Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@09:18:20 GMT

تولید زعفران افزایشی نخواهد داشت

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۶۳۳۲

عضو شورای ملی زعفران گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و بارش کم، امسال تولید زعفران رشدی نخواهد داشت. ناطقان: علی حسینی عضو شورای ملی زعفران از ثبات قیمت زعفران خبر داد و گفت: با توجه به اتمام ماه رمضان امیدواریم تقاضا برای خرید زعفران در بازارهای منطقه طی ماه های آتی افزایش یابد تا به میزان صادرات مورد انتظار دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با وجود شرایط خشکسالی و کم بارشی امیدواریم میزان تولید تحت تاثیر قرار نگیرد چرا که معیشت کشاورزان در مناطق خشک و کم آب به این محصول وابسته است.

حسینی ادامه داد: سیاست گذاری دولت باید به گونه ای باشد که کشاورزان امید به تولید را از دست ندهند که در صورت تحقق این امر صادرات رشد خواهد داشت‌.

این مقام مسئول درباره تاثیر کم بارشی و خشکسالی بر میزان تولید زعفران بیان کرد: با توجه به کاهش چشمگیر بارش نسبت به سال قبل، تولید زعفران افزایشی نخواهد داشت.

به گفته وی، با توجه به ثبات قیمت زعفران در چند سال اخیر، کشاورزان از تولید ناامیدشدند.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه قیمت زعفران در خرده فروشی ملاک نیست، بیان کرد: علی رغم افزایش سرسام آور هزینه های تولید، قیمت خرید زعفران از کشاورز نسبت به ۳ سال گذشته تفاوتی نداشته که این امر اجحاف در حق کشاورزان است.

وی با بیان اینکه کشاورزان رکن اصلی در اشتغالزایی اقتصاد روستایی هستند، گفت: با توجه به آنکه کشاورزان سهم بزرگی از اشتغال کشور را دارا هستند، از این رو حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان باید صورت گیرد تا آنها به ادامه تولید امیدوار شوند‌.

حسینی در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات طلای سرخ تصریح کرد: بنابر آمار گمرک، صادرات زعفران در ۱۲ ماه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است و امسال هم روند عادی صادرات ادامه دارد، اما آمار دقیقی از میزان آن نداریم. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تولید ، زعفران ، افزایش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تولید زعفران افزایش تولید زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت روسیه رکورد زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته دوم آوریل تقریباً به بالاترین میزان سالانه خود رسید و جریان این کالا از بنادر اصلی این کشور رکورد زده است.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته منتهی به ۱۴ آوریل با ۵۶۰ هزار بشکه افزایش به ۳.۹۵ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از ماه می ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

میانگین چهار هفته‌ای این صادرات که با نوسانات کمتری همراه است، نیز به شدت افزایش یافت و با حدود ۲۵۰۰۰۰ بشکه در روز به ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از اوایل ژوئن ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

میانگین صادرات هفتگی این محصول روسیه حدود ۳۶۵۰۰۰ بشکه در روز بود و طبق گزارش‌ها حدود ۴۹۰۰۰۰ بشکه در روز بالاتر از هدف تعیین شده روسیه برای آوریل که بود بخشی از تلاش گسترده ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید و عرضه برای متعادل کردن قیمت نفت است.

پس از آنکه چندین عضو دیگر اوپک پلاس موافقت کردند تولید خود را کاهش دهند، روسیه متعهد شد که صادرات نفت خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از میانگین ماه مه تا ژوئن در سه ماهه اول سال جاری کاهش دهد.

انتظار می‌رود این کاهش صادرات روسیه بین نفت خام که ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت و محصولات پالایشگاهی تقسیم شود.

این شبکه خبری همچنین اعلام کرد که جریان خروج نفت از پایانه‌های اصلی صادرات روسیه به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به بالاترین حد خود در تاریخ این کشور نزدیک شده است.

بر اساس داده‌های ردیابی کشتی‌ها، بزرگترین بندر بارگیری نفت این کشور یعنی بندر پریمورسک، ۱۰ نفتکش را در سه هفته از چهار هفته گذشته جابجا کرده است.

کد خبر 6081335

دیگر خبرها

  • توجه ویژه به قیمت گندم از انتظارات کشاورزان گلستانی است
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد