Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@19:59:41 GMT

شنبه تعطیل نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۶۲۹۲

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به مصوبه مجلس، روز شنبه به دلیل تعطیلات عید فطر تعطیل نیست. ناطقان: علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در سال ۹۰ مجلس مصوبه‌ای درباره یک روز تعطیلی پس از عید فطر داشته که برداشت‌های متفاوتی از آن شده است.

وی با بیان اینکه طبق آخرین مصوبه هیئت دولت درباره تعطیلی عید فطر، این گونه نیست که روز شنبه هم تعطیل باشد، ادامه داد: مباحثی که درباره تعطیلی روز شنبه اعلام می‌شود مربوط به مصوبه دولت قبلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز درباره موضوع تعطیلی روز شنبه به دلیل اعلام شدن پنجشنبه به عنوان عید فطر، اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس روز شنبه تعطیل نیست.

وی در همین راستا ادامه داد: مصوبه قوه مقننه تعطیلی عید فطر ۲ روز است، که بر اساس این مصوبه پنجشنبه و جمعه تعطیلات عید فطر محسوب می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: همان طور که عنوان کردم تعطیلات عید فطر ۲ روز است و فرقی نمی‌کند که تعطیلات وسط هفته یا آخر و یا اول هفته باشد و در هیچ جای قانون نیست که اگر پنجشنبه روز عید فطر بود شنبه هفته بعد آن نیز جزو تعطیلات عید فطر است. منبع: مهر برچسب ها: شنبه ، تعطیل ، عید فطر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شنبه تعطیل عید فطر کمیسیون اجتماعی مجلس تعطیلات عید فطر روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه جا نه، در این یک فقره اما حق با بهروز افخمی بود!

   عصر ایران؛ مهرداد خدیر- با اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و تقلیل ساعات کار هفته از 44 ساعت به 40 ساعت بحث اضافه شدن یک روز تعطیل دیگر جدی شد و اتاق‌های بازرگانی به تکاپو افتادند و خواستار آن شدند این تعطیلی روز شنبه باشد تا جمعه و شنبه تعطیل باشند زیرا اگر قرار بر تعطیلی پنج‌شنبه‌ها باشد رابطه کاری ایران با دیگر کشورها بیشتر قطع خواهد بود.

  در حالت فعلی شنبه‌ها و یکشنبه طرف‌ها تجاری تعطیل‌اند و جمعه هم ما و در عمل نیز پنج‌شنبه‌ها تق و لق است و از 7 روز هفته 3 روز باقی می‌ماند!

  منطق اقتصادی و تجاری می‌گوید شنبه‌ها اما چون شنبه روز تعطیل و فراغت یهودیان است قبلا هم نوشتم حساسیت ایجاد می‌شود چرا که در 10 فرمان موسای پیامبر هم آمده که 6 روز کار کن و روز هفتم هیچ کاری انجام نده و به فراغت بگذران زیرا خداوند (یهوه) جهان را در 6 روز آفرید و روز هفتم به استراحت پرداخت.

  پدرام سلطانی فعال بازرگانی در نکته سنجی جالب توجهی گفته اشتراک با صدها میلیون مسلمان که جمعه و شنبه تعطیل‌اند نادیده گرفته شده و همۀ نگاه‌ها به 15 میلیون یهودی است که شنبه‌ها تعطیل‌اند.

  یک بار از بهروز افخمی که مواضع شاذ امروز را نداشت رسیدم در کمیسیون فرهنگی مجلس (ششم) برای سینما چه می کنید؟ به طعنه و خارج از مصاحبه رسمی گفت کار من این است که به صرافت قانون نویسی برای سینما نیفتند چون قانون با خواست شما شروع می‌شود ولی در ادامه آن قدر اضافه و پیرایه و تبصره به آن می‌بندند که به قانون دیگری بدل می‌شود!

  روشن است که دولت ابراهیم رییسی که نه گفتمان اختصاصی دارد نه ابتکار ویژه نمی‌تواند تصمیم بگیرد. خود رییس جمهور هم تنها ادبیات رسمی را تکرار می‌کند و تقریبا در هیچ زمینه‌ای نظر مستقل ندارد چون با این حال و هوا بیگانه است و ۴۰ سال در دستگاه قضایی با باید و نباید سپری کرده به عکس احمدی‌نژاد که ابتکارات خاص خود را داشت یا روحانی که کلید مشکلات را در دیپلماسی می جست یا خاتمی که در توسعه سیاسی و تعادل گفتمان های اقتصادی.

  پس این انتظار که دولت رییسی بتواند به تصمیمی درباره پنج شنبه یا شنبه یا هر تصمیم مهم دیگر برسد خطاست. مجلس هم اعلام مراعا کرده یعنی بلاتکلیف. در این فضا روزنامه شهرداری تهران در راستای ماموریت مصرح خود به این موضوع ورود کرده و دو روز پنج شنبه و جمعه را مذهبی و مناسب تعطیل اعلام کرده و شنبه را طبعا مردود دانسته است.

  به این موضوع خیلی پیش‌تر پرداخته بودم و قابل حدس بود اما غرض این است که در حالی که بحث سینمایی نیست ناگهان بگوبم حق با بهروز افخمی بود! افخمی متاخر را نمی‌گویم که زیاده از حد بانمک و شور شده. همان افخمی اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ منظور است که یک چند از پشت دوربین برخاست و بر کرسی نمایندگی مجلس نشست. همین که گفته بود برخی موضوعات اگر قانون نداشته باشند بهتر است یا دست کم مسکوت بمانندچون می خواهی ابرو درست کنی چشم کور می شود و حالا حکایت افزودن تعطیلی پنج شنبه هاست که طبعا برای کارمندان شیرین تر است ولو در برخی ادارات و شرکت ها اجرا شده اما بازرگانان به دنبال شنبه بودند و حالا می بینند پنج شنبه هم دارد اضافه می شود.

  در عرصه ای دیگر خانم کولایی هم درباره رژیم حقوقی دریای خزر همین دیدگاه را داشت که چون به جای اتحاد شوروی و در ساحل خزر با ۴ کشور طرف هستیم وضعیت فعلی که رژیم حقوقی نهایی نشده به نفع ماست.

  بله. گاهی می خواهی ابرو درست کنی و چشم کور می شود و احتمالا اتاقی ها حالا این  حس را دارند. خوش به حال آقای رییسی که موضع خاصی ندارد و در همین سفر پاکستان و سریلانکا همه جا یک حرف را مدام تکرار می کرد. با این وصف باید دید مراعای مجلس و نظر شهرداری به کجا می رسد تا یادمان بیاید حق با بهروز افخمی بود. گاهی دست نزنی بهتر است. مثل قانون بودجه که احمدی نژاد دیر به مجلس ارایه می داد تا کمتر دست کاری کنند و یک بار هم با سی‌دی خالی آنان را دست انداخت!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تعطیلی شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها؛ چرا احتمال مخالفت قم زیاد است؟

دیگر خبرها

  • همه جا نه، در این یک فقره اما حق با بهروز افخمی بود!
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است
  • تعطیلی شنبه یا ۵شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده
  • جدال ادامه دار بر سر تعطیل روز شنبه یا پنج شنبه