Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس-گروه رادیو و تلویزیون: روزهای آبی عنوان سریال جدیدی است که قرار است از امشب از شبکه پنج سیما پخش شود. سریالی با حضور بازیگران چهره سینما و تلویزیون که در فضای بصری زیبایی به تصویر کشیده شده است.

این سریال کمدی نیست اما لحظه های شاد و مفرحی را برای مخاطبان تلویزیونی پدید می آورد. «روزهای آبی» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی و تهیه کنندگی پرویز امیری از امشب ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** قصه ای که تغییر کرد

یکی از سریال هایی که پیش تولید و تولید آن مدتی به طول انجامید، «روزهای آبی» بود. این سریال در ابتدا به نویسندگی حامد افضلی به نگارش درآمده بود اما در ادامه به دلیل مسائلی نویسندگی و کارگردانی آن به محمدرضا حاجی غلامی سپرده شد و متن ها بازنویسی شد و با حفظ کلیت داستان، قصه تا حدودی تغییر کرد.

** تغییر نام «دل خوش» به «روزهای آبی»

این سریال ابتدا روزهای خوش و دل خوش نام داشت اما بعد از بازنویسی فیلم نامه توسط نویسنده جدید، به روزهای آبی تغییر نام داد. اتفاقی که برای بسیاری از سریال های تلویزیونی می افتد و حین تولید نام هایشان بر اساس داستان تغییر می کنند.

 

** حاجی غلامی و دومین تجربه کارگردانی

محمدرضا حاجی غلامی از جمله کارگردان هایی است که قبل از سریال روزهای آبی، کارگردانی سریال پدر پسری را برای ماه رمضان به عهده داشته است.

حاجی غلامی در پدر پسری داستان های میان یک پسر دانشجو با پدرش را نشان داد و از طرفی قصه هایی که برای این دانشجو اتفاق می افتاد از جمله ماجرای ازدواج و پایان نامه اش نیز دست مایه داستان قرار گرفت.

** قصه سریال چیست؟ امیری: پارادوکسی در سبک زندگی

«پرویز امیری» تهیه کننده سریال «روزهای آبی» درباره این سریال، گفت: این سریال قصه خانواده میلیاردری است که ورشکسته می شوند و مجبور می شوند به روستای دور افتاده ای بروند که امکانات سابق را ندارند.

وی ادامه داد: در حقیقت پارادوکس بین این دو سبک زندگی در شهر و روستا یکی از نقاط عطف این سریال به شمار می رود که برای مخاطب هم جذابیت خواهد داشت.

 

** روایت قصه عاشقانه ای در روستا

در کنار ماجرای مهاجرت این خانواده به روستا، داستان های عاشقانه ای نیز بین چند شخصیت اصلی داستان بوجود می آید که مسیر دیگری را برای قصه باز می کند.

** تصویربرداری در شمال کشور

بخش زیادی از این سریال در یک روستایی در شمال کشور مقابل دوربین رفته و در چند خانه روستایی ضبط شده است و با توجه به جذابیت های بصری خطه شمالی کشور تصاویر زیبایی را برای مخاطب خلق کرده است. همچنین چند قسمت ابتدایی سریال در تهران می گذرد.

** ایرج نوذری در نقش پدر خانواده

در این سریال نقش پدر خانواده اصلی که از تهران به شمال می روند را ایرج نوذری به عهده دارد که تا کنون شاخص ترین نقش او در سریال «کلانتر» و «مسافری از هند» بود. او همچنین اجرای مسابقه ستاره ها و از کی بپرسم را نیز به عهده داشته است.


** مادری که دیگر در این دنیا نیست

اما مادر این خانواده سالها پیش از دنیا رفته است و او خواهر دو قلویی دارد که در همین روستا زندگی می کند. نقش خواهرش را فریبا متخصص ایفا می کند. سریال های شرم، زمانه، در چشم باد، تولدی دیگر و ... از سریال هایی هستند که متخصص در آنها بازی کرده است.

** اکبر عبدی و حضور در شورایاری روستا

اکبر عبدی در این سریال یکی از ساکنین روستا است که در اصل نقش ماشاله خان رئیس شورای ده را ایفا می کند. عبدی از بازیگران کمدی سینما و تلویزیون است که در سالهای اخیر در سریال های شش قهرمان و نصفی، محله گل و بلبل، معراجی ها، شوق پرواز بازی کرده بود.

