Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@12:10:47 GMT

گرانی لبنیات مربوط به گرانی نهاده های دامی است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۹۷۵۳

گرانی لبنیات مربوط به گرانی نهاده های دامی است

رئیس اتحادیه صنف عمده‌ فروشان مواد غذایی مشهد گفت: متاسفانه داستان همیشگی افزایش قیمت نهاده های دامی دامداران را بر آن داشته تا حدود ۱۵ درصد قیمت شیر خام را برای ارائه به کارخانجات افزایش بدهند که البته این افزایش غیر قانونی بوده است

گرانی های لبنیات امسال همراه با سال جدید شروع شد هر چند درابتدا رئیس اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی این قضیه را تکذیب کرد ولی با ادامه دار شدن داستان همه این کاسه کوزه ها بر سر دامداران شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینعلی شرف زاده رئیس اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی در تایید گرانی های اخیر لبنیات گفت: بله گرانی های اخیر مربوط به ۱۵ قلم مواد لبنی که همه ازکالاهای صنعتی هستند شده است مانند قیمت برخی از ماست ها و پنیر های ۱۰۰ و ۴۰۰ گرمی و...که امسال از سوی کارخانجات با افزایش قیمتی مواجه شده اند.

وی ادامه داد: این افزایش قیمتی که دربرخی مواد لبنی ایجاد شده است برای مصرف کننده نیست. این ارقام برای کارخانه جات تولید کننده بوده و قیمت مصرف کننده به قوت خویش و به قیمت قبل باقی است و هیچ توزیع کننده و فروشنده ای مجاز به افزایش قیمتی نیست و در صورت هر گونه گزارشی در خصوص گران فروشی از سوی اتحادیه با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

وی افزود: البته نا گفته نماند که کارخانجات هم مجبور به این افزایش قیمتی هستند چون متاسفانه قیمت یک قلم از نهاده های دامی مانند سویا نسبت به سال گذشته کلی افزایش داشته است و کارخانه ای که مثلا ۲۰۰ پرسنل دارد مجبور است حداقل ۴۰ درصد بر قیمت اقلام تولیدی اش اضافه کند تا بتواند جوابگوی حقوقشان باشد.

شرف زاده در پاسخ به این سئوال که این افزایش قیمتی تا چه میزان به افزایش قیمت شیر خام بستگی دارد گفت: متاسفانه داستان همیشگی افزایش قیمت نهاده های دامی دامداران را بر آن داشته تا حدود ۱۵ درصد قیمت شیر خام را برای ارائه به کارخانجات افزایش بدهند که البته این افزایش غیر قانونی بوده است که متاسفانه تاثیر خوبی بر بازار لبنیات نداشت ولی اخیر و خوشبختانه قیمت شیر نسبت به ابتدای سال کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی در توضیح تاثیر کرونا بر بازار لبنیات بیان کرد: متاسفانه کرونا در این یک سال واندی تاثیرات خیلی بدی بر روی صنوف مختلف و کالای متفاوت از جمله لبنیات داشته است تا جایی که باعث شده به دلیل عدم رغبت مصرف کننده نسبت به گذشته و کاهش میزان تقاضا بازار را دچار کسادی کند.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گرانی لبنیات نهاده های دامی افزایش قیمتی افزایش قیمت قیمت شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو