Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@17:17:34 GMT

افتخار تازه برای طارمی؛ مهدی بالاتر از فوق‌ستاره‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۲۲۸۱

افتخار تازه برای طارمی؛ مهدی بالاتر از فوق‌ستاره‌ها

سایت «noticiasaominuto» در گزارشی به بررسی عملکرد مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو پرداخت و او را تاثیرگذارترین بازیکن جدید این فصل از فوتبال اروپا تا اینجای کار معرفی کرده است.

این سایت با بررسی عملکرد بهترین مهاجمان و بازیکنان ۶ لیگ فوتبال اروپا (فرانسه، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و آلمان) و با آمار ثابت کرده است طارمی بالاتر از هر بازیکن جدید دیگری از لحاظ تاثیرگذاری ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت پرتغالی نوشت: «مهاجم ایرانی با ۱۵ گل و ۹ پاس گل در راس فوتبال اروپا است. این بازیکن عملکرد بی عیب و نقصی داشته است و هیچکس در BIG ۶ (۶ لیگ برتر اروپا) چنین تاثیری نداشته است.»

در ادامه این گزارش آمده است:

«طارمی یکی از بازیکنان جدید تیم پورتو در فصل جاری بود و باوجود مشکلاتی که برای هماهنگی و سازگاری در هفته‌های ابتدایی داشت، به یکی از بازیکنان اصلی سرجیو کونسیسائو تبدیل شد. گلزن ایرانی در ۳۲ بازی لیگ پرتغال و در فاصله دو بازی مانده تا پایان مسابقات، ۱۵ گل زده و ۹ پاس گل داده است. این ارقام طارمی را در راس فوتبال اروپا قرار می‌دهد چرا؟ خب هیچ بازیکن در پرتغال، اسپانیا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و حتی آلمان موفق به تاثیرگذاری تا این حد در ورود به یک باشگاه جدید نشده است.

در لیگ ما طارمی با پاته (اسپورتینگ) رقابت می‌کند که با این وجود رکورد کمتری (۱۸ گل و ۴ پاس گل) نسبت به مهاجم ایرانی پورتو دارد. علاوه بر این در سراسر اروپا اسامی بزرگی وجود دارد که در این اطلاعات آماری در سطح طارمی نیستند. به عنوان مثال، لوئیس سوارس پس از مدتها حضور در بارسلونا، در تابستان به اتلتیکو مادرید رفت و در دو بازی مانده به پایان لیگ، ۱۹ گل و ۳ پاس گل داشته است.

در لیگ برتر انگلیس مثال دیگری موجود است. تیمو ورنر (چلسی) بازیکن جدیدی است که ۶ گل و ۱۱ پاس گل ثبت کرده است. در ایتالیا، آلوارو موراتا (یوونتوس) با ۹ گل و ۱۰ پاس گل، بهترین عملکرد را در سری آ داشته است. در آلمان، ماکس کروزه از یونیون برلین بهترین رکورد را با ۱۰ گل و ۵ پاس گل دارد. جالب اینجاست که در لیگ فرانسه کوین فولاند با ۱۶ گل و ۸ پاس گل نزدیک به طارمی است اما ۵۶۲ دقیقه بیشتر از مهاجم پورتو بازی کرده است.»

در جدول منتشر شده در این سایت، مهدی طارمی تا هفته سی و دوم لیگ پرتغال، با حضور ۲۱۰۰ دقیقه‌ای در زمین، ۱۵ گل به ثمر رسانده، ۹ پاس گل داده و به این ترتیب امتیاز تاثیرگذاری اش به نسبت دقایق بازی (۲۴) بیش از هر بازیکن تازه وارد دیگری در این فصل از فوتبال اروپا است.

سایت noticiasaominuto در پایان گزارش خود به گل زیبای مهدی طارمی در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر چلسی اشاره کرد و نوشت: باوجود حذف پورتو از این مسابقات، گل طارمی به عنوان بهترین گل هفته انتخاب شد. شاید این گل بهترین گل مسابقات هم بشود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مهدی طارمی پورتو فوتبال اروپا پاس گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی دشوار و صعود ایران در عشق‌آباد با تک‌گل نیمار آسیا

تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین بازی مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در عشق‌آباد با نتیجه یک بر صفر مقابل ترکمنستان برنده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌ملی فوتبال کشورمان عصر امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در چارچوب بازی برگشت و هفته چهارم دور دوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه کپه‌داغ شهر عشق‌آباد به‌مصاف تیم‌ملی فوتبال ترکمنستان رفت و موفق شد در یک بازی سخت و نزدیک با یک‌گل از سد میزبان خود عبور کند.

مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ - دور برگشت

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ترکمنستان و ایران

ورزشگاه: کپه‌داغ - شهر عشق‌آباد

گل‌ها: مهدی قایدی (دقیقه ۴۵- ایران)

کارت‌زرد: دوردیف (دقیقه ۳۷- ترکمنستان)، قربانوف (دقیقه ۴۰- ترکمنستان)، عبدالرحمانوف (دقیقه ۵۳- ترکمنستان)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (دقیقه ۳۹- ایران) و رامین رضائیان (دقیقه ۹۰- ایران)

کارت‌قرمز:

ترکیب تیم‌ملی فوتبال ایران: سیدحسین حسینی، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضائیان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت‌الهی، محمد قربانی (از دقیقه ۷۰- امید نورافکن)، محمد محبی (از دقیقه ۵+۹۰- سامان فلاح)، سامان قدوس، مهدی قایدی (از دقیقه ۷۰- علی قلی‌زاده) و مهدی طارمی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب تیم‌ملی فوتبال ترکمنستان: رستم آهالیف، جلدیف، واچمیرات آناگولیف، باسیموف، قربانوف (از دقیقه ۴۶- سانازار تیرکیسوو)، میرزا بیک‌نظروف، تیمور چاریف، تیمور بایوف، ارسلان امانوف، دیدار دوردیف (از دقیقه ۴۶- آنا دوردیف) و عبدالرحمانوف

سرمربی: مرگن اورازوف

شرح گل‌ها:

۰ - ۱ (مهدی قایدی): در دقیقه ۴۵ این مسابقه، بازی مستقیم ایران از خط دفاعی با سه ضرب تبدیل گل شد. ارسال بلند محمدحسین کنعانی‌زادگان روی سر مهدی طارمی نشست و به مهدی قایدی رسید و او نیز با شوتی محکم دروازه میزبان را فرو ریخت‌.

گزارش بازی و دقایق حساس:

تیم ملی فوتبال ایران در مجموع بازی چندان جذابی از خود به نمایش نگذاشت و اگر گل ثانیه‌های پایانی مهدی قایدی در نیمه اول نبود، کار برای شاگردان امیر قلعه‌نویی بسیار سخت می‌شد. ایران در لحظات پایانی نیمه اول با حرکت خوب کنعانی، طارمی و قایدی به گل دست پیدا کرد.

در نیمه دوم تیم ملی فوتبال ترکمنستان پرتلاش‌تر ظاهر شد اما ایران نیز در طول بازی موقعیت‌هایی خلق کرد که نتوانست از آنها بهره ببرد. مهم‌ترین موقعیت میزبان نیز در وقت‌های تلف شده روی ناهماهنگی خط دفاعی رخ داد که توپ با خوش شانسی ایران در چارچوب قرار نگرفت تا تیم ملی سه امتیاز بگیرد.

دقیقه ۲۰: ضربه سر محبی در محوطه از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه فرصت خوب برای ایران که حرکت طارمی و پاس او در موقعیت دروازه خالی به قایدی رسید و او نتوانست توپ را گل کند تا فرصت بسیار خوبی از دست برود.

دقیقه ۳۷: حرکت خطرناک بازیکن ترکمنستان از سمت راست که ضربه پای راست آمانوف در اختیار سیدحسین قرار گرفت.

دقیقه ۴۴: ضربه قیچی برگردان طارمی روی سانتر محمد محبی از بالای دروازه بیرون رفت. یک دقیقه بعد ضربه کم جان دوردیف در اختیار دروازه‌بان ایران قرار گرفت.

دقیقه ۶۰: حرکت رامین رضائیان از سمت راست با ارسال او همراه شد ولی توپش به طارمی نرسید و مدافعان ترکمنستان توپ را دور کردند.

دقیقه ۸۰: شوت خطرناک بازیکن ترکمنستان از پشت محوطه جریمه در چارچوب قرار نگرفت و از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۸۶: همکاری تیمی بازیکنان ایران با پاس پشت پای محبی به موقعیت گل تبدیل شد که شوت رامین پس از برخورد به مدافعین راهی کرنر شد.

دقیقه ۲+۹۰: فرصت بسیار خطرناک برای ترکمنستان روی ناهماهنگی خط دفاعی که میلاد محمدی و حسینی توپ را ناقص دفع کردند و نورمایرادوف توپ را به آسمان کوبید تا ایران یک نفس راحت بکشد.

دقیقه ۵+۹۰: ارسال کات‌دار رامین رضائیان از روی ضربه ایستگاهی روی سر محمدحسین کنعانی‌زادگان نشست و توپ با اختلاف اندک به بیرون رفت.

نکات‌ویژه:

شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از برتری پرگل هفته گذشته در تهران، بار دیگر در پی کسب پیروزی مقابل راحت مقابل این تیم بودند اما شرایط عجیب و غریب چمن مصنوعی ورزشگاه کپه داغ ترکمنستان کار را برای ایران بسیار سخت کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر از چهار بازی خود ۱۰ امتیاز گرفته است و عملاً دو بازی باقی مانده این مرحله برای ایران تشریفاتی خواهد بود

کد خبر 739464

دیگر خبرها

  • قایدی: در زمین نامناسب ترکمنستان هم بازی قابل قبولی انجام دادیم
  • اظهارات جالب مهدی قایدی درباره مهدی طارمی
  • مهدی قائدی: گلم را تقدیم مهدی طارمی می‌کنم
  • مهدی قایدی: طارمی مهاجم باهوشی است/ گلم را به او تقدیم می کنم
  • طارمی بازیکن باهوشی است؛ گلم را به او تقدیم می‌کنم!
  • قایدی: گل من تقدیم به مهدی طارمی!
  • قایدی: نتوانستیم کیفیت واقعی‌مان را نشان دهیم
  • قائدی:گلم را به طارمی تقدیم می‌کنم
  • پیروزی دشوار و صعود ایران در عشق‌آباد با تک‌گل نیمار آسیا
  • رقیب مهدی طارمی از جنوا می‌رسد