Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@19:20:17 GMT

داریوش مهرجویی نشان گرفت

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۶۲۸۷

داریوش مهرجویی نشان گرفت

در یازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه نشان «ایسفا» به داریوش مهرجویی کارگردان سینما ایران اهدا شد.

به گزارش برنا، در متن لوحی که به همراه این نشان به این فیلمساز تقدیم شد، آمده است: «جناب آقای داریوش مهرجویی، شما با حضورتان به سینمای ایران اعتبار دیگری بخشیدید و بر پرده نقره‌ای نقش و نگار تازهای زدید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه ریزبین خود را به دل جامعه بردید و آینه تمام‌نمای مردم این سرزمین شدید. فیلم‌هایتان در جانمان نقش بستند و شخصیت‌هایتان بخشی از زندگی ما شدند، گویی آنها را زیسته‌ایم پس همچون پاره‌ای از وجودمان دوستشان می‌داریم. حضور مستمر و مداوم شما در عرصه فیلمسازی، علیرغم همه ناملایمات و بی‌مهری‌ها بزرگترین آموزه برای تمام نسل‌هاست».

داریوش مهرجویی از فیلمسازان و پیشگامان موج نوی سینمای ایران و خالق آثار ماندگاری چون «گاو»، «هامون» و… است.

پیش از این نشان «ایسفا» به سینماگرانی همچون عبّاس کیارستمی، ناصر تقوایی، رخشان بنی‌اعتماد، کیانوش عیاری، بهرام بیضایی، خسرو سینایی، امیر نادری، سهراب شهیدثالث و پرویز کیمیاوی اهدا شده است.

نشان «ایسفا» یک جام جهان نماست که با دو ورقه برنز و با خط میخی تزئین شده و برگرفته از منشور ملل کورش است و هر سال در مراسم پایانی جوایز ایسفا، به یکی از مفاخر سینمای ایران اهدا می‌شود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینمای ایران جامعه جهان کورش ایران بهرام بیضایی جهان داریوش مهرجویی سینمای ایران عباس کیارستمی ناصر تقوایی برنا جشنواره هامون کیانوش عیاری گاو رخشان بنی اعتماد سینما فیلمنامه کارگردان تهیه کننده امیر نادری ایسفا آکادمی فیلم کوتاه پرویز کیمیایی داریوش مهرجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست

بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز   فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده، در اولین روز اکران با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه شد.   این فیلم روز گذشته با فروش ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون و بیش از ۵۰ هزار مخاطب رکورد فروش روز اول سینمای ایران را که در اختیار «سال گربه» بود، با اختلاف به نام خودش ثبت کرد.   پس از سال ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می شود.   شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام ‌الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)،  بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ ( پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا)  در «مست عشق» بازی کرده اند.   پخش «مست عشق» بر عهده فیلمیران است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه اهدا شد
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه پاسداران اهدا شد
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهدا شد
  • تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • بزرگ‌ترین گنج گمشده ایران کجاست؟
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو