Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کریس مورفی، سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی در مجلس سنای آمریکا در نشستی مجازی گفت: «توافق هسته‌ای با ایران در اواخر ریاست جمهوری باراک اوباما منعقد شد. منطقی بود که تحریم‌های اضافی علیه ایران بلافاصله بعد از توافق، موقتاً متوقف شوند.»

سناتور آمریکایی افزود: «ایده بعدی این بود که در سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ از ائتلاف ایجاد شده میان چین، روسیه، اروپا و آمریکا برای رسیدگی به برنامه موشک‌های بالستیک ایران استفاده شود، اما دونالد ترامپ آن را دور انداخت و موجب شد چین و روسیه و اروپا به طور موثری همچنان با ایران همکاری کنند تا تحریم‌ها را دور بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کریس مورفی مدعی شد: «از آن‌جا که آمریکا و متحدانش توانسته‌اند ایران را پای میز مذاکره بیاورند تا درباره برنامه هسته‌ای تحریم‌ها مذاکره شود، فکر می‌کنم ایران حمایت از گروه‌های نیابتی خود را رها خواهد کرد و برنامه موشک‌های بالستیک خود را تغییر خواهد داد.»

سناتور دموکرات آمریکایی اعلام کرد: «آمریکا باید سطح فروش تسلیحات به کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) را کاهش دهد تا بتوانیم موافقت ایرانی‌ها درخصوص کاهش سرعت برنامه تسلیحاتی خودشان را جلب کنیم. ایرانی‌ها بیشترین تأثیر را بر یمنی‌ها دارند، اما این رابطه به شکل فرماندهی و کنترل نیست؛ بنابراین گنجاندن این مسائل در مذاکرات هسته‌ای بسیار دشوار است.»

کریس مورفی مدعی شد: «مزایای بازگشت به برجام بسیار بیشتر از مزایای خیالی حفظ بسیاری از تحریم‌های غیراقتصادی دوره ترامپ است. اگر چنین تحریم‌هایی نیز رفع شوند، برخی کشور‌های منطقه اعتراض می‌کنند.»

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد: «ما از مشکل عدم پایداری سیاست خارجی آمریکا در قبال خاورمیانه و حتی جهان رنج می‌بریم.»

سناتور آمریکایی ادامه داد: «بارقه‌های از امید را برای حل مسئله یمن می‌بینم. شکی نیست که سعودی‌ها موضع خود را تغییر داده‌اند و بر اساس سیاست‌های دولت بایدن مایل به مذاکره هستند. تصمیم ما برای خاتمه دادن به حمایت تهاجمی از سعودی‌ها تأثیراتی عملی را به‌دنبال داشته است. ما معتقدیم آن‌ها باید دسترسی به فرودگاه صنعا را فراهم کنند که شرط حوثی‌ها برای خاتمه دادن به حملات علیه مأرب است. ما اهرمی علیه حوثی‌ها نداریم.»

کریس مورفی گفت: «این امید را دارم که پس از بازگشت به برجام بتوانیم با ایرانی‌ها درباره نقشی که می‌توانند در یمن داشته باشند وارد گفت‌وگوی مستقیم شویم. باید با عمانی‌ها، ایرانی‌ها یا شاید حتی قطری‌ها وارد مذاکره شویم.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سناتور آمریکایی تحولات یمن توافق هسته ای توافق برجام موشک های بالستیک کریس مورفی ایرانی ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد

به گزارش جماران؛ خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرد: به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا دستکم فعلاً علاقه‌ای به اجرایی کردن تحریم‌های نفتی ایران داشته باشد.

قانونی که جو بایدن را برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران تحت فشار قرار می‌دهد، در این هفته در مسیر تبدیل شدن به قانون  قرار دارد. اما انتظار نداشته باشید که رئیس جمهور به این زودی ها به طور کامل از اختیارات جدید خود استفاده کند.

تحریم‌های نفتی جدید برای ایران در آخر هفته به عنوان پاسخی به حمله به اسرائیل در اوایل ماه جاری توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. نمایندگان مجلس وعده داده اند که دامنه محدودیت ها بر صادرات نفت خام ایران را با گسترش پوشش به بنادر، کشتی ها و پالایشگاه های خارجی که آگاهانه وارد تجارت می شوند، گسترش دهند. اما به نظر می‌رسد باید قصد ندارد فعلاً با امضای خود آن را به قانون لازم‌الاجرا تبدیل کند.

 

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت