Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بلومبرگ در گزارشی مدعی شد بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر ماه ۳ بازدید سرزده از تاسیسات هسته‌ای ایران انجام داده‌اند.

این وبگاه خبری با بیان آن‌که بازرسان آژانس در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) هر ماه ۳ بازدید سرزده از تاسیسات ایران داشتند افزود: «میزان بازدید بازرسان آژانس در سال ۲۰۲۰ نزدیک به تعداد بالاترین بازدید‌ها در یک سال یعنی در سال ۲۰۱۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

همچنین این گزارش مدعی شد: «یک پنجم از ۱۶۱ بازرسی آژانس در جهان در سال ۲۰۲۰ را بازرسی از ایران تشکیل داده است.»

بلومبرگ سپس با اشاره به خروج یک‌جانبه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، از برجام و بدون در نظر گرفتن بدعهدی‌های این کشور درقبال توافق هسته‌ای به عدم پای‌بندی ایران به تعهد‌های خود اشاره و تاکید کرد: «بازرسی‌های سرزده از تاسیسات هسته‌ای ایران تنها کلید آگاهی از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور در این مدت بوده است.»

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی درباره این بازدید‌ها آن‌ها را «تصادفی، غیرمنتظره و امکان‌پذیر در هرزمان» توصیف کرده و گفته است چنین بازدید‌هایی اثر بازدارندگی در کشور‌هایی را دارد که این بازدید‌ها در آن‌ها صورت می‌گیرد.

هفته گذشته چهارمین نشست کمیسیون برجام در وین انجام شد و منابع خبری از آغاز رایزنی‌های فنی برای نگارش پیش‌نویس توافق خبر دادند. این نشست در گراند هتل وین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امورخارجه ایران و گروه ۱+۴ برگزار شد.

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، نیز هفته گذشته از نشستی با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، خبر داد و اعلام کرد در این دیدار درباره توافق هسته‌ای ایران به مذاکره پرداخته‌اند.

این در حالی است که به‌تازگی رافائل گروسی تأکید کرده بود که آژانس مذاکرات فنی را به موازات مذاکرات سیاسی در وین با هیئت ایرانی انجام می‌دهد.

همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گزارشی اعلام کرد نمونه‌های گرفته شده از تاسیسات نطنز غنی‌سازی ۶۳ درصدی اورانیوم را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق هسته ای تاسیسات هسته ای آژانس انرژی اتمی تاسیسات نطنز کمیسیون مشترک برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی بازرسان آژانس بازدید ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.

در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.

بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.

در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اولیانوف: بازرسان آژانس فعالیت خود را در ایران از سر گرفته‌اند
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • خبر تازه اولیانوف از فعالیت بازرسان آژانس در ایران
  • بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • اولیانوف: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران