Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@14:42:56 GMT

اهدای جوایز یازدهمین دوره آکادمی فیلم کوتاه ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۶۲۸۶

اهدای جوایز یازدهمین دوره آکادمی فیلم کوتاه ایران

جوایز یازدهمین دوره آکادمی فیلم کوتاه ایران «ایسفا» اهدا شد.

به گزارش برنا، مراسم اهدای جوایز یازدهمین دوره آکادمی فیلم کوتاه ایران با نام «ایسفا» به دبیری علیرضا قاسمی عصر روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت در سالن سیف الله داد خانه سینما  برگزار شد.

اجرای مراسم پایانی این دوره که برخلاف دوره‌های پیشین و به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و از صفحه رسمی ایسفا در اینستاگرام و وبسایت ودیو پخش می‌شد، بر عهده بابک کریمی، بازیگر سینمای ایران بود که برگزیدگان آن به شرح زیر معرفی شدند:

بهترین طراحی صحنه

تندیس ایسفا برای بهترین طراح صحنه به فراز مدیری، برای فیلم کوتاه «اسب سفید بالدار» اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین صدا

تندیس ایسفا در بخش بهترین صدای فیلم به رامین ابوالصدق و رشید دانشمند صداگذار و صدابردار فیلم کوتاه «زوزه‌مرد» تعلق گرفت.

بهترین موسیقی تالیفی

تندیس ایسفا در بخش بهترین موسیقی تالیفی اهدا شد به سالار محمد اصغری برای فیلم کوتاه «اسب سفید بالدار»

بهترین بازیگری

تندیس ایسفا در بخش بهترین بازیگری به مهدی حسینی‌نیا برای بازی در فیلم کوتاه «بی‌ریختی» اهدا شد.

بهترین تدوین

تندیس ایسفا برای بهترین تدوین به اسماعیل علیزاده برای تدوین فیلم کوتاه «بی‌ریختی» تعلق گرفت.

بهترین فیلمبرداری

تندیس ایسفا بهترین فیلمبرداری به سروش علیزاده برای فیلمبرداری فیلم «اسب سفید بالدار» اهدا شد.

بهترین فیلمنامه اقتباسی

در این بخش علی عزیزی تندیس ایسفا را برای فیلم کوتاه «اشغال» از آن خود کرد.

بهترین فیلمنامه تالیفی

تندیس ایسفا برای بهترین فیلمنامه تالیفی به صورت مشترک به مریم اسمی‌خانی و وحید حسن‌زاده برای فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» اهدا شد.

بهترین کارگردانی تجربی

تندیس ایسفا برای بهترین کارگردانی تجربی به پیام رضایی برای فیلم «به سبک زمین» تعلق گرفت.

بهترین کارگردانی داستانی

تندیس بهترین کارگردانی داستانی به مهیار ماندگار برای فیلم کوتاه «اسب سفید بالدار» تعلق گرفت.

بهترین فیلم

تندیس ایسفا برای بهترین فیلم کوتاه به حمیدرضا زبیر و مهیار ماندگار برای فیلم کوتاه «اسب سفید بالدار» تعلق گرفت.

نشان ایسفا به داریوش مهرجویی اعطا شد

همچنین در یازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران نشان ایسفا به داریوش مهرجویی کارگردان سینما اهدا شد.

نشان ایسفا یک جام جهان نماست که با دو ورقه برنز و با خط میخی تزئین شده و برگرفته از منشور ملل کورش است و هر سال در مراسم پایانی جوایز ایسفا، به یکی از مفاخر سینمای ایران اهدا می‌شود.

پیش از این نشان ایسفا به سینماگرانی همچون عبّاس کیارستمی، ناصر تقوایی، رخشان بنی‌اعتماد، کیانوش عیاری، بهرام بیضایی، خسرو سینایی، امیر نادری، سهراب شهیدثالث و پرویز کیمیاوی اهدا شده است.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانه سینما ویروس سینمای ایران موسیقی بازی جهان کورش بهرام بیضایی جامعه جهان زمین سینمای ایران عباس کیارستمی موسیقی ویروس کیانوش عیاری رخشان بنی اعتماد کارگردان تهیه کننده فیلم کوتاه خسرو سینایی امیر نادری ایسفا آکادمی فیلم کوتاه ایران بهترین کارگردانی برای فیلم کوتاه اسب سفید بالدار یازدهمین دوره بهترین فیلم نشان ایسفا تعلق گرفت اهدا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز

همشهری آنلاین- سحر جعفریان: لیلا (همسرش) هم کنارش بود و مدام حرف می‌زد از روز عروسی‌شان که هنوز سالی از آن نگذشته، از سفر ماه‌عسلشان که به مقصد همین مازندران بود. لیلا، گاه به دستُ محمد فنجان چای با عطر دارچین می‌داد و گاه برایش میوه‌های دلخواه پوست می‌کَند تا خواب به چشم او راه نیابد. راه هم نیافت اما فقط خواب نیست که علت می‌شود برای معلولِ تصادفات جاده‌ای. لحظه‌ای غفلت (مکالمه با تلفن همراه) هم حادثه‌ساز است. ماشین تازه خریداری شده با سرنشینانِ سرخوش و جوان خود به قعر دره‌ای سنگلاخ که واژگون می‌شود، محمد عرق‌ریزان از کابوس بیدار می‌شود. از آن نیمه‌شبِ سیاه تا به امروز، لیلا روی ویلچر نشسته و اوج تراژدیِ داستانشان هم این است که برادر کوچک لیلا پیش از این به سبب اختلالات ژنتیک و مادرزاد، دچار ناتوانی و معلولیت جسمی حرکتی بوده و او نیز به چرخِ ویلچر حرکت می‌کند.

لنگیدن کمیتِ ویلچرنشینان

به همین سادگی می‌توان از یک زندگی عادی پرت شد به یک زندگی که نوعی از معلولیت همه ابعاد آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان بهزیستی کشور، سالانه بیش از ۴۰ تا ۶۰ هزار نفر در پی وقوع تصادفات به جمعیت معلولان کشور افزوده می‌شوند و این میان بیش از ۳۰ درصد از مجموع آمار معلولان کشور که از طیف وسیعی از انواع معلولیت رنج می‌برند به معلولان جسمی حرکتی اختصاص دارد. معلولانی که ویلچر یکی از نیازمندی‌های نخستین‌شان است و بدون آن، کمیت‌شان لنگ‌تر از لنگ می‌ماند.

آمارهای نگران‌کننده در حاشیه طرحی خداپسندانه

از این روست که اجرای طرح اهدای ویلچر هم از سوی سازمان بهزیستی و هم از سوی انجمن‌های خیریه و مردم‌نهادی که خیران و نیکوکاران بسیار در آنها نذرِ ثواب‌های کمتر یاد شده دارند، قوت گرفت. قوتی که تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان، افزایش نگران کننده آمار معلولان جسمی حرکتی و نیز تخصیص بودجه‌های نصفه و نیمه این حوزه، مزید علتش بود. اهدای ویلچرهایی که در حال حاضر با قیمت پایه حدود ۲تا ۳ میلیون تومان (ویلچرهای ارتوپدی) در بازار عرضه می‌شوند و برخی از برندها و مدل‌هایشان تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان (ویلچرهای برقی مبله) هم قیمت‌گذاری شده‌اند. به این هزینه که اغلب برای بسیاری از خانواده‌ها سنگین و دشوار است، هزینه تعمیر و سرویس ویلچرها را هم علاوه کنید که آن نیز با میانگین ۲۰۰ هزار تومان تا بیش از چند ۱۰ میلیون تومان انجام می‌شود. با توجه به این میزان و نوسان این نرخ‌ها و سایر هزینه‌های مادی و معنوی زیست معلولان جسمی حرکتی، باید از اجرای طرح اهدای ویلچر، ابراز خرسندی کرد. برای اطلاع از کمیت و کیفیت اجرای طرح اهدای ویلچر از سوی سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی اصلی آن که انتظار می‌رود در این حوزه بسیار موثر و الگوساز عمل کند، سراغشان رفتیم. نامه‌نگاری و مکاتبات اداری برای دریافت پاسخ چند سوال مختصر با همین موضوع یعنی طرح اهدای ویلچر را از تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز کردیم و تا روز پیش از انتشار این گزارش، همچنان پیگیر بودیم که متاسفانه هیچ پاسخی از مسئولان مربوطه در سازمان بهزیستی دریافت نکردیم. این در حالی‌ست که انتظار می‌رود مدیران در معاونت‌های متعدد سازمانی که چشم امید بسیاری از معلولان برای حمایت و توانمندسازی به آنهاست، پاسخگو و همراه باشند. پاسخگو به جمعیتی که اغلب خود را در وضعیت «پای ما لنگ است و منزل بس دراز/ دست ما کوتاه و خرما بر نخیل» می‌یابند.

کد خبر 844936 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سازمان بهزیستی معلول و معلولیت

دیگر خبرها

  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی
  • اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی
  • اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگ‌کنگ را برد
  • اعلام برندگان بهترین فیلمنامه‌های سال انجمن نویسندگان آمریکا
  • انجمن نویسندگان آمریکا برندگان خود را شناخت
  • «سانست بلوار» برنده جوایز تئاتر اولیویه شد
  • ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفت