Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «مایک دی‌واین» فرماندار ایالت «اوهایو» در آمریکا روز گذشته از یک سیستم بخت‌آزمایی با جایزه هفتگی یک میلیون دلاری و بورسیه‌های دانشگاهی رونمایی کرد تا مردم برای تزریق واکسن کووید-۱۹ تشویق شوند.

در حالیکه سه هفته به کاهش بیشتر محدودیت‌ها در این ایالت باقی مانده است، دی‌واین مشوق‌های جدید برای واکسیناسیون را معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد که از روز ۲۶ مه هر چهارشنبه به مدت پنج هفته طی قرعه‌کشی جایزه یک میلیون دلاری به پنج بزرگسالی که حداقل یک دُز واکسن را تزریق کرده باشد اعطا می‌شود. این ایالت همچنین طی قرعه‌کشی دیگری پنج بورسیه تحصیلی کامل چهار ساله در یکی از دانشگاه‌های دولتی اوهایو را به افراد واکسینه شده زیر ۱۸ سال می‌دهد. این بورسیه شامل شهریه، هزینه محل اقامت و کتاب می‌شود.

فرماندار اوهایو گفت این جوایز از طریق بودجه‌های موجود دولت فدرال در زمینه کمک به بیماری همه‌گیری کرونا تامین می‌شود.

با این حال «امیلیا سایکس» نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا استفاده از بودجه فدرال در این زمینه را زیر سوال برد و گفت: «استفاده از میلیون‌ها دلار در صندوق رفاهی برای قرعه‌کشی سواستفاده بزرگی از بودجه‌ای است که می‌تواند پاسخگوی بحران جاری باشد.»

اما فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت گفت: «می‌دانم که برخی ممکن است بگویند دی‌واین، تو دیوانه‌ای! ایده قرعه‌کشی یک میلیون دلاری هدر دادن پول است. اما چیزی که بیشتر از همه هدر می‌رود جان انسان‌هایی است که از کووید-۱۹ می‌میرند در حالیکه واکسن به راحتی در دسترس است.»

کاخ سفید و وزارت خزانه‌داری آمریکا هیچ واکنشی تاکنون نسبت به این ایده نشان نداده‌اند.

طبق داده‌های جمع‌آوری شده از سوی دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، در طول هفت روز اخیر موارد ابتلا در ایالت اوهایو افزایش نیافته است و از حدود ۱۵۲۲ ابتلا در روز ۲۶ آوریل به ۱۲۰۷ مورد در روز ۱۰ مه رسیده است.

بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان ایالت اوهایو که ۳۶ درصد جمعیت این ایالت می‌شود روند واکسیناسیون خود را تا روز سه‌شنبه به پایان رسانده‌اند. اما تعداد افراد متقاضی واکسن در هفته‌های اخیر کاهش یافته است. در هفته گذشته حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این ایالت واکسینه شدند در حالیکه این رقم در آوریل بیش از ۸۰ هزار مورد در هر هفته بود. حدود ۴۲ درصد ساکنان اوهایو دست کم یک دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

اخیرا مقام‌های ایالت ویرجینیای غربی نیز اعلام کردند به جوانان ۱۶ تا ۳۵ ساله‌ای که خود را علیه کووید-۱۹ واکسینه کنند ۱۰۰ دلار اوراق قرضهٔ دولتی جایزه می‌دهند.

جیم جاستیس، فرماندار جمهوریخواه این ایالت  اعلام کرد: «ما به هر جوانی که بیاید و واکسن بزند ۱۰۰ دلار اوراق قرضه می‌دهیم.» طبق اعلام آقای جاستیس، این مبلغ بناست از بودجه ایالتی مصوب سال ۲۰۲۰ برای مبارزه با کرونا پرداخت شود.

طبق اعلام فرمانداری این ایالت ۵۲ درصد از ۱/۵ میلیون نفر اهالی ویرجینیای غربی تا کنون یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند. به این ترتیب اگر دست‌کم ۲۷۵ هزار تن از شهروندان جوان ویرجینیای غربی واکسینه شوند میزان کل واکسینه‌شدگان این ایالت به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد.

ویرجینیای غربی که در آغاز واکسیناسیون پیشگام بود، اکنون از نظر شمار واکسینه‌شدگان با باقی ایالت‌های آمریکا تفاوت چندانی ندارد. تا کنون حدود ۵۴ درصد از کل شهروندان بالای ۱۸ سال در ایالات متحده یک دوز و حدود ۳۷ درصد آنها دو دوز واکسن ضدکرونا زده‌اند.

ماه گذشته نیز یک بستهٔ کمکی ۱/۹ تریلیون دلاری برای مقابله با آثار کووید-۱۹به تصویب کنگرهٔ آمریکا رسید که بناست در زمینه‌های مختلف از جمله کمک به مدارس، مراکز نگهداری کودکان و نیز برای کمک به اقشار کم‌درآمد و نیازمندان هزینه شود.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های آمریکایی با انتشار تصاویری اعلام کردند که در پی وقوع تیراندازی در جریان یک جشن خیابانی در شهر ممفیس در ایالت تنسی دست‌کم ۲ نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

گفته می‌شود افراد زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

هنوز جزییات بیشتری درباره عوامل و انگیزه وقوع این حادثه منتشر نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین
  • نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • رسمی؛ نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • رسمی؛ جود بلینگام برنده جایزه بیشترین پیشرفت سال لوریوس شد
  • پس از درخشش برابر بارسا: یک جایزه ویژه برای جود
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • پرتاب توپ بسکتبال از میانه میدان و دریافت جایزه 20 هزار دلاری توسط تماشاگر حاضر در سالن
  • «جامعه برف» برنده بزرگ جوایز پلاتینو شد/همدردی با سینمای آرژانتین
  • بارش شدید تگرگ در آمریکا + فیلم
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند