Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@07:11:46 GMT

تعیین تکلیف دانش آموزان کرونایی پایه نهم و دوازدهم

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۰۷۰۶

تعیین تکلیف دانش آموزان کرونایی پایه نهم و دوازدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا کریمی در گفتگو با شبکه خبر، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در شرایط بیماری‌های همه گیر شرایط خاصی را برای ارزیابی و ارزشیابی امتحانات در نظر گرفتیم که در ۱۲ پایه تحصیلی آزمون‌ها و ارزشیابی‌ها به جز در پایه ۹ و ۱۲ غیرحضوری است.

وی درباره دلایل حضوری برگزار شدن امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم گفت: در پایه نهم پایان مقطع متوسطه اول را داریم و دانش‌آموزان هدایت تحصیلی دارند اگر آزمون‌های استاندارد نداشته باشیم تا یافته‌های دانش‌آموزان را مبتنی بر سنجش تحصیلی حساب کنیم حق دانش‌آموزان ضایع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی ادامه داد: در هدایت تحصیلی موظف هستیم بر اساس استاندارد دقیق آزمون دقیق و استاندارد حضوری برگزار کنیم، آزمون غیرحضوری این امکان را ندارد که شرایط دانش‌آموزان را برای انتخاب رشته برابر کند بنابراین در این پایه به دلیل اهمیت این موضوع آزمون حضوری است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر دانش‌آموزی پایه نهم مبتلا به کرونا بود، می‌تواند در آزمون شرکت نکند چرا که ما یک آزمون جبرانی در اواخر تیر و اوایل مرداد داریم که می‌تواند در آن آزمون شرکت کند و نمره‌اش در امتحانات خرداد ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر باز هم نتوانست می‌تواند در آزمون شهریور شرکت کند البته اگر گواهی داشته باشد که در خرداد، کرونا داشته است، نمره اش در بخش امتحانات خرداد ثبت می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: برای پایه دوازدهم هم همین طور است و اگر کسی کرونا داشت و نتوانست در آزمون شرکت کند، در شهریور شرکت می‌کند البته یک کمیسیون خاص وجود دارد که مدارک را بررسی می‌کند و اگر تأیید شد، نمره اش برای خرداد ثبت می‌شود؛ بنابراین خانواده‌ها نگران این موضوع نباشند.

کریمی تاکید کرد: طراحی سوالات با احتساب شرایط کرونایی و آموزش مجازی انجام می‌گیرد و اطمینان می‌دهیم که آموزش و پرورش به دنبال سختگیری بی مورد نیست و همراه دانش‌آموزان خواهد بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره شرایط و تعداد حوزه‌های امتحانی بیان کرد: ۶ هزار و ٧٠٠ حوزه امتحانی برای آزمون در نظر گرفتیم، گندزدایی فضای امتحانی، تهویه هوا و فاصله صندلی‌ها از هر طرف ٢ متر، از جمله مهم‌ترین موارد بهداشتی مورد توجه در حوزه‌های امتحانی است.

وی همچنین در خصوص موارد حذفی کتاب‌های درسی گفت: بخشی از محتوای کتب درسی پایه‌های تحصیلی برای کمک به دانش آموزان به عنوان مطالعه آزاد در نظر گرفته شده است.

کریمی با بیان اینکه سوالات امتحانات نهایی با توجه به شرایط آموزش غیرحضوری طراحی می‌شود، تاکید کرد: خانواده‌ها و دانش آموزان مطمئن باشند آموزش و پرورش به دنبال برگزاری آزمون استاندارد و در شرایط یکسان است.

کد خبر 5211629

منبع: مهر

کلیدواژه: امتحانات نهایی غلامرضا کریمی وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش امتحانات نهایی شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا قوه قضاییه پرونده قضایی عید سعید فطر فطریه سازمان محیط زیست سازمان تامین اجتماعی علی اصغر مونسان نیروی انتظامی آموزش و پرورش دانش آموزان پایه نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس آموزش و پرورش منطقه زیویه اظهار کرد: معلمی یک توفیق الهی و فرصتی بی نظیر برای هر انسانی است که در تربیت انسان‌های دیگر دخیل است و البته می‌تواند در آینده یک نسل تأثیرگذار باشد.

وی افزود: حاصلخیزی آینده کشور وابسته به بذری است که اکنون در آموزش و پرورش کاشته می‌شود.

توان خواستار اجرای مناسب طرح‌های شهید همت برای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند در حوزه جذب بازماندگان از تحصیل شد.

فرماندار سقز همچنین بر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان پشت کنکور، توجه به مهارت آموزی در مدارس، دوری نمودن دانش آموزان و معلمان از حافظه محوری، کمک والدین و شوراهای آموزش و پرورش به مدارس، توجه به تحقق شعار سال در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی یادآور شد: از وظایف وزارت کشور و به تبع آن فرمانداری، حمایت، پشتیبانی، هدایت و نظارت است که خروجی آن خدمت به مردم است که امیدواریم با تلاش مجموعه بزرگ آموزش و پرورش، والدین و سعی دانش آموزان شاهد تربیت شهروند مطلوب و کسب رتبه‌های مناسب در کنکور توسط آینده سازان باشیم.

فرماندار سقز بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه داوطلبان کنکور تاکید کرد و بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح روستاها برای آماده ساختن دانش آموزان جهت کنکور یکی از اولویت‌هاست که در قالب مسئولیت اجتماعی معادن، حمایت خواهیم نمود.

افشین خوشگوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان هم با بیان اینکه ۲۰ برنامه راهبردی برای اجرا ابلاغ شده است افزود: همگرایی و انسجام درون سازمانی و تعامل بیرونی از جمله این برنامه‌ها باید به جد رصد شود.

‌گفتنی است؛ در این آئین از ۱۳ سال و دو ماه تلاش‌های خالد علیپور رئیس قبلی آموزش و پرورش منطقه زیویه تقدیر و سید سلمان حسینی به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.

کد خبر 6063992

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسۀ لرستان
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود