Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: هدف از احداث پل‌های هوایی در خیابان‌ها این است که عابران پیاده از عرض خیابان عبور نکنند تا باعث ایجاد ترافیک در خیابان نشوند. اما آن دسته از پل‌های هوایی که در بزرگراه‌ها احداث می‌شوند فقط و فقط با هدف فراهم آوردن ایمنی احداث می‌شوند. سردار سیدتیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص اینکه تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده رو‌های شهر تهران باعث تبدیل این فضا‌ها به نقاط خطرخیز شهری شده به میزان گفت: این مساله همواره در دستور کار پلیس بوده و برخورد با تخلفات موتورسیکلت سوار‌ها جزو اقداماتی است که پلیس همیشه با جدیت آن را دنبال کرده و می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جانشین جانشین رئیس پلیس راهور در پاسخ به اینکه عدم حضور فیزیکی پلیس در بعضی از نقاط خطرخیز درون شهری باعث فزاینده شدن روند تخلفات شده گفت: ما درباره مشکل تردد موتورسیکلت سواران در پیاده رو‌ها از سال‌های قبل پیگیری‌های لازم را داشته ایم که می‌بایست با ایجاد موانع فیزیکی که مبلمان شهری را هم به هم نریزد این مشکل برطرف شود. آن چیزی که ما به دنبالش هستیم این است که این موانع فیزیکی طوری طراحی شود که به طور کلی هیچ امکانی برای ورود موتورسیکلت سواران به درون پیاده رو‌ها باقی نماند.

وی ادامه داد: سوالی که وجود دارد این است که در پهنه تهران بزرگ مگر ما چند هزار نفر نیروی پلیس را می‌توانیم به کار بگیریم تا این نیرو‌ها مانع از ورود موتورسیکلت سواران به پیاده رو‌ها بشوند. من فکر می‌کنم چنین چیزی قابل تصور نیست که ما بتوانیم برای همه نقاط و فضا‌های تهران بزرگ این مقدار نیروی پلیس را تامین کنیم؛ بنابراین ما برای بعضی از نقاط که امکان تامین نیرو را داریم حتما این ابلاغ و تاکید صورت گرفته و نیروی پلیس در این نقاط مستقر است.   بیشتر بخوانید: نقش کیفیت خودرو در تصادفات شهر تهران

حسینی افزود: در بعضی جا‌ها هم که امکان تامین نیرو فراهم نبوده از شهرداری این درخواست را مطرح کرده ایم که با ایجاد گونه‌هایی از موانع فیزیکی که از لحاظ مبلمان شهری و المان‌های شهری بی قواره نباشد و چشم انداز مناسبی هم داشته باشد و مثلا از گلدان‌های بزرگ بتنی یا هر نوع مانع دیگری که مناسب باشد استفاده شود تا امکانی برای ورود موتورسیکلت‌ها به پیاده رو‌ها وجود نداشته باشد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در واکنش به اینکه مکانیزه نبودن بسیاری از پل‌های هوایی در سطح شهر تهران و عدم امکان استفاده از آن‌ها برای بعضی از شهروندان از جمله اقشار سالمند عامل دیگری برای بروز تصادفات درون شهری شده گفت: آن دسته از پل‌های هوایی که در خیابان‌ها ایجاد می‌شود با هدف ایجاد ایمنی احداث نمی‌شوند. درواقع هدف از احداث این پل‌های هوایی این است که عابران پیاده از عرض خیابان عبور نکنند تا باعث ایجاد ترافیک در خیابان نشوند.

وی افزود: اما آن دسته از پل‌های هوایی که در بزرگراه‌ها احداث می‌شوند فقط و فقط با هدف فراهم آوردن ایمنی احداث می‌شوند. واقعیت این است که احداث پل هوایی به وجود چند نوع آیتم فنی نیاز دارد که هر جایی که این امکان فراهم باشد پلیس برای ایجاد این پل‌ها پیگیری‌های لازم را در دستور کار دارد. شهرداری‌ها هم در همه کلانشهر‌ها و شهر‌های بزرگ کشور موظف هستند که این قابلیت و امکان را فراهم کنند. این یک قاعده‌ای است که در همه جای کشور حاکم است، اما اینکه چرا پل‌ها مکانیزه به اندازه کافی در شهر‌های ما ساخته نمی‌شوند را باید از متولی این امر یعنی شهرداری‌ها سوال کرد.

انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس راهور ناجا سردار حسینی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا سردار حسینی جانشین رئیس پلیس راهور پلیس راهور ناجا پل های هوایی احداث می شوند ایمنی احداث پیاده رو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، این واکسن‌های جدید ویروس‌ها را با استفاده از پاسخی متفاوت به عفونت نسبت به آنچه که توسط واکسن‌های فعلی ایجاد می‌شود، هدف قرار می‌دهند.

واکسن جدید به جای آموزش به سیستم ایمنی برای ایجاد آنتی بادی برای مبارزه با یک ویروس خاص، در عوض به بدن یاد می‌دهد که پروتئین‌های RNA سیگنال‌دهنده کوچکی ایجاد کند که انتشار ویروسی مضر را متوقف می‌کند.

محققان استدلال می‌کنند که این رویکرد جدید می‌تواند توسعه واکسن فعلی را متحول کند، که در آن متخصصان واکسن‌هایی را بر اساس پیش بینی‌هایی ایجاد می‌کنند که کدام گونه‌های آنفلوانزا و کووید احتمالاً عفونی ترین هستند.

در عوض، این واکسن‌های تقویت‌کننده RNA باید در برابر همه سویه‌های یک ویروس خاص مؤثر باشند.

«رونگ های»، محقق ارشد و ویروس شناس دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «آنچه که می‌خواهم در مورد این استراتژی واکسن تأکید کنم این است که این واکسن به طور گسترده برای هر تعدادی از ویروس‌ها قابل استفاده است، به طور گسترده در برابر هر نوع ویروس مؤثر است و برای طیف گسترده‌ای از مردم بی خطر است.»

های در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «این روش می‌تواند واکسنی جهانی باشد که ما به دنبال آن بوده ایم.»

به طور سنتی، واکسن‌ها از ویروس مرده یا زنده اما تغییر یافته برای تحریک پاسخ ایمنی بدن استفاده می‌کنند. این پاسخ ایمنی به بدن می‌آموزد که چگونه میکروب را بشناسد و آنتی بادی‌هایی تولید کند که به طور خاص آن میکروب را هدف قرار داده و از بین ببرد.

به گفته محققان، واکسن جدید همچنین از یک نسخه زنده و اصلاح‌شده ویروس استفاده می‌کند، اما متکی به پاسخ ایمنی سنتی بدن که باعث ایجاد آنتی‌بادی‌ها می‌شود، نیست.

در عوض، این واکسن‌ها به بدن یاد می‌دهند که با استفاده از پروتئین‌های سیگنال‌دهنده RNA هدف، در تکثیر ویروسی دخالت کند.

محققان گزارش می‌دهند که یکی از این واکسن‌هایی که برای ویروس موشی به نام Nodamura ساخته شد، موش‌های آزمایشگاهی را حداقل به مدت ۹۰ روز از دوزهای کشنده ویروس محافظت می‌کند. ۹ روز عمر موش تقریباً معادل یک سال انسان است.

کد خبر 6081573

دیگر خبرها

  • تبدیل بلوار نوبهار شهر کرمانشاه به پیاده راه
  • صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • معابر پرتردد کرمانشاه ساماندهی می‌شود
  • لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت
  • خیابان نوبهار پیاده‌راه می‌شود
  • خیابان نوبهار پیاده‌راه میشود
  • یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند