Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، قوه قضائیه لوکزامبورگ نیز مانند ایتالیا و فرانسه، مانع انتقال دارایی‌های بانک مرکزی ایران به آمریکا شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   این نهاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس گزارش شعبه لاهه مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری، دادگاه لوکزامبورگ بر لازم‌الاجرا نبودن قوانین داخلی آمریکا برای دادگاه‌های لوکزامبورگ و ضرورت شناسایی آرای صادره از محاکم آمریکایی توسط دادگاه‌های لوکزامبورگ در پرونده اموال بانک مرکزی نزد موسسه کلیر استریم، صحه گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر مبنای تغییرات اخیر قانونگذاری در ایالات متحده دادگاه‌های آمریکایی می‌توانند مستقیماً دستور انتقال برخی از دارایی‌ها که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به نهاد‌های ایرانی (از جمله بانک مرکزی ایران) تعلق دارند، صرف نظر از محل وقوع آنها- به ایالات متحده منتقل شود. بر اساس این قانون، حاکمیت ملی سایر کشورها، به طور صریح و آشکار نادیده انگاشته شده است.

اما بانک مرکزی با اقدامی به موقع، از دادگاه بخش لوکزامبورگ درخواست کرد تا دستور ممنوعیت انتقال دارایی‌ها خود صرفاً بر اساس تصمیم ایالات متحده و توسط موسسه بانکی کلیر استریم را صادر کند.

دادگاه لوکزامبورگ نیز ضمن موافقت با این درخواست و صدور دستور منع انتقال، در تصمیم خود تایید می‌کند که هرگونه حکم دادگاه خارجی قبل از اجرا در قلمرو ملی این کشور، باید توسط دادگاه‌های لوکزامبورگ به رسمیت شناخته شده و قابل اجرا اعلام شود.

تصمیم اخیر لوکزامبورگ صریحاً مانع از آن می‌شود که موسسه کلیر استریم به اختیار خود از تصمیم ایالات متحده پیروی کرده و بدون صدور قبلی دستور نهایی شناسایی و اجرای این تصمیم در لوکزامبورگ نسبت به انتقال دارایی‌های بانک مرکزی ایران به ایالات متحده اقدام کند و در صورت تخلف از این تصمیم، موسسه کلیراستریم محکوم به پرداخت جریمه‌ای سنگین خواهد شد.

این پرونده با همکاری معاونت حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی و تحت نظارت و مدیریت مرکز امور حقوقی بین‌المللی معاونت حقوقی ریاست جمهوری در جریان است و این اقدامات تاکنون موجب شده این بخش از دارایی بانک مرکزی در مقابل ادعا‌های واهی خواهان‌های متعدد دعاوی به اصطلاح ضدتروریستی مطروحه در آمریکا حفاظت شود. برچسب ها: بانک مرکزی ، لوگزامبورگ ، آمریکا ، دارایی های ایران

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بانک مرکزی لوگزامبورگ آمریکا دارایی های ایران بانک مرکزی ایران ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: موضع روشنی در قبال طرح انتقال گاز از ایران داریم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در حالیکه سنگ‌اندازی‌های آمریکا در مسیر تقویت روابط ایران و پاکستان این روز‌ها تا تهدید تحریم دولت اسلام آباد درصورت اجرایی کردن طرح انتقال گاز از ایران پیش رفته است، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: مواضع ما در قبال طرح انتقال گاز از ایران روشن است.
«ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طی یک نشست مطبوعاتی در اسلام آباد گفت: سیاست پاکستان برای پیشبرد طرح انتقال گاز از ایران کاملا روشن است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر احتمال تحریم دولت اسلام آباد در صورت اجرایی کردن طرح انتقال گاز از ایران تاکید کرد: وزارت نفت پاکستان در حال پیگیری مسائل مربوط به این طرح بویژه معافیت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا بوده و امیدوارم احداث خط لوله انتقال گاز «آی پی» به زودی در خاک پاکستان آغاز شود.
وی افزود: وزارت نفت پاکستان در حال بررسی تمامی گزینه‌های موجود برای نیاز گازی این کشور است.
این موضع دولت پاکستان در زمینه طرح انتقال گاز از ایران در حالی اعلام شده که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا با بیان اینکه این کشور به هیچ عنوان از طرح گاز «آی پی» حمایت نمی‌کند، گفت: تجارت با ایران و تکمیل طرح مذکور می‌تواند پاکستان را با تحریم‌های آمریکا مواجه کند از این رو دولت اسلام آباد باید این موضوع را با دقت بررسی کند.
«مصدق ملک» وزیر نفت پاکستان نیز روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی طرح انتقال گاز از ایران را نیاز روز این کشور دانستند و گفت: دولت اسلام آباد در تلاش است تا بدون تاثیر پذیری از تحریم‌های آمریکا این طرح را تکمیل کند، علاوه بر آن پاکستان می‌خواهد همانند بسیاری دیگر از کشور‌ها از جمله هند و جمهوری آذربایجان برای تامین نیاز‌های انرژی خود از معافیت تحریمی بهره‌مند شود.

دیگر خبرها

  • پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم قطع از مراغه
  • پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم از مراغه
  • پاکستان: موضع روشنی در قبال طرح انتقال گاز از ایران داریم
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • تصمیم ایرلند برای شرکت در شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل
  • دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی
  • استرداد آسانژ به آمریکا به تعویق افتاد
  • انگلیس فعلا «آسانژ» را به آمریکا تحویل نمی‌دهد
  • دوره‌ تیره و تار بانک مرکزی آمریکا