Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس سندی که اتحادیه اروپا به تازگی با کشورهای عضو به اشتراک گذاشته، این بلوک معتقد است که روسیه تلاش می‌کند تا به تدریج بخش‌هایی از شرق اوکراین را به مسکو الحاق کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از بلومبرگ، اتحادیه اروپا در این سند می‌گوید: اقدامات کرملین از جمله سازماندهی انتخابات غیرقانونی و صدور پاسپورت برای ساکنان محلی با هدف الحاق دوفاکتوی مناطق شرق اوکراین به روسیه صورت می‌گیرند که تحت کنترل دولت کی‌یف نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس اقدام خارجی اروپا گزارشی را در این زمینه آماده خواهد کرد.

این در حالی است که روسیه بارها برنامه‌ها برای تصرف این مناطق را رد کرده و تاکید دارد که به توافق صلح ۲۰۱۵ میلادی که براساس آن این مناطق به خودمختاری قابل توجهی در داخل اوکراین دست یافته‌اند، متعهد است.

به دنبال الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی، جنگی در این مناطق جدایی‌طلب در گرفت. اگرچه درگیری‌های گسترده میان ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین در سال ۲۰۱۵ میلادی پایان یافت اما درگیری‌های پراکنده مرگبار تا به امروز ادامه یافته و جان بیش از ۱۳ هزار تن را گرفته است.

از ماه گذشته به دنبال استقرار نیروهای روسیه در مناطق مرزی، تنش‌ها میان اوکراین و روسیه بالا گرفته است.

این سند اتحادیه اروپا گزینه‌هایی را ارائه می‌کند که این بلوک می‌تواند برای تقویت مقاومت اوکراین در برابر اقدامات تهاجمی روسیه انجام دهد. این گزینه‌ها به شرح ذیل هستند:

* تقویت حمایت‌ها در مقابله با تهدیدات هیبریدی از جمله مقابله با تهدیدات سایبری و اطلاعات غلط

* کمک به برنامه واکسیناسیون کرونای اوکراین به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر به منظور اجتناب از تضعیف بیشتر این کشور از طریق یک بحران بهداشتی و اقتصادی-اجتماعی طولانی

* تقویت امنیتی انرژی به منظور کاهش وابستگی به روسیه

* ارتقای تلاش‌ها برای اجتناب از به رسمیت شناخته شدن پاسپورت‌های روسی صادر شده برای ساکنین کریمه و بخش‌هایی از دونباس

* مجوز دادن به مشارکت اوکراین در برخی از پروژه‌های امنیتی اتحادیه اروپا

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوكراين روسيه اتحادیه اروپا شرق اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) برای بحث درباره تقویت پدافند هوایی اوکراین و موضوع ایران در «لوکزامبورگ» گردهم می‌آیند.   به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، در حالیکه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در خصوص جنگ در سودان نیز بحث‌هایی خواهند داشت، اما بخش مهمی از تمرکز آن‌ها در خصوص اوکراین و منطقه غرب آسیا خواهد بود.   در پی شکست‌های پی در پی اوکراین در میدان نبرد، در هفته‌های اخیر، متحدان غربی کی‌یف از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی بر آن شده‌اند که سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری همچون پاتریوت در اختیار کی‌یف قرار دهند.   در پی اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی، کشورهای اروپایی تحرکات ضدایرانی خود را تشدید کردند و در صورتیکه جمهوری اسلامی به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولی ایران در دمشق پاسخ داده بود، از پاسخ ایران به اسرائیل بعنوان بهانه‌ای برای وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی سوء استفاده کردند.   رویترز گزارش داده است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه امروز خود به دنبال توافق در خصوص این موضوع هستند که تا چه اندازه تحریم ایران را ادامه دهند.   این اولین بار نیست که اتحادیه اروپا در صدد تحریم ایران برآمده است و پیش از این نیز تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف از جمله مسائل حقوق بشری و اتهام بدون سند عرضه موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.   طبق گفته دیپلمات‌های اروپایی،‌ کشورهای اتحادیه اروپا همچنین در صدد هستند که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل تولید موشک وضع کنند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند

دیگر خبرها

  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان
  • فنلاند: روسیه قصد تضعیف ما از طریق مهاجران را دارد
  • ناتو یک قدم تا اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد!
  • افزایش ۲۳ درصدی صادرات گاز روسیه به اروپا