Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: رابطه پویا با نخبگان، تامین معیشیت مردم و رفع موانع تولید و صادرات و افزایش ۳ تا ۵ برابری یارانه برای دهک‌های پایین، ایجاد یک میلیون شغل برای جوانان از جمله برنامه‌های بنده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،محسن مهرعلیزاده از کاندیدا‌های ریاست جمهوری در حاشیه ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری با خضور جمع خبرنگاران گفت: تنگدستی بیکاری و برخی شکاف‌های اجتماعی ویژه‌ای که در طول چند سال گذشته ایجاد شده است و فاصله طبقاتی بسیار آشکار و غیر قابل تحمل و غیر قابل باور شرایطی را به وجود آورده که دولتی که در امسال تشکیل خواهد شد دولتی باشد با اولویت‌های اقتصادی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از سوی دیگر اختلاف‌نظر‌ها بنیز کشمکش‌های داخلی در عرصه داخلی ایجاد شده موجب و رساندن به منافع ملی کشور و نیز از بین بردن آرامش فکری و آسایش مردم شده است دولتی را می‌طلبد که با روحیه عملگرایانه و دارای تعامل بتواند همه مردم و فعالیت گروه‌های مختلف اجتماعی و فکری مختلف را در کنار هم قرار بدهد تا در نهایت بتوانیم راه حل‌های معطوف به رفع مشکلات اقتصادی تولید در بازار‌های بین‌المللی را برای مردم به ارمغان بیاوریم.


مهرعلیزاده ادامه داد: حذف اقلام بسیاری از سفره‌های مردم گرچه اقتصادی به نظر می‌رسند، اما ریشه در ضعف‌های مدیریتی دارد که باید به صورت اساسی مداوا شود به نظر من اصلاح امور اقتصادی تولید و خلق ثروت حاصل هم اندیشی همه سلایق و از بین رفتن کشمکش‌های بی حاصل در کشور است.


این چهره سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: در یک کلمه اعلام می‌کنم امروز اولویت کشور اقتصاد است برای رفع مشکلات اقتصادی و برای ریشه کن شدن فقر و تنگدستی، جلوگیری از اوضاعی که هر روز شاهد آن بوده و هستیم، افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، افزایش فاصله بین قدرت خرید مردم و قیمت‌ها و اشکال در حوزه تولید و وابستگی بیش از پیش به درآمد‌های نفتی و توقف و رکود شدید و در اثر آن بروز بیکاری و فقر زمانی می‌تواند مداوا شود. از این رو رئیس جمهور آینده باید فردی عملگرا با داشتن ویژگی‌های خرد، میانی و کلان در زمینه‌های مختلف کشور داری از جمله مسائل اقتصادی به ویژه و همین طور مسائل اجتماعی سیاسی و فرهنگی باشد.

مهر علیزاده تصریح کرد:به نظر من اصلاح امور اقتصادی و رونق تولید حاصل هم اندیشی همه سوابق است و امروز اولویت کشور اقتصاد است و‌برای رفع مشکلات اقتصادی و ریشه کن شدن فقر و تنگدستی و افزایش بی رویه قیمت‌ها و بروز فقر و بیکاری زمانی می‌توان مشکلات را حل کرد که فردی آشنا به مدیریت خرد و کلان در حوزه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و سایر حوز‌ها بر مسند کار باشد.فقط فقط برای مردم بودن اگر در روحیه رئیس‌جمهور آینده باشد شکاف‌های ایجاده حل می‌شود و مردم با تمام وجود در پشت سر دولت خواهند بود.

وی افزود:بنده با تکیه بر خدا و بیش از ۴۰ سال تجربه اجرایی و تصدی شغل‌های بسیار و تخصص دکترای مدیریت مالی و تجربه معاونت وزارت صنعت و‌تجربه اداره دو استان بزرگ خراسان و اصفهان و آشنایی ریز با مسائل مختلف خودم را آماده کردم با برنامه‌ای منظم که حاصل کار یکساله من است تا بتوانیم بر محور اقتصاد اجتماعی و ایجاد عدالت و از بین بردن رانت و فساد مشکلات را از سر راه مردم برداریم.من در همین جمع با مردم پیمان الهی میبندم پای کار بایستم تا بتوانم در خدمت مردم باشم.

مهر علیزاده ادامه داد:نام دولت بنده دولت تحول و عدالت است تحول در مسائل اجتماعی و اقتصادی و به ویژه تامین معیشیت مطلوب برای زندگی ایرانی.برنامه من براساس یک تحول اقتصادی است و اولویت من عدالت اجتماعی و تامین معیشیت مطلوب برای زندگی مردم است از این رو با هر گرایش سیاسی و هویت قومی و اجتماعی در این مسیر همراهی خواهیم کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:رابطه پویا با نخبگان، تامین معیشیت مردم و رفع موانع تولید و صادرات و افزایش ۳ تا ۵ برابری یارانه برای دهک‌های پایین، ایجاد یک میلیون شغل برای جوانان در سال و جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور و اصلاح نظام صادراتی از جمله برنامه‌های بنده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مهر علیزاده انتخابات1400 ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، پیش از ظهر امروز جمعه در اجتماع نمازگزاران جمعه شهرستان دامغان، با بیان اینکه مردم دامغان به برخورداری از میراث کهن، تمدن درخشان، فرهنگ متعالی، ایمان و علم مشهور هستند، تاریخ این دیار را گواه دینمداری و دلدادگی این مردم به خداوند دانست.
رئیس جمهور با اشاره به دیدار خود با یک خانواده شهید و با تمجید از روحیه والای مادر این شهید گرانقدر که با وجود تقدیم عزیزترین دارایی خود در راه انقلاب، همچنان آماده فداکاری در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: این روحیه ایثار و فداکاری پیروزی نهایی را برای ما به ارمغان می‌آورد؛ لذا مهمترین وظیفه و مسئولیت مشترک همه ما صیانت از این فرهنگ و روحیه و تلاش برای ارتقای آن است.
رئیسی با تاکید بر اهمیت توسعه کشور و استفاده از همه ابزار‌ها و امکانات در این زمینه اظهار داشت: توسعه کشور با حفظ فرهنگ ایرانی-اسلامی موجود در کشور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن هیچ جای نگرانی ندارد و باید با تکیه بر فرهنگ بومی مسیر پیشرفت کشور را طی کنیم.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی امام جمعه دامغان از جمله نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان تصریح کرد: میزبانی از جمع زیادی از زائران امام رئوف در طول تاریخ یکی از بزرگترین افتخارات مردم دامغان بوده و لذا برای تامین نیازمندی‌های این شهرستان باید علاوه بر جمعیت خود دامغان جمعیت زائران و مسافران را نیز در نظر گرفت. تاسیس دانشکده علوم پزشکی در دامغان می‌تواند نیرو‌های متخصص لازم برای شهرستان و اطراف را تربیت و تامین کند.
رئیسی همچنین به مشکل آب اشاره و خاطرنشان کرد: دولت مردمی از ابتدای آغاز به کار با ناترازی‌های گسترده در زمینه تامین آب، برق، گاز، مسکن، اشتغال و مسائل مختلف از جمله شیوع کرونا و تلفات روزانه بالای ۷۰۰ نفر در کشور مواجه بود که به فضل خدا و با تکیه بر جوانان کشور توانستیم وضعیت را متفاوت کنیم. دشمن به دنبال توقف رشد و تولید کشور و ایجاد نارضایتی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بود، اما با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» و کمک مردم توانستیم در سه سال گذشته رشد اقتصادی را که در طول دهه ۹۰ به طور متوسط زیر ۱ درصد بود به ۴ تا حدود ۶ درصد برسانیم.
رئیس جمهور با اشاره به بازگشت حدود ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید، گفت: جنگ امروز جنگ اراده‌هاست؛ دشمن نمی‌خواهد ملت ایران پیشرفت کند، اما ملت ایران اراده کرده که در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی رشد کند و اراده این ملت تاکنون بر اراده دشمن پیروز شده و بعد از این نیز پیروز خواهد شد.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عملیات وعده صادق موجب اقتدار، وحدت و انسجام در کشور شد، افزود: دشمنان می‌خواستند در جامعه ما اختلاف‌افکنی کنند، اما این عملیات هم نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی و توانِ نیرو‌های مسلح ما شد، هم نشان دهنده اراده پولادین ملت ما و رهبری فرزانه انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا و هم یکی از جلوه‌های وحدت‌آفرین و انسجام‌بخش به کشور شد. امروز همه گروه‌ها، جناح‌ها، جریان‌های سیاسی متحد و متفق هستند که این اقدام، اقدامی ضروری، لازم، وحدت‌بخش و مایه افتخار و اقتدار برای کشور بزرگ ما بود.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به رفع بخشی از مشکلات تامین آب بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت استان اظهار داشت: رفع مشکلات آب شهرستان‌های شاهرود و دامغان نیز با دست توانای خود شما و با همت خدمتگزاران شما در دولت به زودی برطرف خواهد شد.
رئیسی با بیان اینکه در کنار مسئله تامین آب، مسئله مهم مدیریت مصرف آب نیز وجود دارد که اهمیت آن از تامین آب کمتر نیست، تصریح کرد: دولت در مسئله مدیریت مصرف آب نیز اقدامات خوبی داشته و رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا را هدف‌گذاری کرد که تا امروز مشکلات بیش از ۵ هزار روستا رفع شده و رفع مشکل بقیه این روستا‌ها نیز در دست اقدام است.
رئیس جمهور با اشاره به جلسه شب گذشته برای رفع مشکلات ویژه سمنان، روش دولت را حل مسئله و نه عبور از کنار مسائل دانست و خاطرنشان کرد: دولت به جای پیگیری مشکلات با بخشنامه و تلفن و نامه، مسئولین را دور هم جمع کرده و در جلسه حل مسئله راهکار‌ها را بررسی و برای رفع مشکل تصمیم می‌گیرد. از جمله دیشب تا دیروقت برای حل مشکل آب استان بحث و تصمیم‌گیری شد که با پیگیری مسئولین مربوطه مشکلات حل خواهد شد.
رئیسی همچنین با اشاره به مشکلات حوزه راه، با بیان اینکه در مصوبات سفر دوم دولت به استان سمنان به این مسئله توجه شده است، گفت: علاوه بر مشکلاتی که آقای امام جمعه دامغان به آنها اشاره کردند، مسائل دیگری نیز مورد توجه دولت بود که بریا حل آنها تصمیمات مقتضی اتخاذ شده است.

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود
  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • رئیس‌جمهور: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد
  • نسخه پیچی پناهیان؛ از مساله حجاب تا مشکلات اقتصادی
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند