Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@14:45:18 GMT

انتقاد از احمدی‌نژاد در نماز عید فطر

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۶۹۱۱

انتقاد از احمدی‌نژاد در نماز عید فطر

فرارو- یک روز پس از ثبت نام محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری، برخی خطیبان نماز عید فطر به تندی از او انتقاد کردند. 

احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در خطبه‌های نماز عید فطر در صحن جامع مهدوی مسجد جمکران قم بدون اشاره به محمود احمدی نژاد از برخی رفتارهای انتخاباتی نامزدها انتقاد کرد. 

خاتمی گفت: «ثبت‌نام می‌کنند باید بدانند که سر سفره نظام نشستند و با قانون اساسی سرکار می‌آیند و با همین قانون، انتخاب یا رد صلاحیت می‌شوند، اگر افراد قانون را قبول ندارند چرا به صحنه می‌آیند، اینکه عده‌ای بگویند انتخابات را تحریم می‌کنیم یعنی نظام و قانون اساسی را قبول ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

او تاکید کرد: "همه افرادی که به صحنه می‌آیند باید نظام، قانون اساسی، جمهوریت، اسلامیت و ولایت‌فقیه را با همه وجود قبول داشته باشند و آن‌هایی که قبول ندارند شایسته کاندیدا شدن نیز نیستند." 

این عضو فقهای شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش بلا اشاره به اختلاف دولت شورای نگهبان بر سر مصوبه این شورای درباره شروط ثبت نام در انتخابات گفت: «شورای نگهبان، حداقل‌ها را تعیین می‌کند و تعیین سقف که همان انتخاب اصلح است، برعهده مردم بصیر و انقلابی است و به همان میزان که حضور حداکثری، اهمیت دارد مردم باید به انتخاب اصلح، بهاء بدهند.»

او افزود: "حفظ حرمت شورای نگهبان، صیانت از حرمت نظام اسلامی است، این شورا هیچ‌گاه قانون‌گذاری نکرده و نمی‌کند بلکه قانون را تفسیر کرده است، اما عده‌ای دراین‌باره به مغالطه می‌پردازند."

در کنار انتقاد احمد خاتمی از رفتار برخی کاندیدا ها احمد علم الهدی امام جمعه مشهد نیز در نماز عید فطر در حرم امام رضا بدون نام بردن از احمدی نژاد گفت: « اینکه آقایی عربده بکشد من در انتخابات شرکت نمی‌کنم یعنی در سرنوشتت تصمیم گیرنده نیستی."

او افزود: «اگر کسی بگوید در انتخابات شرکت نمی‌کنم مثل نعمتی است که لگدمال شده و تمام رسانه‌های غربی و آمریکایی و مزدور استکبار درصدد این هستند که مردم را نومیده کرده و بگویند در انتخابات شرکت نکنید. این‌ها می‌خواهند سعی کنند مردم در سرنوشت خود دخالت نکنند تا سرنوشتشان توسط مزدوران رقم بخورد.»

روز گذشته محمود احمدی نژاد رییس جمهوری پیشین پس از ثبت نام در انتخابات که اگر شورای نگهبان ردصلاحیتش کند در انتخابات شرکت نخواهد کرد و رای نمی دهد. 

انتقاد وزارت کشور از رفتار احمدی نژاد

همچنین وزارت کشور نیز از اتفاقات روز گذشته هنگام ثبت نام محمود احمدی نژاد و حضور پر تعداد همراهان او در ستاد انتخابات انتقاد کرد. 

جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور گفت: «اگر مسئولی می‌خواهد ثبت‌نام اعلام کند، حداکثر باید با دو همراه حضور پیدا کند و از کسانی که اینگونه رعایت کردند تشکر می‌کنم. اما اینکه داوطلبی اصرار می‌کند، جمعیت قابل توجهی را با خود همراه بیاورد و تجمع ایجاد کند، چه با عنوان مسئول و یا رسانه، باید این مسئولیت اجتماعی را گوشزد کنیم تا بعد از آن شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.»

عرف با بیان اینکه اگر مسئولان دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند چه توقعی از سایرین می‌رود، تاکید کرد: "چهل کاربر در ۱۰ ساعت فعالیت می‌کنند که اگر این‌ها بیمار شوند، مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد."

روز گذشته هنگام ورود احمدی نژاد به ستاد انتخابات مسئولان حراست مانع از ورود تعدادی از همراهان او شدند که باعث ایجاد درگیری و حتی زد و خورد شد. 

 

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد محمود احمدی نژاد انتخابات شرکت شورای نگهبان نماز عید فطر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در تذکر خود گفت: کمیسیون اقتصادی به جای رفع ایرادات شورای نگهبان عملا قانون‌گذاری جدیدی کرده است حداقل به ما نمایندگان توضیح دهید که به چه مواردی رای می‌دهید.

محمدرضا پورابراهیمی نیز در پاسخ به تذکر زنگنه اظهار کرد: قانون مالیات بر سوداگری از مهم‌ترین قوانین ما در مجلس یازدهم است که باعث تضعیف سوداگری و رساندن آن به کمترین میزان و تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود هدف این است که بخش غیرواقعی و سوداگری در چهار بازار سکه، طلا، ارز، خودرو و املاک کم و جمع شود.

همچنین علیرضا سلیمی نماینده محلات هم تذکری درباره روند بررسی ایرادات شورای نگهبان داشت که قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شورای نگهبان ۱۸ ماده را مورد اشکال قرار داد از مواد ۱۸ تا ۲۹ کمیسیون موارد دیگری را اضافه کرده چون همزمان با بررسی‌ها در این ایام قانون بانک مرکزیT تسهیل مودیان و تامین مالی تولید هم دائمی شد و باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند