Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@23:02:16 GMT

نماز جمعه در ۱۰ شهر خراسان جنوبی اقامه می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۹۵۱۶

نماز جمعه در ۱۰ شهر خراسان جنوبی اقامه می شود

حجت الاسلام شاهبیگی گفت: نماز جمعه این هفته در ۱۰ شهر با وضعیت زرد کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اقامه می شود.

حجت الاسلام «حامد شاهبیگی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: نماز جمعه امروز ۲۴ اردیبهشت در شهرهای سرایان، آیسک، سه قلعه، اسدیه، قهستان، خوسف، درح، سربیشه، مود و بشرویه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: در سایر شهرهایی که در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار دارند که بیرجند نیز در شمار این شهرها است نماز جمعه این هفته اقامه نخواهد شد.

 

حجت الاسلام شاهبیگی ادامه داد: از تمامی مردم مومن و نمازگزار تقاضا داریم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در صورت حضور در مصلی‌های نماز جمعه شهرهای خود، از ماسک و دستکش استفاده کرده و فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند

 

وی افزود: امیدواریم با کمک خداوند متعال و با رعایت توصیه‌های بهداشتی ویروس کرونا شکست خورده و برگزاری فریضه نماز جمعه در سراسر استان بار دیگر میسر شود.

 

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌ها که ۱۸ اردیبهشت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، شهرستان‌های نهبندان و قاینات به رنگ قرمز (خیلی پرخطر)، بیرجند، فردوس، طبس و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سربیشه، بشرویه، سرایان، درمیان و خوسف به رنگ زرد (متوسط خطر) هستند.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرهای زرد اقامه نماز جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز پنجشنبه با فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان از سمت غرب شاهد ناپایداری‌ها به صورت گاهی وزش باد و بارش پراکنده و رعد و برق خواهیم بود.

وی تصریح کرد: به تدریج از فردا شب و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با تقویت و گسترش ناپایداری‌ها گاهی وزش باد شدید همراه رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ، برخورد صاعقه و وقوع روان آب در استان قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: به لحاظ دمایی تا فردا صبح روند افزایشی دما در استان ادامه داشته و هوا گرم‌تر می‌شود.


زارعی با بیان اینکه با توجه به شرایط ناپایداری جوی هشدار سطح زرد هواشناسی در استان صادر شده است، یادآور شد: بر این اساس پرهیز از سفرهای غیر ضرور، رعایت سرعت مطمئنه و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، مراقبت از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت عدم صعود به ارتفاعات، خودداری از اسکان، جابجایی و چرای دام در حاشیه رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با حداقل دمای ۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین و طبس با حداکثر دمای ۳۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان گزارش شده است.


کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نوسانات دمایی طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکز استان بین ۲۷ و ۱۱ درجه سلسیوس ثبت شده است، خاطرنشان کرد: دمای فعلی بیرجند ۲۰ درجه سلسیوس بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش را نشان می‌دهد.

کد خبر 6084975

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی