Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عبدالحسین محمدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات آبخیزداری در این اراضی با هدف پیشگیری و مهار سیلاب و به‌منظور کاهش میزان فرسایش خاک، کنترل رسوب، مهار روان‌آب‌های سطحی، مدیریت منابع آب و تغذیه آبخوان‌های استان مرکزی انجام شده‌ است.

وی ادامه داد: عملیات جنگل‌کاری و فضای سبز نیز  این مدت در سطح ۲ هزار و ۳۴۴ هکتار از اراضی استان مرکزی با هدف تولید اکسیژن، کاهش آلودگی هوا، تلطیف هوا، حفاظت آب و خاک، اشتغالزایی، حمایت از زراعت چوب انجام شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای عملیات بیابان‌زدایی، پیشگیری و کنترل عوامل تخریب با مشارکت مردم و نهادها برای کنترل کانون‌های بحران، کنترل ریزگردها، جلوگیری از گسترش عرصه‌های مستعد بیابانی شدن، تثبیت شن‌های روان، کنترل فرسایش آبی و بادی از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای کاهش آلودگی هوا و توسعه برنامه‌های جامع مدیریت ریسک خشکسالی در استان بوده‌ است.

محمدی گفت: کمیسیون ماده ۵۶ منابع طبیعی تنها مرجع رسمی برای تشخیص اراضی ملی است و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز متولی استعدادیابی و تخصیص اراضی ملی، واگذاری و مدیریت امور اراضی استان بوده  و در این مدت ۲ هزار و ۸۳۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفته و ۴۱ هزار و ۳۶۷ هکتار رفع اختلاف با اوقاف  بررسی شده است.

وی ادامه: اخذ سند تک برگی برای یک میلیون و ۱۳ هزار و ۳۲۷ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی، مراقبت، آبیاری و نگهداری ۲۰ هزار اصله درخت حوزه آبخیز گردو، عملیات گابیون‌بندی ۵۵۰ متر مکعب در این منطقه و اجرای عملیات سنگ و ملات برکه طبیعی دره گردو این شهرستان به حجم یک‌هزار و ۲۰۰ متر مکعب از دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این مدت بوده‌ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: جاده‌سازی ه میزان یک‌ هزار و ۸۰۰ متر در منطقه دره گردوی اراک، جنگل‌کاری ۲ هزار هکتاری چپقلی، طرح جنگل‌کاری ۴۰۰ هکتاری سرسختی شازند، تولید نهالستان اراک، ۲ هزار هکتار بوته‌کاری در کویر میقان اراک برای مقابله با بیابان‌زدایی و طرح کنترل روان‌آب های هلالی آبگیر ۵۵۰ هکتاری طراز ناهید ساوه نیز در این مدت از سوی این اداره کل در استان انجام شده‌ است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها استان مرکزی اشتغال زایی حسن روحانی منابع طبیعی پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی اشتغال زایی حسن روحانی استان مرکزی اشتغال زایی حسن روحانی منابع طبیعی اخبار کنکور کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان استان مرکزی اداره کل ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در حاشیه این مراسم با گرامیداشت روز هوای پاک گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید در راستای حراست و حفاظت از منابع طبیعی این سرمایه خدادادی تلاش کرد.
مراد باباخانی افزود: اهمیت و توجه به طبیعت و منابع خدادادی محیط زیست یک وظیفه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی افزود: اگرچه اقلیم قصرشیرین گرم و خشک است، اما دارای خاک مرغوب و حاصلخیز و و منابع آبی خوبی است که می‌توان از آن برای کاشت هرچه بیشتر درختان بهره گرفت.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج