Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "اکسپرس"، محققان دانشگاه نیگاتا و دانشگاه توکیو در ژاپن توانستند مکانیسم درمانی جدیدی را برای بیماری‌های کبدی ابداع کنند که به کنترل سیروز کبدی و ایجاد بافت همبند فیبری به عنوان یک پاسخ جبرانی در مورد سیروز پیشرفته کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان در مطالعه خود بر کنترل سیروز کبدی متمرکز شده و تأکید کردند که توسعه بافت در سلول‌های کبدی تنها راه درمان بالینی سیروز پیشرفته در مرحله نهائی است. این نوع سیروز در حال حاضر جز از طریق پیوند کبد، به طور مؤثر قابل درمان نیست.

دانشمندان تأکید کردند که آن‌ها در مطالعه خود بر اصلاح فیبروز و کمک به بازسازی بافت‌ها که یکی از متداول‌ترین روش‌های سلول درمانی است تمرکز داشته اند.

آن‌ها توضیح دادند: از بافت‌های بند ناف، بافت چرب و پالپ دندان می‌توان برای این منظور استفاده کرد و این کار فقط به مغز استخوان محدود نیست. این بافت‌ها در توسعه و اصلاح بافت‌های آسیب دیده در بیماران مبتلا به سیروز کبدی استفاده می‌شوند.

محققان نتیجه گرفتند که CSC یا سلول‌های اصلی سرطانی، سلول‌های سیگنالینگ پزشکی هستند که به طور غیرمستقیم سیتوکین، کموکین، فاکتور‌های رشد و اگزوزوم تولید می‌کنند که برای ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب دیده ضروری است.

این مطالعه به دنبال یافتن چگونگی جایگزینی بافت آسیب دیده و عوامل موثر در تخریب آن است.

بیشتر بخوانید

اصلی‌ترین علامتی که نشان دهنده سیروز کبدی است بلایی که مصرف روزانه غذا‌های سرخ کردنی به جانتان می‌اندازد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیوند اعضا سلول های سرطانی سیروز کبدی بافت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

محمدعلی ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بارش‌های اخیر به جز مواردی آب گرفتگی مورد جدی در بافت تاریخی رخ نداد چرا که با هماهنگی‌های قبلی و آمادگی ایجاد شده در داخل بافت تاریخی زمینه برای بروز مشکل برای بناهای تاریخی کاهش یافت.

وی با تشکر از اهالی محله‌های قدیمی به دنبال دریافت آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای ورود آسیب به بافت تاریخی یزد، بیشترین آسیب از ناحیه بارندگی اخیر را متوجه زیرساخت‌های استان به ویژه راه‌ها و بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۰ تیم امدادی در نقاط مختلف استان یزد برای مدیریت بحران‌های احتمالی، اظهار کرد: در حال حاضر ۷ محور مواصلاتی استان شامل محورهای یزد- دربید، یزد- خضرآباد، اردکان – هامانه، بهاباد- بنستان، ده جمال- ببروئیه، مهریز- کنجکوه برای ایمنی جان مردم استان مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران اظهار کرد: بخش کشاورزی استان به ویژه قنوات نیز در این بارش‌ها با خسارت مواجه شده اند که ارزیابی این خسارت‌ها بعد از پایان بارش‌ها اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها در حالت آماده باش قرار دارند، اعلام کرد: ۱۰ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان درگیر سامانه رگباری بودند و بیشترین بارش‌ها و در نتیجه خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های یزد، تفت، اشکذر، زارچ، میبد، اردکان، مهریز و بهاباد بوده است و ابرکوه و خاتم و مروست کمترین مشکل را داشتند.

کد خبر 6087890

دیگر خبرها

  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند