دورافتاده و محروم کشور شرایط سخت تری را تحمل کنند.

اورژانس: پردیس ۷ پایگاه تا سطح نرمال نیاز دارد/ میانگین زمان انتقال بیمار به خاطر نبود بیمارستان 4 برابر تهران است

نادر شایان رئیس اورژانس شهرستان پردیس در گفت و گو با خبرنگار فارس در پردیس در خصوص این اتفاق، اظهار کرد: در شهرستان پردیس ۷ دستگاه آمبولانس و ۳ دستگاه موتور آمبولانس فعال هستند که به ندرت اتفاق می افتد که تمام آنها در ماموریت باشند و آمبولانس از تهران اعزام شود اما چند بار این اتفاق افتاده است.

رئیس پایگاه اورژانس شهرستان پردیس گفت: بدون شک در خصوص این بیمار همین اتفاق رخ داده است اما اورژانس پردیس به دلیل نبود بیمارستاندر این شهرستان و لزوم اعزام به تهران، ۴ برابر زمان بیشتری نسبت به ماموریت اورژانس تهران برای انتقال بیمار زمان نیاز دارند.

وی افزود: اورژانس تهران برای انتقال بیمار به بیمارستان ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد اما در سطح شهرستان پردیس ۳ ساعت زمان برای عملیات هر آمبولانس نیاز دارند و طبق آمار ۱۱۵ اورژانس شهرستان پردیس با توجه به تعداد ماموریت‌ها، پرکارترین و شلوغ ترین پایگاه در سطح کشور بوده است.

شایان با بیان اینکه دو پایگاه جدید در فاز هشت و ۱۱ درحال ساخت است، عنوان کرد: با توجه به افزایش روز افزون جمعیت در شهرستان پردیس نیاز به ساخت ۷ پایگاه دیگر داریم تا به نقطه نرمال برسیم و در صورت ساخت پایگاه های جدید اورژانس تهران اعلام آمادگی کرده تا نسبت به تامین خودرو و تکنسین اقدام کند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: اورژانس سکته مغزی پردیس بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای

 جعفر میعادفر در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی گفت: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی سه هزار و ۳۰۰ پایگاه ، ۵۴ پایگاه اورژانس هوایی ، ۱ میلیون تماس با اورژانس گرفته شده است. 

میعادفر گفت: ۲۶ هزار نیروی انسانی اورژانس در این بازه زمانی فعالیت داشتند. 

وی افزود: خوشبختانه امسال با همکاری همکاران اورژانس کشور شاهد کاهش ۱۰ درصدی مصدومان ترافیکی در ابتدای سال هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران