Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کتاب همیشه مربی» مجموعه‌ی گفتار‌های مرتبط و به هم پیوسته‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و سیره‌ی تربیتی شهید محمد عبدی، توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

خبرگزاری میزان - کتاب «همیشه مربی» که حاصل گفتگو با خانواده، دوستان و شاگردان شهید است در سه فصل با عناوین «خدا کند همیشه جا برای دویدن باشد»، «خداوند مرا آفریده است برای معلمی و مربی گری» و «من مثل حضرت زهرا (س) شهید میشوم» تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید محمد عبدی در دهه ۷۰ در شرق تهران و منطقه‌ی تهرانپارس از جمله‌ی بسیجیان فعال و مربیان با همتی بود که در سنگر مسجد و مدرسه در ارتباط فعال و سازنده با جوانان و نوجوانان، نقشی ویژه و ماندگار داشت.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

شهید محمدعبدی را آن‌ها که دغدغه‌ی بچه‌های مردم را دارند، خوب می‌شناسند. محمد عبدی، مربی و معلم و دلسوز نوجوان و جوان بود. عمر کوتاه و پر مخاطره‌ی او بر سر تربیت نسلی گذشت که قرار است در آینده‌ی بسیار نزدیک، علمدار عرصه‌ی فرهنگ و تربیت این انقلاب باشند. او و هم نسلان و هم‌قطارانش بعد از رحلت امام راحل (ره) و با آغاز دهه‌ی۷۰ و خوابیدن شور و حال جنگ، به اقتضای ضرورت آن دهه و آن سال‌ها، در سنگر فرهنگ مشغول مجاهدت و فعالیت شدند. شب و روزشان و جوانی و سرمایه و استعداد و آینده‌شان را به این مسیر آوردند و کار کردند. در این میان محمد عبدی؛ اما چیز دیگری بود! او با آتش درون، پیوسته در مخاطره‌ی سوختن و در سودای رفتن بود؛ و عاقبت سوخت و رفت...
جاذبه‌های رفتاری و اخلاقی و روحی محمد عبدی، در نزد نوجوانان از او یک معلم آگاه و توانمند و قابل اعتماد ساخته بود. او نه فقط یک معلم دلسوز که الحق یک بسیجی فهیم و تکلیف‌گرا و یک مشاور و همدل قابل اتکاء برای نوجوانان بود.
در تمام این سال‌ها ضرورت پرداختن به زندگی او و جمع آوری خاطراتش دغدغه‌ی شاگردان او بوده. این مهم به لطف الهی در یکی دو سال گذشته منجر به تولید کتاب «همیشه مربی» شد. از آنجا که هنوز یاد و نام او و روش‌ها و توصیه‌های او در فضای تربیتی در بین دوستان و شاگران او زنده است، بخش اعظم کتاب را خاطرات تربیتی و سر و کله زدن‌های او با بچه‌های نوجوان تشکیل می‌دهد. همچنین به فعالیت‌ها و دوندگی‌های او در مسجد و پایگاه بسیج و مدرسه و حال و هوای این شهیدعزیز در ماه‌ها و روز‌های پایانی زندگی او و حضور و ماموریتش در استان سیستان و بلوچستان پرداخته شده است.

«کتاب همیشه مربی» مجموعه‌ی گفتار‌های مرتبط و به هم پیوسته‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و سیره‌ی تربیتی شهید محمد عبدی، در قطع رقعی و ۲۲۰ صفحه، به قلم حسن مجیدیان به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات معرفی کتاب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات معرفی کتاب شهید محمد عبدی همیشه مربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، مجموعه ویدئوکتاب‌های بندانگشتی توسط انتشارات دال و با همکاری مؤسسۀ شمیم برای کودکان سه تا هشت سال منتشر شد.

این مجموعه به موضوعاتی از قبیل مهارت گوش‌دادن، مهارت نه‌گفتن، کنترل هیجان، عزت نفس، هوش عاطفی، امیدواری، خوش‌بینی،‌ مدیریت خشم و حس ارزشمندی می‌پردازد. مجموعه «ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی» مهارت‌هایی را مورد توجه قرار داده است که منجر به تربیت کودکانی با رشد همه‌جانبه شده و از آنها در افتادن به دام آسیب‌های اجتماعی محافظت می‌کند.

مخاطبان می‌توانند با اسکن کیوآرکدی که در صفحۀ شناسنامۀ کتاب آمده است، انیمیشن کتاب‌ها را نیز در تلفن همراه مشاهده کنند.

این مجموعه در ۹ جلد توسط انتشارات دال منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228148 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • فیلم| صحبت‌های پدر سردار شهید حاج حسین خرازی درباره سرلشکر شهید حاج محمد رضا زاهدی
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی ایرانمنش دراختیارآبادکرمان
  • درگذشت پدر شهید عابدی در کازرون
  • دستیار قلعه نویی پیشنهاد هدایت تیم ملی را نپذیرفت
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن ۴ تا قرن ۸ هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد