Web Analytics Made Easy - Statcounter

آهویی که دستش به ضرب گلوله شکارچیان قطع شد و امکان زندگی در طبیعت را برای همیشه از دست داد در منطقه شکارممنوع فیله خاصه هدف گلوله قرار گرفت؛ همان منطقه‌ای که ماه گذشته، محیط‌بانان مهدی مجلل و میکاییل هاشمی به ضرب گوله شکارچیان به شهادت رسیدند.

خبرگزاری میزان- متخلفان در منطقه شکارممنوع فیله خاصه، یک ماده آهو را هدف گلوله قرار داده و این حیوان گریزپا را برای همیشه از زندگی در طبیعت محروم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه فیلمی تاسف‌برانگیز از این آهو که دستش بر اثر اصابت گلوله قطع شده را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پرویز رستمی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در این باره به میزان گفت: در پی تماس تلفنی یکی از اهالی روستای ساری درق، مبنی بر مشاهده یک ماده آهو که دست راستش بر اثر شلیک گلوله قطع شده، ماموران محیط زیست عازم منطقه شده و این آهو را به مركز نگهداری حیات وحش باغ دشت سهرین زنجان منتقل کردند.

وی افزود: طبق نظر دامپزشک، محل قطع دست این آهو پانسمان شد و داروهای لازم از جمله آنتی‌بیوتیک‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

رستمی با بیان اینکه وضعیت این آهو رضایت‌بخش است گفت: هرچند حال این آهو خوب به نظر می‌رسد و از آب و خوراکی که در اختیارش قرار می‌گیرد استفاده می‌کند اما متاسفانه دیگر امکان ادامه حیات در زیستگاهش را نخواهد داشت.

وی این ماده آهوی نگون‌بخت را یکی دیگر از قربانیان تخلفات شکار دانست و یادآور شد: این آهو در منطقه شکارممنوع فیله خاصه هدف گلوله قرار گرفت؛ دقیقا همان منطقه‌ای که ماه گذشته، محیط‌بانان مهدی مجلل و میکاییل هاشمی به ضرب گوله سلاح جنگی توسط شکارچیان به شهادت رسیدند.

به گزارش میزان- ازدیاد سلاح‌های شکاری و جنگی اعم از مجاز و غیرمجاز در سطح جامعه متاسفانه افزایش تخلفات شکار را به همراه داشته که تصاویر و فیلم‌های آن در فضای مجازی به وفور یافت می‌شود. کمبود نیرو، امکانات و تجهیزات یگان حفاظت محیط زیست هم مزید بر علت شده و حالا کار به جایی رسیده که متخلفان از تهدید به قتل کاربران فضای مجازی و هدف گرفتن محیط‌بانان هم ابایی ندارند. شلیک تیر خلاص به محیط‌بانان زنجانی توسط متخلفان، مصداق بارز این گستاخی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آهو شکار حیات وحش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آهو شکار حیات وحش محیط بانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی، همکاری و مقابله مشترک با چالش‌های زیست محیطی قائل است و اماده همکاری با کشورهاست.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «ما درخت افکن نه‌ایم آن‌ها گروهی دیگرند با وجود صد تبر، یک شاخِ بی بَر نشکنیم!» روز جهانی زمین پاک" را گرامی می‌داریم. احترام به محیط زیست از ارزش‌ها و سنت‌های کهن ایرانی است.

وی ادامه داد: مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی و پیامد‌های مخرب آنها، مستلزم همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی است.

کنعانی گفت: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و همسایگان، اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی، همکاری و مقابله مشترک با چالش‌های زیست محیطی از جمله گرد و غبار، سیل و خشک سالی قائل است و در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورهاست.

وی افزود: در سطح جهانی نیز جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های جدّی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: شایسته است در روز جهانی زمین پاک، رفتار غیرانسانی و شرم‌آور رژیم صهیونیستی در تخریب سازمان‌یافته محیط زیست نوار غزه و کرانه باختری و استفاده از عملیات تخریبی برنامه‌ریزی شده و هدفمند به عنوان ابزار فشار علیه ملت مظلوم فلسطین را شدیداً محکوم کرد و از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواست برای توقف فوری تمامی انواع جنایات و اقدامات ضد انسانی و ضد محیط زیستی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی، اقدام عاجل و شایسته داشته باشند.

دیگر خبرها

  • تحویل خودرو و تجهیزات عملیاتی به محیط‌بانان
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • کنعانی: ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • ایران آماده همکاری با سایر کشورها در زمینه زیست محیطی است