** معرفی دیگر بازیگران سریال

ویدا جوان در این سریال دختر بزرگ خانواده را دارد، پرهام موحدی پسر بزرگ خانواده را بازی می کنند. همچنین نادر سلیمانی در نقش نعمت، امیر غفارمنش نیمچه، مهران رجبی آشیخ رحیم،‌علی سلیمانی سروان احمد ترابی پور، رامین ناصر نصیر معلم،‌علیرضا جلالی تبار امیرعلی و افشین سنگ چاپ در نقش هاشم به ایفای نقش پرداختند.

 

** حضور بازیگران بومی

علاوه بر بازیگرانی که در این حضور دارند، بخشی دیگر از بازیگران نیز از میان بومی های همان روستا انتخاب شده اند و به لهجه شمالی نیز صحبت می کنند.

** سریالی با ساختار اپیزودیک

درست است قصه کلی این سریال پیرامون مهاجرت یک خانواده از شهر به روستا است، اما در کنار آن به دلیل ساختار اپیزودیک بودنش بازیگران بسیاری در آن به ایفای نقش پرداختند. همچنین قصه های کوچکی نیز با ورود هر کدام از بازیگران به قصه اضافه خواهد شد.

 

به گزارش فارس، سریال «روزهای آبی» در ۲۶ قسمت هر شب از شبکه پنج سیما پخش می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سینما بازیگران سریال سریال روزهای آبی روزهای آبی حاجی غلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای طرفدران دونگ‌یی/ ادامه سریال ساخته شد؟

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یی گئوم، پسر دونگ‌یی، بعد از مرگ برادر ناتنی‌اش، به عنوان بیست و یکمین امپراتور سلسلۀ جوسئون بر تخت نشست. اما از آنجایی که مادر او یعنی دونگ‌یی، یک اشراف زاده نبود و در ابتدا به عنوان خدمتکار وارد قصر شده بود، مسیر تاجگذاری یی‌گئوم به هیچ وجه مسیر آسانی نبود.

به گزارش فرادید؛ سریال «قمارباز سلطنتی» روایتی آمیخته با تخیل و افسانه از وقایعی است که در مسیر پادشاه شدن یی‌گئوم اتفاق می‌افتند؛ این سریال همچنین اشاره‌ای به ماجرای شورش معروف به «موسین» دارد؛ شورشی که در ابتدای به تخت نشستن یی گئوم توسط یکی از جناح‌های سیاسی به راه افتاد. این جناح سیاسی معتقد بودند که یی گئوم نمی‌تواند جانشین مشروع و قانونی پدرش یعنی امپراتور سوک‌جونگ باشد.

اما اصل داستان سریال بر محور یک بازی قمار می‌چرخد؛ قماری میان یکی از معروف‌ترین قماربازان کره به اسم دائه گیل از یک طرف و شاهزادۀ جوان از طرف دیگر. دائه گیل در این بازی بر سر جان خودش قمار می‌کند و شاهزاده نیز کل پادشاهی جوسئون را به عنوان گرو در این قمار به میان آورده است.

در همین حال پای دختر جوانی به اسم دام‌سئو به ماجرا باز می‌شود که به دلایلی تنها هدف زندگی‌اش انتقام گرفتن از شاهزاده است. شخصیت چوی سوک بین یا دونگ‌یی نیز به عنوان مادر شاهزاده، یکی از شخصیت‌های اصلی سریال به حساب می‌آید.

در این سریال یون جین سئو (Yoon Jin-seo) نقش دونگ‌یی را ایفا می‌کند. «قمارباز سلطنتی» در سال 2016 در 24 قسمت یک ساعته از شبکۀ SBS پخش شد.

245245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889404

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای طرفدران دونگ‌یی/ ادامه سریال ساخته شد؟
  • ۹۵۰ زندانی در زندان‌های فارس نیازمند یاری خیران
  • کنایه سنگین عبدی به رئیسی: رویتان نمی شود بگویید قیمت دلار به 100 هزار تومان می رسد؟
  • واکنش عباس عبدی به گزارش ایرنا در باره قیمت دلار
  • جان باختن پناهجویان افغانستانی در مسیر مهاجرت
  • جان باختن صدها پناهجوی افغان در مسیر مهاجرت به دیگر کشورها
  • نمایی از طبیعت بهاری روستای جوزار بکش استان فارس
  • نامه زیبای یورگن کلوپ به کودک طرفدار لیورپول: مضطرب نباش، روزهای خوب فرا می‌رسند
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • اکبر گلپا؛ خاموشی صدایی که در گلهای رادیو گل کرد