Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-25@08:51:13 GMT

ممنوعیت دانلود تیک‌تاک برای کارمندان دولتی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۸۶۱۹

ممنوعیت دانلود تیک‌تاک برای کارمندان دولتی در آمریکا

ایتنا - کمیته امور دولتی و امنیت داخلی سنای آمریکا لایحه ای را به اتفاق آرا تصویب کرد که دانلود اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک از سوی کارکنان فدرال در دستگاه‌های دولتی را ممنوع می‌کند.

جاش هاولی، سناتور حامی این لایحه در بیانیه مطبوعاتی این خبر را اعلام کرد. سنای آمریکا در اوت سال ۲۰۲۰ تمهید مشابهی را تصویب کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کن باک، نماینده کنگره لایحه مشابهی را در مجلس این کشور معرفی کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این اپلیکیشن که در میان نوجوانان محبوبیت دارد، از سوی دولت آمریکا به دلیل این که شرکت چینی بایت دنس مالک آن است، به عنوان یک تهدید امنیتی قلمداد شده است. دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا سال میلادی گذشته با استناد به نگرانیهای امنیت ملی و احتمال افتادن دیتای شهروندان آمریکایی به دست مقامات چینی، دستور داده بود اپلیکیشن ویدیویی محبوب تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، به یک شرکت آمریکایی فروخته شود. اما چالشهای حقوقی متعدد مانع از نهایی شدن توافق فروش شد. بر اساس آخرین حکم دادگاه که هفتم دسامبر صادر شد، دستور اجرایی ترامپ احتمالا فراتر از اختیارات قانونی وی بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، هاولی شرکت بایت دنس را تهدید امنیت فوری خواند و گفت: خوشحالم که می بینم همکارانم در سنا به اتفاق هم به کمپین جمع آوری اطلاعات پنهانی پکن می‌پردازند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: تیک تاک دانلود نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا کمک امنیتی و بسته کمکی آمریکا به اسرائیل و اوکراین را تصویب کرد و آن را به دست سنا رساند.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، پس از کش‌وقوس‌های فراوان میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و اختلافات بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان، مجلس نمایندگان آمریکا بالاخره کمک امنیتی و بسته کمکی آمریکا به رژیم صهیونیستی و اوکراین را تصویب کرد و آن را به دست سنا رساند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بعد از تایید این بسته گفت به محض رسیدن آن به میز کارش فورا آن را تایید می‌کند تا رسما اجرایی شود.

این لایحه کمک امنیتی از جمله شامل کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی و بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین است. این بسته که مجموع ارزش آن ۹۵ میلیارد دلار است، با رای ۷۹ به ۱۸ به تایید سناتور‌های آمریکایی رسید.

دیگر خبرها

  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا