Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@12:10:12 GMT

پکن: شورای امنیت به وضعیت فلسطین رسیدگی کند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۸۵۶۲

پکن: شورای امنیت به وضعیت فلسطین رسیدگی کند

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد به تلاش برای مطرح شدن افزایش تنش‌های فلسطین اشغالی در شورای امنیت سازمان ملل ادامه خواهد داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، «هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، کشورش به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت، درخصوص اوضاع فلسطین بسیار نگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به مخالفت دولت آمریکا جهت صدور بیانیه‌ای برای لزوم برقراری آتش‌بس در فلسطین گفت، چین تأکید می‌کند که شورای امنیت باید به تعهدات خود پایبند باشد و از راه‌حل دو دولتی حمایت کرده، تنش زدایی را ترویج کند و وظایف خود در زمینه حفظ صلح و امنیت جهانی را انجام دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود، پکن خشونت علیه شهروندان را محکوم کرده و از طرف‌های درگیر می‌خواهد درخصوص دست زدن به اقدامات تحریک‌آمیز خویشتن‌داری کنند و اقداماتی را پیش گیرند که برای کاهش تنش و بازگشت صلح و امنیت به منطقه سازنده باشند.

به نوشته پایگاه خبری «اردو پوینت»، نمایندگی چین در سازمان ملل پنجشنبه شب اعلام کرد، به‌خاطر عدم تفاهم کشور‌های عضو، شورای امنیت روز جمعه جلسه اضطراری برای رسیدگی به افزایش تنش‌های مربوط به فلسطین نخواهد داشت.

این در حالی است که «اِلی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز امروز (پنج‌شنبه) از رد تمامی پیشنهاد‌های آتش‌بس که از سوی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای ارائه شده بود، خبر داد و گفت که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز گذشته (چهارشنبه) تشکیل جلسه داده و تصمیم گرفته است که تمامی پیشنهاد‌های آتش‌بس را رد کند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه طی سخنرانی در کاخ سفید، گفت در تماس تلفنی که با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل داشته، بر حق تل‌آویو برای دفاع از خود تأکید کرده است.

علاوه بر بایدن، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با نتانیاهو بدون اشاره به جنایات اخیر این رژیم علیه فلسطینیان بر حمایت آمریکا از آنچه که حق رژیم صهیونیستی برای دفاع در مقابل حملات راکتی حماس خوانده شده است، تأکید کرد.

«الکساندریا اوکاسیو کورتز» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا امروز (پنجشنبه) جانب‌داری بایدن از رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: «بیانیه‌های کورکورانه‌ای نظیر این، بدون اندک اذعانی نسبت به آنچه این چرخه خشونت را به راه انداخته است -تبعید فلسطینیان و حمله به مسجدالأقصی و محروم کردن فلسطینیان از حقوق انسانی- بر این مسئله دلالت دارد که آمریکا به نقض حقوق بشر طور دیگری نگاه می‌کند. این کار اشتباه است».

این قانون‌گذار آمریکایی افزود: «اقدام بایدن در این راستا که فقط از اقدامات حماس -که قابل محکوم کردن نیز هست- نام برده و از اذعان به حقوق فلسطینیان امتناع کند، این فرض غلط را ایجاد می‌کند که فلسطینی‌ها این چرخه خشونت را آغاز کرده‌اند. این لحنی بی طرف نیست، جانب‌دارانه است و جانب اشغالگران را می‌گیرد».

امروز (پنجشنبه) بیست‌وپنج قانونگذار آمریکایی در نامه‌ای به بلینکن خواستار محکوم کردن اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و اخراج ساکنان محله «شیخ جراح» از قدس اشغالی شدند.

از جمله امضاکنندگان این نامه می‌توان به اوکاسیو کورتز، «ایلهان عمر»، «رشیده طلیب» و «بتی مک‌کالم» اشاره کرد که طی روز‌های اخیر اظهارنظر‌های تندی علیه رژیم صهیونیستی در بین آمریکایی‌ها داشتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 عید فطر شورای امنیت فلسطین سخنگوی وزارت امور خارجه چین نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 عید فطر رژیم صهیونیستی شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌ های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند