Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@12:41:15 GMT

ستاد انتخابات خارج از کشور تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۶۸۸۸

همزمان با آغاز فرآیند و ابلاغ رسمی شروع اقدامات اجرایی برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از سوی وزیر کشور، ستاد انتخابات خارج از کشور نیز در وزارت امورخارجه تشکیل شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   همزمان با آغاز فرآیند و ابلاغ رسمی شروع اقدامات اجرایی برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری توسط وزیر کشور، ستاد انتخابات خارج از کشور نیز در وزارت امورخارجه تشکیل و دستورالعمل اجرایی انتخابات به کلیه سفارت خانه‌ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمود ادیب مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه و رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور، گفت: کلیه نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی در خارج از کشور موظفند به استناد ابلاغیه و دستورالعمل اجرایی برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، با تشکیل هیئت‌های اجرایی، انتخاب اعضای ناظر شورای نگهبان و تشکیل شعب اخذ رای، زمینه حضور و مشارکت حداکثری هموطنان مقیم خارج از کشور را در این رویداد و حماسه ملی فراهم سازند.   برچسب ها: ستاد انتخابات ، ستاد انتخابات خارج از کشور ، انتخابات ریاست جمهوری ، وزیر کشور ، وزارت امور خارجه ، محمود ادیب

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ستاد انتخابات ستاد انتخابات خارج از کشور انتخابات ریاست جمهوری وزیر کشور وزارت امور خارجه ستاد انتخابات خارج از کشور ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر، نبی‌الله رشنو، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی گفت: اتفاقات طبیعی از قبیل؛ سیل، زلزله و… قدمتی به بلندای عمر پیدایش هستی دارد اما آنچه که امروز از این اتفاقات طبیعی به شکل بلایا رخ می‌دهد، اغلب به علت دستکاری مخرب انسان در محیط زیست است.

وی مدیریت بحران را فرا دستگاهی دانست و افزود: بخش بزرگی از مدیریت بحران در کشور ما به همکاری و هماهنگی فرا دستگاهی از جمله؛ وزارت کشور، سازمان مدیریت بحران و هلال‌احمر وابسته است که باید در پیشگیری، مقابله و بازیابی با یکدیگر به صورت هماهنگ عمل کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی در این رابطه ادامه داد: برای هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرایی در مدیریت بحران، روش‌نامه‌هایی متناسب با بحران ایجاد شده طراحی و ابلاغ شده است که در مواقع ضروری هر دستگاه ضمن تعامل با دیگر بخش‌ها، مأموریت تخصصی خود را در هر یک از مراحل پیشگیری، مقابله و بازآفرینی به صورت مؤثر و در لحظه ایفا کند.

رشنو با اشاره به توسعه و پیشرفت دانش مقابله با بحران گفت: در سال‌های اخیر نگاه جوامع به مخاطرات و بلایای طبیعی متفاوت از گذشته شده و انتظارات مردم و مسئولان از مجموعه مدیریت بحران، به ویژه در مرحله پیشگیری فراتر رفته است.

مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سیل جنوب استان سیستان و بلوچستان به عنوان نمونه اظهار کرد: در اقدام پیشگیرانه تمرکز بر روی آبخیزداری و آبخوان‌داری برای مهار سیلاب است که در این سال‌ها سرعت بیشتری گرفته است، در فاز مقابله ضمن امداد رسانی و اسکان موقت، شرایط زیست در منطقه برای اهالی تأمین می‌شود و در فاز سوم، بازیابی و بازآفرینی در قالب کمک‌های بودجه‌ای و تسهیلات مکمل در منطقه بحران زده اجرا می‌شود.

وی جبران خسارات، پرداخت دیون و مطالبات در حوزه‌های طبیعی به بهره‌برداران، پوشش بیمه‌ای امهال تسهیلات و دیگر کمک‌ها برای بازیابی و بازسازی را از اقدامات در مراحل بعد از بحران برشمرد.

نبی‌الله رشنو هماهنگی‌های بین دستگاهی در مدیریت بحران را مهم دانست و گفت: هماهنگی با وزارت کشور، سازمان مدیریت بحران، هلال‌احمر، سازمان برنامه و بودجه، دفتر توسعه روستایی ریاست‌جمهوری و سازمان هواشناسی در حوادث اخیر و رفتارهای پیشگیرانه و ساختارمند و اطلاع‌رسانی قبل از حادثه؛ خسارات جانی و مالی حوادث اخیر را به کمترین میزان کاهش داد.

وی تصریح کرد: بر اساس این تجارب در سال جدید، دفتر مدیریت بحران، تشکیل ستاد بحران وزارت را در برنامه اصلی خود قرار داده است، در پدافند غیرعامل هم ضمن هماهنگی با سازمان، کمیته مربوطه فعال و کارگروه‌های تخصصی در سرمازدگی، سیل، آفات و دیگر آسیب‌های حوزه کشاورزی تشکیل می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی در پایان پوشش گسترده چتر بیمه کشاورزی را یکی از راهکارهای اصلی مدیریت بحران در بازیابی دانست و بهره‌وری آن را منوط به فرهنگ‌سازی مناسب و اقناع کشاورزان برای اولویت دهی به بیمه محصولات و کار و پیشه کشاورزی ارزیابی کرد.

کد خبر 6063336

دیگر خبرها

  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده