Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، یک هنرمند سیستانی به نام "رمضان نورا" امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد؛ اما این حضور با حاشیه همراه بود.

وی که با لباس سیستانی وارد محوطه ثبت‌نام شده بود گفت:نیت و هدف اصلی من از آمدن برای ثبت‌نام در انتخابات این است که بگویم واقعاً شخص کم نداریم که قدرت مدیریت داشته باشند، این شخص می‌تواند از دورترین نقاط مهین باشد و می‌تواند از نزدیک‌ترین نقاط نیز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند سیستانی که چند مورد از آثار هنریش ثبت در گینس شده، افزود: به عنوان مثال من که یک هنرمند از دورترین نقاط کشورمان هستم این جرأت و جسارت را دارم که خودم را در راس بزرگان کشور قرار دهم.

نورا ادامه داد: هدف دومم این است که از مردم مظلوم دفاع شود؛ من می‌خواهم مردی از جنس مردم انتخاب شود تا درکی از شرایط واقعی مردم داشته باشد و می‌خواهم بگویم هستند افرادی مانند من از استان سیستان و بلوچستان و با کمترین امکانات، که بتوانند خودشان را در زمینه‌های مدیریتی نشان بدهند.

وی درباره لباس‌هایش بیان کرد: من لباس سیستانی مانند کشاورزان پوشیده‌ام و قصد دارم بگویم که به مردمان سرزمین من فقط آب بدهید؛ شما اگر به ما آب بدهید زمین‌های سیستان آباد می‌شوند و آبادانی و توسعه به جریان می‌افتد و باعث رونق تولیدات ما می‌شود. آب یعنی آبادانی و یعنی همان چرخه تولید و جزو نیازهای اولیه است اما ما در سیستان و بلوچستان و به ویژه در منطقه سیستان از همین حداقل‌ها هم محروم هستیم.

منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هتمون، خیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان بیش از 20 سال است که با بی‌آبی، خشکسالی و وزش بادهای 120 روزه و در پی آن وقوع ریزگرد دست و پنجه نرم می‌کند و عدم پرداخت حق‌آبه منطقه از جانب کشور افغانستان به عنوان عامل اصلی این شرایط بحرانی مطرح است.

مردمان سیستان که عمده آنها در گذشته صیاد، کشاورز و دامپرور بوده‌اند در سال‌های اخیر در پی خشکسالی بیکار شده‌اند و با مشکلات معیشتی جدی دست و پنجه نرم می‌کنند.

منبع تسنیم

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شریف: جمهوری اسلامی پرچمدار حمایت از آرمان فلسطین است

رییس ستاد انتفاضه و روز جهانی قدس گفت: برگزاری راهپیمایی روز قدس در زنده نگه داشتن آرمان فلسطین و بازخوانی پرونده‌ جنایات رژیم صهیونیستی منشا اثر بوده و اجازه نداده است عملیات روانی دشمنان در به فراموش سپردن این مساله محقق شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چهارمین جلسه ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امروز سه‌شنبه 7 فروردین ماه 1403 با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد و همچنین روسای ستادهای استانی به صورت برخط در محل دفتر مرکزی شورا برگزار شد.

 رمضان شریف  رییس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در ابتدا با تبریک سال جدید و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت: تا برگزاری روز جهانی قدس 10 روز باقی مانده و امروز 171 روز از عملیات طوفان الاقصی و شروع جنگ غزه می‌گذرد و در ماه‌های گذشته مهمترین موضوع در افکار عمومی جهان رفتارهای وحشیانه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقاوم غزه و فلسطین بود که نبردی نابرابر و البته قهرمانانه، شجاعانه و باعزت، از طرف مردم غزه بود و از سوی رژیم صهیونیستی، ظالمانه‌ترین و غیرانسانی‌ترین اقدامات و رفتارها را شاهد بودیم.

 وی گفت: مردم غزه و فلسطین تلفات بسیار سنگین و رنج‌های زیادی را تحمل کردند و در پرتو استقامت، پایمردی و صبر آنان و هدایت‌های الهی، آگاهی افکار عمومی مردم جهان اتفاق افتاد و اسرائیل برغم حمایت همه جانبه آمریکا نتوانست به هیچ یک از اهداف خود برسد و تا این لحظه پیروز واقعی این جنگ، مردم مقاوم و شجاع غزه هستند.

 رییس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس تاکید کرد: مردم غزه و جبهه مقاومت هم در صحنه رویارویی نظامی و امنیتی و هم در صحنه افکار عمومی که بسیار با اهمیت است، پیروز میدان بودند. هر چند اسرائیل در گذشته نیز تجربه شکست از جبهه مقاومت را داشته، اما عملیات طوفان الاقصی از چند جهت دارای ویژگی‌ها و دستاوردهای بزرگ و متفاوتی است.

 وی خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر، اسرائیل برغم داشتن رسانه‌های گسترده، قوی و حرفه‌ای در سطح جهان، نتوانست بر ظلم و جنایاتی که در طول 75 سال اشغال سرزمین‌های فلسطینی مرتکب شده سرپوش بگذارد و برای اولین بار بود که همه ملت‌های جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان و پیروان سایر ادیان الهی و آزادی خواهان عالم، به ماهیت واقعی رژیم صهیونیستی پی بردند و آگاه شدند.

رمضان شریف با اشاره به دیدگاه امام راحل درباره ماهیت رژیم صهیونیستی گفت: خدا را شاکریم که رویکرد و راهبرد امام خمینی(ره) درباره رژیم صهیونیستی، امروز برای افکار عمومی جهان به اثبات رسیده و این نگاه دوراندیش و دقیق امام راحل که وجود رژیم غاصب اسرائیل را جرثومه فساد و خطری برای بشریت معرفی کردند، هم اینک توسط همه آزادی خواهان جهان آشکار شده است.

 وی افزود: پس از گذشت 45 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم جهان به‌درستی راه و مسیر انقلاب اسلامی پی‌بردند و شاهد بودند که در 6 ماه گذشته چه جنایاتی توسط رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست. سران رژیم صهیونیستی برغم اینکه ادعا داشتند، هدف آنان مبارزه با حماس و آزادی اسراء است، با بمباران بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و محل سکونت غیرنظامیان و شهرها، در واقع مردم بیگناه غیرنظامی را هدف قرار دادند و نژادپرستی و خوی وحشی‌گری آنان بیش از پیش آشکار شد.

 رئیس ستاد انتفاضه و قدس افزود: این جنگ یک فرصت تاریخی برای دنیا بود که نسبت به ماهیت رژیم صهیونیستی آگاه شوند و چهره واقعی آمریکا و حامیان این رژیم نیز افشا شد.

 رمضان شریف افزود: آمریکایی‌ها چندین مرحله از قطعنامه‌های سازمان ملل را رد کردند و اجازه نداند که بمباران غزه متوقف شود و آتش بس برقرار گردد و حتی اجازه نداند کمک‌های بهداشتی و درمانی و معیشتی به مردم غزه برسد؛ اما مردم غزه مقاومت و پایمردی کردند و نشان دادند که پای آرمان قدس شریف ایستاده اند و آمریکایی‌ها زیر فشار افکار عمومی مجبور شدند به آخرین قطعنامه سازمان ملل رأی ممتنع دهند تا بیش از این رسوا نشوند.

 وی گفت: این آوردگاه نشان داد جبهه حق پیروز است و باید خالصانه از تمام کسانی که مردانه وارد این میدان شدند تشکر کرد ، هر چند تعدادی از کشورهای عربی در این آوردگاه عملکرد مثبتی نداشتند. باید از مردم لبنان و حزب الله، مردم عراق و جریان‌های پیوسته به مقاومت و مردم فهیم و جهادگر یمن و انصار الله قدردانی کرد تاریخ این دوران را ثبت خواهد کرد.

رمضان شریف با بیان اینکه اسرائیلی ها هرگز نمی توانند به جایگاه پیش از طوفان الاقصی برگردند گفت: بخش عمده ای از مردم دنیا در این 6 ماه توانستند مسیر حق را انتخاب کنند و با مردم غزه همراهی و حمایت کردند که جای شکر و قدردانی دارد.

 وی افزود: کارشناسان و سران رژیم صهیونیستی در اظهارات خود اعتراف می کنند که مقابله و رویارویی با جبهه مقاومت و ادامه جنگ غزه برای آنان دستاوردی نخواهد داشت و قادر به از بین بردن حماس نخواهند بود.

 رئیس ستاد انتفاضه و قدس تصریح کرد: جمهوری اسلامی به برکت هدایت‌های امامین انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب حامی مردم فلسطین بوده است و نامگذاری روز جهانی قدس که ابتکار امام راحل بود نشان از این واقعیت دارد. راهپیمایی روز قدس هر ساله پس از راهپیمایی 22 بهمن دومین راهپیمایی سراسری   ملی  ، متراکم و پر شور مردم ایران است و در بازخوانی جنایات اسرائیل و زنده نگه‌داشتن آرمان فلسطین نقش مهمی دارد و منشأ اثر بوده است.

 رمضان شریف افزود: امروز شاهدیم ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی و مقاومت مردم فلسطین به خبر اول دنیا و رسانه‌های جهان تبدیل شده است و همانطور که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بارها و بارها تاکید فرمودند، سرانجام اسرائیل نابود خواهد شد.

 وی با بیان اینکه مردم ایران همواره در حمایت از مردم فلسطین پیش قدم بوده‌اند گفت: ان شالله در روز جهانی قدس امسال در کنار راهپیمایی سراسری، کمک‌های ویژه مردمی برای مردم غزه جمع آوری خواهد شد تا هنگامی که شرایط فراهم شد، این کمک‌ها به غزه ارسال گردد. هر چند در ماه‌های گذشته نیز شاهد کمک‌های مردم بودیم و امیدواریم مرزها برای ارسال کمک به غزه بازگردد و پایان ماه مبارک رمضان، مردم ایران در این کار خیر شریک باشند.

 رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با قدردانی از زحمات ستادهای برگزاری راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور گفت: مردم ایران مانند سال‌های پیش در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آمادگی حضور پرشور در روز قدس را دارند و امسال این شور و حرارت بیشتر شده است.

 رمضان شریف تاکید کرد: جمهوری اسلامی پرجمدار حمایت از فلسطین است و رهبر معظم انقلاب نیز همواره به موضوع حمایت از فلسطین تاکید دارند که نصب العین مردم ایران قرار دارد و لازم است رسانه ها نیز در انعکاس این مراسم و تولید محتوا در این خصوص اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس افزود: ان‌شاءلله در 17 فروردین سال جاری، شاهد روز قدس متفاوت‌تر و پرشورتری نسبت به سال‌های قبل باشیم و رسانه‌های ما بتوانند این جلوه‌های ویژه حضور مردم را ثبت و مخابره نمایند و دستاوردها و پیامدهای خوبی برای مردم فلسطین داشته باشد.

نامگذاری روز قدس امسال به عنوان ««طوفان‌الاحرار»

سپس سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، در جلسه ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: آخرین توافق، از میان 700 نفر از افراد در بند رژیم صهیونیستی، 100 نفر آن‌ها که زندان ابد داشتند، در ازای 40 نفر آزاد می‌شوند.

وی افزود: اعتراف رسمی رژیم صهیونیستی این است که در این جنگ به اندازه یک تیپ، قربانی و کشته داده است.

دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین تصریح کرد: بخش عمده‌ای مزدور از جزایر اسکاندیناوی و دانمارک در میان ارتش صهیونیستی وجود دارد .

ابطحی با بیان اینکه در منبرالقدس سخنرانی ریاست‌جمهور ایران، سخنرانی سیدحسن نصرالله، عبدالملک حوثی، ابوالحسن عامری از عراق و اسماعیل هنیه را خواهیم داشت، گفت: شعار امسال روز قدس، «طوفان الاحرار» نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: اگر فرضا آتش‌بس هم اعلام شود، نباید حمایت ما از مردم غزه برداشته شود.

دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آتش طوفان الاقصی خاموش ناشدنی است، گفت: این نبرد در اشکال مختلف تا نابودی نهایی رژیم صهیونیستی و محو کامل از این جهان جدید که در حال شکل گیری است، حتماً تداوم خواهد داشت و به زودی ان‌شاء‌الله شاهد جهان بدون از اسرائیل خواهیم بود.

در ادامه جلسه اعضای ستاد انتفاضه و قدس به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های دستگاه مطبوع خود برای راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخابات آمریکا و یک بازی خراب کن جدی به نام "رابرت کِنِدی" و معاونش خانم شاناهان! (+عکس)
  • انتخابات آمریکا و یک بازی خراب کن جدی به نام "رابرت کِنِدی" با 20 درصد آراء!
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • شریف: جمهوری اسلامی پرچمدار حمایت از آرمان فلسطین است
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!