Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@10:46:41 GMT

گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۶۵۳۳

گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک

به گزارش فارس به نقل از دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری، گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک به شرح ذیل است:

« پس از کسب اطلاع از وقوع سانحه یک هواپیمای آموزشی فوق سبک به علامت ثبت  EP_1129 در فرودگاه اراک، سریعا تیم بررسی سانحه در محل حاضر شده و به این وسیله گزارش اولیه سانحه به شرح ذیل است؛

هواپیمای فوق سبک از نوع فانتوم ساخت شرکت Courvus کشور مجارستان به علامت EP_1129  و با مالکیت شخصی و بهره‌برداری به شرکت ساتراپ شایسته مهرگان در ساعت 10:06 به‌وقت محلی برابر با 05:36UTC روز سه‌شنبه مورخه 1400/02/21 با هدف انجام پرواز آموزشی از باند 26 فرودگاه اراک به پرواز در آمده و بلافاصله خلبان درخواست بازگشت و فرود در فرودگاه کرده که در حین گردش هواپیما به سمت چپ احتمالا به حالت واماندگی (Stall) رسیده و پس از برخورد به زمین دچار سانحه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سانحه معلم خلبان پرواز با کد ملی به شماره 2991253382 با سن 71 سال و دانشجو با کد ملی به شماره 0078112842 با سن 35 سال به شدت مصدوم شده و بر اثر شدت برخورد جان خود را از دست می‌دهند.

متعاقب بروز سانحه پرسنل فرودگاه اراک مطابق دستورالعمل اضطراری فرودگاه نسبت به هماهنگی برای حضور تیم‌های اعزامی از شهر (دادستان،‌اورژانس، نیروی انتظامی و پزشکی قانونی) درد محل سانحه اقدام کرده و ضمن بررسی اولیه و تهیه صورتجلسه با مجوز دادستان،‌اجساد هر دو خلبان به پزشک قانونی اراک جهت انجام آزمایشات پزشکی و تشریفاتی قانونی انتقال می‌یابد.

دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری با اطلاع واحد برج مراقب فرودگاه مذکور نسبت به جمع‌آوری اطلاعات هماهنگی با فرودگاه مرجع قضایی مربوطه و تشکیل تیم بررسی سانحه اقدام کرده و سریعا یک تیم کارشناسی به محل سانحه اعزام و اقدامات اولیه انجام پذیرفت. با توجه مستندات سایت سانحه، لاشه هواپیما از سایت سانحه جمع‌آوری شده و به محل مناسب منتقل شد تا آزمایشات لازم روی موتور و سطوح کنترل فرامین صورت پذیرد.

لازم به ذکر است که این هواپیما دارای اجازه‌نامه پرواز به شماره 3714 مورخه 1400/01/28 بوده و معتبر تا تاریخ 1400/12/25 و همچنین بیمه‌نامه شماره 1399/5104/5225/25 شرکت بیمه حافظ است و بهره‌برداری از آن با انواع آموزشی،‌تفریحی، شخصی به تازگی در فرودگاه اراک شروع شده است.

بدیهی است گزارش نهایی بررسی سانحه پس از دریافت تمام مستندات و بررسی‌های کارشناسی متعاقبا ارسال خواهد شد.

منبع: الف

کلیدواژه: فرودگاه اراک فوق سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرای «طرح نور»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص «طرحِ نور» (عفاف و حجاب) آمده است:

در زمان و زمانه‌ای که جریان‌هایِ رسانه‌ایِ بَدخواهِ ملتِ ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازیِ جامعه با اجرایِ «طرحِ نور» بودند؛ مردمِ عزیز و نخبگانِ فهیم با اِدراکی قابلِ ستایش در کنارِ پلیسِ قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامتِ بانویِ ایرانی حفظ شود. برای آنکه افکارعمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناختِ بیشتری از دلایلِ فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طیِ روز‌های آینده چند پرونده مهم از باندهایِ تبهکارِ سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارتِ جنسی، پورنوگرافی و... داشته‌اند منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوعِ پیش گفته؛ گزارش‌هایِ میدانی و اخذِ نظراتِ مردمی در کنارِ حمایت‌هایِ روسای محترمِ جمهور و قوه قضاییه، صداسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه وجماعات و سایرِ نهادهایِ مسئول نشان دهندهِ شناختِ مطلوب از نبض‌سنجیِ اجتماعیِ فراجا در اجرایِ «طرح نور» است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهداتِ عینیِ روزانه در شهر‌ها نشان دهنده‌یِ حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌مان است. 

پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت «طرح نور» به سمتِ هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که نهادهایِ متولیِ کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.

در پایان قدردانِ کارکنانِ سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزش‌های اجتماعی یاری می‌رسانند و انتظار داریم تا با همّتِ مسئولینِ محترم و انجام بموقع وظایف دستگاه‌های مسئول روندِ هوشمندسازی نیز، پُرشتاب‌تر به سرانجامِ مطلوب و موردِ رضایتِ مردم برسد.

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • خط حزب‌الله ۴۴۱؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • سوت پایان دربی میلان و قهرمانی شماره 20 اینتر در سری آ با گزارش روبرتو اسکارپینی / فیلم
  • ببینید | لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرای «طرح نور»
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت